ComputerSweden utnämner 2011 års 10 största floppar.

Diskutera allmänt om vetenskap, pseudovetenskap och folkbildning, t.ex. vetenskapsteori eller forskningspolitik.

Re: ComputerSweden utnämner 2011 års 10 största floppar.

Inläggav Anders H » tor 28 jun 2012, 17:06

Anders skrev:Och som nämts ovan, varför avsluta en app överhuvudtaget? Har Win 7.5/7.8/8 dålig minneshantering eller?

Regeln är att en applikation går in i sömnläge när den inte har fokus. Men det finns en multitasking som man kan använda, om skäl finns. Mediaspelaren är ett bra exempel - du kan t.ex. lyssna på musik samtidigt som du twittrar - och på Windows konsumerar det lite processorkraft. Men varken på Windows eller på iPhone behöver du stänga applikationer, men förmodligen byggde Apple in funktionen som en finess när de implementerade multitasking.
Hemsida - Radio Houdi - Blogg - Evolutionsteori.se - Bright
Homeopaty devides, controls and deludes. ...or was that religion?
Användarvisningsbild
Anders H
Avstängd

Inläggav Anders » tor 28 jun 2012, 17:19

manifesto skrev:
CS skrev:4g, i alla fall i Sverige där bara 8 600 abonnemang har sålts, enligt PTS.
Jag har för mig att tidningar skrev att 3G var en flopp bara några veckor efter första nätet var uppe. Självklart kommer 4G bli det nya 3G.
Jack Daniel ‏@jack_daniel:
Due to market demand I'm going to launch my own vulnerability management toolkit, a bucket of sand for burying one's head.
Användarvisningsbild
Anders

ComputerSweden utnämner 2011 års 10 största floppar.

Inläggav C-J » tor 28 jun 2012, 18:04

Frågan är inte om det kommer slå utan vad folk kommer hitta på för tillämpningar. Jag hade länge en "vanlig" mobil tills jag blev sugen på att skicka större bilder, ladda upp video och surfa med en vettig webbläsare. Vad kan man hitta på med mobila enheter med nätverkshastighet upp till 100 mbps? Webserver på fickan?
Oh, behave!
Användarvisningsbild
C-J
Forumadministratör

Inläggav Anders H » tor 28 jun 2012, 19:26

Användarvisningsbild
Anders H
Avstängd

Inläggav Anders » lör 30 jun 2012, 14:01

Det var en analytikerfirma som häromsistens skrev att de trodde att Windows skulle gå om iOS som mobiloperativ runt 2016 tack vare Nokias satsningar.

Den som lever får se.

Det som talar för är utvecklarbasen för Windows om är mycket större än Objective-C utvecklarbasen. Det som lite talar emot är den heterogena miljön. Du kan som utvecklar inte anta att skärmen är en viss storlek, vilket är möjligt för iOS utvecklare.

Designmässigt tror jag många företag kommer komma upp i samma nivå som Apple förre eller senare. Å andra sidan har Apple tre fyra års försprång.
Jack Daniel ‏@jack_daniel:
Due to market demand I'm going to launch my own vulnerability management toolkit, a bucket of sand for burying one's head.
Användarvisningsbild
Anders

Inläggav Anders H » lör 30 jun 2012, 14:29

Anders skrev:Det som lite talar emot är den heterogena miljön. Du kan som utvecklar inte anta att skärmen är en viss storlek, vilket är möjligt för iOS utvecklare.

Det som kan variera, är listat under "optional hardware requirements" - inte skärmupplösning. Apples enheter har olika upplösningar både mellan olika phones och olika pads, men det är inget problem. http://bit.ly/KSS2U4
Användarvisningsbild
Anders H
Avstängd

Inläggav Ulf T » tis 24 jul 2012, 18:36

Anders skrev:Det var en analytikerfirma som häromsistens skrev att de trodde att Windows skulle gå om iOS som mobiloperativ runt 2016 tack vare Nokias satsningar.

Den som lever får se.

Frågan är om Nokia lever för att se det då: http://www.dailytech.com/IDC+Apple+and+ ... e24583.htm
På bara ett år har deras marknadsandel droppat från 23,8% till 8,2%. Kurvan för "Others", står nog huvudsakligen för android-telefoner. Jag tror Nokia väntade för länge med att införa ett konkurrenskraftigt alternativ till android och iOS. Naturligtvis är det vanskligt att gissa om framtiden inom denna bransch, men jag har faktiskt svårt att se varför man överhuvudtaget skulle gissa som denna analytikerfirma har gjort.
Ulf T

Föregående

Återgå till Allmänt