transaktionsanalytiker = kassörska ?
gestaltterapeut = skulptör ?
Plektrum skrev:Enligt Gabriella Rastad har "psykologen" Ingrid Larsson en fil. mag. (ämne nämns ej), är diplomerad transaktionsanalytiker samt gestaltterapeut CM.
Ha-ha, vad fasiken är "transaktionsanalytiker" och "gestaltterapeut"?
VeVeN skrev:Djurkommunikation?
Här är några översättningar:
Muuu => Jag är god att äta
Bääää => Jag är god att äta
Nöff => Jag är god att äta
Du ska inte tro på allt som står i bibeln.Gauss skrev:Jag trodde Nöff betydde "Ät mig inte. Jag är oren."
Plektrum skrev:Ha-ha, vad fasiken är "transaktionsanalytiker" och "gestaltterapeut"?
dt.se skrev:BORLÄNGE
Lilla keeshonden Bella finns inte mer.
Hon blev överkörd av tåget redan den 24 november utan att ägarfamiljen kontaktades.
Först i går när ägaren Per Larsson mejlade polisen, fick han veta att Bella fanns i stationens frysbox.
Delar med mig av dagens ( 28/11 ) kommunikation Ulrika Nyqvist - Bella :
Hej igen Bella, får jag prata med dig? (Ser henne ”centralt” nu med, verkar hålla sig undan folk. Hon känns inte rädd eller vilse.)
Så du lever, Bella? (Verkar inte så intresserad av att prata med mig.) Jadå, det går ingen nöd på mig, jag har varm päls, o jag är inte hungrig heller.
Har du varit hem o ätit, Bella? Det tänker jag inte berätta, men jag får tag i mat. Jag är duktig på att klara mig själv, jag är inte intresserad av andra människor.
Du skulle ju gå hem, Bella, eller hur? Jag kommer när jag är klar.
Klar med vad, Bella? Ja jag gillar att vara ute ett tag, jag är en sådan hund, en fri hund.
Fast nu är din familj så oroliga för dig, Bella, så nu får du lov att gå hem på en gång o stanna hemma sedan, förstår du det? Jag gör som jag vill.
Nej, Bella, det är fel att rymma hemifrån, gå hem genast nu, så får du mat, värme o kärlek! (Verkar inte vilja lyssna.)
Hittar du hem, Bella? Jadå, inga problem, det är inte långt. Jag håller mig undan folk.
Är du skadad på något sätt, Bella? Nej då, jag mår bra. Jag bara gillar att vara för mig själv ett tag.
Fast det räcker nu, Bella, nu måste du gå hem! (Hon känns inte rädd, o hon verkar ströva omkring o se sig om, gå o nosa o strosa runt, verkar inte vara stressad o springa omkring, ser henne nära hus. Försöker dra hem henne, men hon känns motsträvig o verkar vilja bestämma själv…)
Kan du beskriva hur det ser ut där du är, Bella? Jag är i samhället, jag är bland hus, men jag vill inte träffa folk.
Ok, men nu tar du o går hem, Bella! (Verkar låtsas att hon inte hör.)
Är det något mer du vill säga, Bella? Nej det har jag inte lust med.
pax skrev:*kommunikation Ulrika Nyqvist - Bella*
Djurkommunikation!
av Ulrika Nyqvist 22 feb, 2011 20:20:47
Nu var det länge sedan jag skrev igen, men måste ju förstås skriva om min givande utbildning, även om det är ett tag sedan... Den 27-30 januari gick jag en utbildning i djurkommunikation. Har gått en kurs för ca 10 år sedan, och sedan anlitat kommunikatörer på en del av våra djur, så det är inga nyheter för mig. Men jag har känt länge att jag vill vidareutveckla detta, och nu kom det en chans!
Detta handlar om att kommunicera telepatiskt, och första dagen fick vi öva på varandra, t ex att en tänker på en färg och en annan tar emot, och förhoppningsvis blir det rätt - kräver en del träning detta, som vi egentligen alla är födda med, men som många av oss "tappat" i dagens stressiga samhälle. För barn är detta ofta väldigt lätt! Men jag tyckte det gick bra ändå.
Dag två så fick vi kommunicera med djur på distans, via foton. Kan låta knepigt, men när det gäller telepati behöver man inte träffas IRL för att det ska gå att kommunicera
Tredje dagen fick vi prata både med djur på plats och fortsätta med foton, och fjärde dagen åkte vi ut till en gård där det fanns många djur att välja bland.
En mycket inspirerande utbildning med en bra lärare! Jag har tänkt att bli certifierad djurkommunikatör, och för detta krävs 20 protokoll (alltså kommunicerat med 20 djur från olika ägare) + ett skriftligt arbete. Intresset är stort, så det blir nog fler än 20 protokoll att lämna in till "fröken".
Det är mycket intressant detta och känns helt rätt! Hittills har jag kommunicerat med hund, katt, häst, tupp och ko, så får vi se vad framtiden har att ge.
Plektrum skrev:På tal om djurkommunikatörer...tidningen Expressen testade tre "hundpratare" härförleden:
http://tv.expressen.se/nyheter/inrikes/ ... -avslojad-
Stor humor!
Roligt uttryckt.Ulrika Nyqvist skrev:Hittills har jag kommunicerat med hund, katt, häst, tupp och ko, så får vi se vad framtiden har att ge.
Ventromedial skrev:Man borde mynta något nytt begrepp i stil med "own reading", där man fabulerar fritt utifrån sina egna föreställningar, fantasier och känslor. Här tror jag nog - till skillnad mot de flesta i den kallhamrade mediumbranschen - att man kan lyckas förleda sig själv och faktiskt tro på det man inbillar sig, på något resurssvagt sätt. Obehagligt och rätt sorgligt. I alla fall tills jag läste:Roligt uttryckt.Ulrika Nyqvist skrev:Hittills har jag kommunicerat med hund, katt, häst, tupp och ko, så får vi se vad framtiden har att ge.
Östran skrev:Dagens Samhälle är en tidning ägd av Sveriges kommuner och landsting. I‑dag har de flera sidor om djurkommunikatör Gabriella Rastad och en påstådd hets mot den verksamhet hon bedriver med andningsterapi för människor i företaget Karums Hundvård.
Östran skrev:Mats Edman är chefredaktör och vd på Dagens samhälle. Det är han som skriver artiklarna och han nämner avslutningsvis att han själv aldrig deltagit i Gabriella Rastads verksamhet, men att hans fru deltagit i hennes kurser.
Östran citerar Mats Edman skrev:Men den djupa kännedom jag i dag har om hela bakgrunden till alla anklagelser om sekt med mera är jag ganska övertygad om att det hela är ett rent påhitt. Sekten finns inte.
Återgå till Pseudovetenskap och sekter
Användare som besöker denna kategori: Undrande och 1 gäst