Kan svenska skeptiker bli stämda på samma sätt som i UK/USA?

Diskutera allmänt om vetenskap, pseudovetenskap och folkbildning, t.ex. vetenskapsteori eller forskningspolitik.

Re: Kan svenska skeptiker bli stämda på samma sätt som i UK/

Inläggav Migi » fre 12 maj 2017, 10:56

Kobo skrev:Stämningar är vanskliga saker som kan kosta stora belopp.
Däremot borde klimatvetenskapsförnekare omedelbart omhändertagas för anstiftan och samhällsvård.
Även om man påpekar att Jorden har haft väldiga klimatförändringar långt innan det fanns industrialism, än mindre människor?

Sådant bör man passa sig för. Annars blir den en kapplöpning mot botten där alla som inte skriver under på Naomi Kleins "äntligen har jag hittat den perfekta ursäkten för att avskaffa allt som ens påminner om kapitalism"-doktrin kommmer att spärras in.
Användarvisningsbild
Migi

Re: Kan svenska skeptiker bli stämda på samma sätt som i UK/

Inläggav Kobo » fre 12 maj 2017, 13:46

Migi skrev:
Kobo skrev:Stämningar är vanskliga saker som kan kosta stora belopp.
Däremot borde klimatvetenskapsförnekare omedelbart omhändertagas för anstiftan och samhällsvård.
Även om man påpekar att Jorden har haft väldiga klimatförändringar långt innan det fanns industrialism, än mindre människor?

Sådant bör man passa sig för. Annars blir den en kapplöpning mot botten där alla som inte skriver under på Naomi Kleins "äntligen har jag hittat den perfekta ursäkten för att avskaffa allt som ens påminner om kapitalism"-doktrin kommmer att spärras in.

Vi lever i nutid och har du missat vad jag förklarat som är nytt och inte en naturlig variation?
Användarvisningsbild
Kobo

Föregående

Återgå till Allmänt