Välkomna, nya användare!

Diskussion, frågor och förslag kring hur diskussionsforumet ser ut, fungerar och sköts.

Re: Välkomna, nya användare!

Inläggav jak » lör 23 apr 2016, 11:35

Välkommen - här finns personer med många olika syner på vad som är viktigast att syssla med, och med olika anledningar till att man är här!
Användarvisningsbild
jak

Inläggav Sören F » lör 23 apr 2016, 11:50

jak skrev:Välkommen - här finns personer med många olika syner på vad som är viktigast att syssla med, och med olika anledningar till att man är här!

Tackar :smile2:
Användarvisningsbild
Sören F

Inläggav Snuten92 » tor 28 apr 2016, 23:40

Tackar. Hittade detta forum helt random via Google. Ska bli kul att lära känna folket här :XP:
Snuten92

Inläggav Nemesis » mån 12 sep 2016, 21:57

Ska väl knåpa ihop en kort presentation, trots att jag varit halvaktiv på forumet hyfsat länge.

Jag är 27 år och bor i Stockholm. Har identifierat mig som skeptiker sen jag började lyssna på Skeptics Guide to the Universe för ett antal år sedan, lyssnar i stort sett varje vecka, även om jag nog tänkt skeptiskt betydligt längre än så. Men det var först tidigare under detta år som jag fick tummen ur och gick med i VoF.

Har varit ateist så länge jag kan minnas. Jag tycker mycket om Richard Dawkins, även om jag inte nödvändigtvis skriver under på allt han skrivit på Twitter...

Min spontana uppfattning är att alternativmedicin och vurmen kring ekologiskt är de vanligaste pseudovetenskaperna i Sverige. Men jag tycker även att GMO är ett väldigt intressant, och väldigt viktigt, område.

I övrigt är jag intresserad av bland annat historia, religion (ur ett ateistiskt perspektiv :wink: ) vetenskap, filosofi, och samhällsfrågor. Har efter läsande av skeptiska bloggar och lyssnande på skeptiska podcasts också börjat intressera mig för psykologi och neurovetenskap, hur hjärnan fungerar, och varför vi tror på de saker vi gör. Vilket har en viss koppling till ovan nämnda ämnen. :)
"We keep being told: 'respect faith'. Well, I actually don't. Because I don't think that lying to children is a respectable occupation." - Christopher Hitchens
Nemesis

Inläggav kipphebel3 » tis 13 sep 2016, 05:57

Välkommen Snuten92!
ho de anexetastos bios ou biôtos anthrôpôi — ὁ δὲ ἀνεξέταστος βίος οὐ βιωτὸς ἀνθρώπῳ !
Användarvisningsbild
kipphebel3

Föregående

Återgå till Om forumet