Språkriktigheten på forumet

Diskussion, frågor och förslag kring hur diskussionsforumet ser ut, fungerar och sköts.

Språkriktigheten på forumet

Inläggav ANNI » tis 28 feb 2006, 20:23

Det står under forumregler.

Använd en korrekt grammatik och bra styckesindelning.

Hur hårt håller ni på den regeln. För om den är benhård så kan ni redan nu radera mig som medlem för jag kan inte svenska grammatiken.

När jag gick i skolan (högstadiet) så var jag mobbad och under 9:an så var jag borta till 80% så jag missade det mesta när det gäller svensklektionerna. Därför kan jag inte skriva grammatiskt riktigt.

Så hur hårt kommer ni hålla på just den regelbiten.
ANNI
Avstängd

Re: Fråga om forumspråkregeln

Inläggav SuperDupe » tis 28 feb 2006, 20:32

ANNI skrev:Hur hårt håller ni på den regeln.

Inte särskilt. Förmodligen skulle vi behöva moderera varenda inlägg av oss själva också om vi var väldigt hårda. ;-)

Poängen är att man efter bästa förmåga ska sträva efter att använda ett så bra språk som möjligt, både för forumets och för sin egen skull. Så kan man undvika många missförstånd och man ger själv ett vederhäftigt intryck. Vet man med sig att man har svårt med språket lägger man med fördel ner lite extra tid på sina inlägg. Något som förresten alla borde göra.

Strikt förbjudet är så kallat Internetspråk. "ja d e ju bra" och liknande. Men jag kan faktiskt inte minnas att någon har skrivit så en enda gång.
SuperDupe

Inläggav ANNI » tis 28 feb 2006, 20:40

OK. Ni får tala om ni tycker jag blir alltför rörig.

Jag försöker skriva så att det inte ska uppstå missförstånd eftersom jag själv emellanåt missuppfattar andra. Och jag läser igenom mina inlägg före jag postar dom, men ibland blir det i alla fall galet.
ANNI
Avstängd

Re: Språkriktigheten på forumet

Inläggav royaltoon55 » ons 04 feb 2015, 07:05

Johan Sperling, jag förstår hur du menar när du beskriver tanken, men jag ser ingen anledning till att inte släppa in vem som helst. Vad finns det att förlora?

Ta mig själv till exempel, jag läser folkvett på högskolans bibliotek och jag är väldigt intresserad av "ämnet". Jag vill också kunna deltaga i alla diskussioner, inte bara i B-laget!
We offer best quality how to speak spanish test papers and coloradomesa.edu dumps materials. You can get our 100% guaranteed questions rasmussen.edu to help you in passing the real exam.
royaltoon55

Inläggav kipphebel3 » ons 04 feb 2015, 07:28

Ähum.. Du svarar på en 9 år gammal tråd... Det är naturligtvis bra att uttrycka sig klar och koncist och använda ett korrekt språk, men vi människor är olika och uttrycker oss olika. Kan inte säga att jag ser det som något problem.
ho de anexetastos bios ou biôtos anthrôpôi — ὁ δὲ ἀνεξέταστος βίος οὐ βιωτὸς ἀνθρώπῳ !
Användarvisningsbild
kipphebel3

Inläggav micke.d » ons 04 feb 2015, 08:20

royaltoon55 skrev:Johan Sperling, jag förstår hur du menar när du beskriver tanken, men jag ser ingen anledning till att inte släppa in vem som helst. Vad finns det att förlora?

Ta mig själv till exempel, jag läser folkvett på högskolans bibliotek och jag är väldigt intresserad av "ämnet". Jag vill också kunna deltaga i alla diskussioner, inte bara i B-laget!

Hej royaltoon55!

Välkommen hit! Jag tror inte du kommer att få några problem med grammatikregeln att döma av ditt inlägg.

En annan sak: Här på forumet använder vi forumnamnen. Jag gissar att du förväxlat Superdupe med Johan Sperling - det finns en annan forumit som har det senare namnet.
Hädanefter kallar jag dem Daesh.
Användarvisningsbild
micke.d
Forummoderator

Återgå till Om forumet