NeuraltNätverk suger
NeuraltNätverk suger
NeuraltNätverk skrev:Är denna signatur negativ?NeuraltNätverk suger
Blenda skrev:Victor_Von_Doom skrev:
Man måste vara mogen nog att ta konsekvenserna av sitt handlande och förstå hur det man skriver på nätet kan användas av andra.
Eller...man måste vara mogen nog att inte ta varje chans att dra ner brallorna på någon offentligt? Varför ska man utgå ifrån att andra bara är ute efter att sätta dit en? Är det det diskussioner går ut på?
Victor_Von_Doom skrev:
Citerar man en person direkt utan att medvetet förfalska dennes synpunkt så är inte detta dra ner brallorna på någon, utan att uppmärksamma ett dumt påstående. När man citerar är det just detta påstående man uppmärksammar, inte personen i sig - därför är detta inget personangrepp. Jag vet inte om du märkt att detta är många skeptiker här på forumet som uppmärksammar just mängder av dumheter - att de är just dumheter! Att ta foto på en blottare, inte att dra ner brallorna. Kritiserar vi någon Alternativmedicinare så får denna person stå ut med kritiken, oavsett hur det skadar dess karriär, att inte kritisera kan dock vara farligt och korkat!
Om jag uppmärksammar dumhet I signaturer eller inlägg eller rubriker spelar absolut ingen roll. Det är din rätt att uttrycka åsikter, men det är också min rätt att skratta åt dem. Att inte få citera någons dumhet, oavsett var tycker jag går emot skeptiskt resonerande.
Blenda skrev:NeuraltNätverk skrev:Är denna signatur negativ?NeuraltNätverk suger
Ja.
Eller så kan man se det som att de drog ner brallorna på sig själva.. Om det finns en länk till den kontext citatet är taget ifrån så tycker jag det borde vara ok.Blenda skrev:man måste vara mogen nog att inte ta varje chans att dra ner brallorna på någon offentligt?
FudoMyoo skrev:Eller så kan man se det som att de drog ner brallorna på sig själva.. Om det finns en länk till den kontext citatet är taget ifrån så tycker jag det borde vara ok.Blenda skrev:man måste vara mogen nog att inte ta varje chans att dra ner brallorna på någon offentligt?
FudoMyoo skrev:Eller så kan man se det som att de drog ner brallorna på sig själva.. Om det finns en länk till den kontext citatet är taget ifrån så tycker jag det borde vara ok.
smiskos skrev:FudoMyoo skrev:Eller så kan man se det som att de drog ner brallorna på sig själva.. Om det finns en länk till den kontext citatet är taget ifrån så tycker jag det borde vara ok.
Problemet, så som jag ser det, är att den som citeras inte får lov att försvara sitt citat eller på annat sätt gå i svaromål eftersom vederbörande då går off topic. Kritiserar du något jag har skrivit (även om det bara är genom att visa upp vilka dumheter jag skriver) vill jag gärna kunna gå i svaromål på samma ställe som kritiken framförs.
smiskos skrev:Men eftersom signaturen inte tillhör ämnet i tråden kommer mina försök att försvara mig hela tiden att modereras bort, vilket gör att jag blir mer irriterad och börjar posta fler arga OT-inlägg och skicka arga PM till moderatorerna.
Jo jag förstår att det är en avvägning mellan dessa två saker, men jag måste erkänna att det är lulzen jag kommer sakna..smiskos skrev:Tyvärr förlorar man ju lite lulz med den här regeln, mycket av dumheterna som citeras i signaturer är ju roliga. Men det är nog ett pris som kan vara värt att betala för att försöka minska flejmandet.
Smiskos skrev:Men eftersom signaturen inte tillhör ämnet i tråden kommer mina försök att försvara mig hela tiden att modereras bort, vilket gör att jag blir mer irriterad och börjar posta fler arga OT-inlägg och skicka arga PM till moderatorerna.
Victor_Von_Doom skrev:Nej, förbudet mot negativa signaturer är störtlöjligt.
Undvik personangreppVid diskussioner över nätet är det vanligt att missförstånd uppstår och att tonen blir onödigt aggressiv. Undvik detta! Använd en vänlig och saklig ton i dina inlägg.
Victor_Von_Doom skrev:
Nej, förbudet mot negativa signaturer är störtlöjligt.
piotrr skrev:Undvik personangreppVid diskussioner över nätet är det vanligt att missförstånd uppstår och att tonen blir onödigt aggressiv. Undvik detta! Använd en vänlig och saklig ton i dina inlägg.
Jag hoppas att du tänker om. Om reglerna är störtlöjliga kommer det kanske att bli svårt för att hålla sig till dem även utanför signaturen? Som jag ser det är det värre att skriva något sådant i sin signatur där det då automatiskt kommer med i varenda inlägg man skriver, än det är om man brister i sin civilitet vid något eller några enskilda tillfällen i avgränsade diskussioner.
Det krävs styrka och snabbhet och list för att fälla ett byte. Men det krävs något mer än så för att sätta trofén på sitt bälte.
Victor_Von_Doom skrev:Nej reglerna är bra, och personangrepp är det inget vi ska ha här, men negativa signaturer är inte samma sak som personangrepp, och om jag citerar någons inlägg, i oavsett vilket sammanhang är inte ett personangrepp.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster