Gilla - är det bra?

Diskussion, frågor och förslag kring hur diskussionsforumet ser ut, fungerar och sköts.

Gilla - är det bra?

Inläggav Hans S » fre 14 dec 2012, 22:52

De bidrag jag skrivit som någon gillat är få. Varför finns funktionen? Hurivida X personer 'gillat något' är ganska ointressant speciellt då vi inte vet om de (X) har tillfört något. Har jag helt fel eller?

MVH

Hans
Detta innefattar inte X eller Y.
Användarvisningsbild
Hans S

Re: Gilla - är det bra?

Inläggav Blenda » fre 14 dec 2012, 22:53

Hans S skrev:De bidrag jag skrivit som någon gillat är få. Varför finns funktionen? Hurivida X personer 'gillat något' är ganska ointressant speciellt då vi inte vet om de (X) har tillfört något. Har jag helt fel eller?

MVH

Hans

Nej du har helt rätt och därför kommer jag nu att trycka på gillaknappen under ditt inlägg!
Blenda
Avstängd

Inläggav Hans S » fre 14 dec 2012, 22:56

Blenda skrev:Nej du har helt rätt och därför kommer jag nu att trycka på gillaknappen under ditt inlägg!

Skall jag nu skratta eller gråta?

MVH

Hans
Användarvisningsbild
Hans S

Inläggav Blenda » fre 14 dec 2012, 23:00

Hans S skrev:
Blenda skrev:Nej du har helt rätt och därför kommer jag nu att trycka på gillaknappen under ditt inlägg!

Skall jag nu skratta eller gråta?

MVH

Hans

Det är roligare att skratta. Ärligt talat - jag trycker ofta på gillaknappen och då är det för att någon besparat mig jobbet med att plita ihop ett eget inlägg eftersom den uttryckt det jag själv tyckt och tänkt i någon fråga. Jag tycker alltså att din fråga är relevant även om jag själv blir väldigt glad över om någon gillar mitt inlägg - det är ju ett slags bekräftelse. Samtidigt borde man ju inte behöva det där och i en del fall har jag blivit irriterad på gillningar eftersom det inte framgår vad det är någon gillar - är det sakinnehållet, raljansen eller för att man är gamla kompisar?
Blenda
Avstängd

Inläggav Hans S » fre 14 dec 2012, 23:18

Blenda skrev: Samtidigt borde man ju inte behöva det där och i en del fall har jag blivit irriterad på gillningar eftersom det inte framgår vad det är någon gillar - är det sakinnehållet, raljansen eller för att man är gamla kompisar?

Ungefär dit jag vill komma, tack.

MVH

Hans
Användarvisningsbild
Hans S

Inläggav kaxiga Z » fre 14 dec 2012, 23:22

Jag hade samma problem med förslaget när det kom (Gammal tråd här i Om Forumet); jag agerar också så som jag förväntade mig att jag skulle. Klickar jämt på gilla. Jag har ett rymligt hjärta.

Tror det var Gubblukt som föreslog eländet en gång i tiden. Med viss rätt: Förut gick det åt en hel del inlägg åt att folk skulle markera att de höll med:

nå'n j*vel skrev:+1!
Användarvisningsbild
kaxiga Z
Forummoderator

Inläggav Hans S » fre 14 dec 2012, 23:29

kaxiga Z skrev:Skrev

Men då vet man (övriga) i alla fall vem som gillade.

MVH

Hans
Användarvisningsbild
Hans S

Inläggav Mrs Robinson » lör 15 dec 2012, 02:45

Funktionen är dålig. Jag förföljs ständigt av gillningar :shock:
Användarvisningsbild
Mrs Robinson

Inläggav ttias » lör 15 dec 2012, 02:53

Jag har blivit gillad utan att kunna utröna ifall det var inläggets innehåll eller mina fyndigheter som uppskattades.

Jag kan leva med det.
Med ett leende på läpparna och foliehatten på sned.
Användarvisningsbild
ttias

Inläggav Gambit » lör 15 dec 2012, 02:53

Det dryga är väl när ens inkorg fyllts till bredden av 150 "gillar inlägg"-mail, så man måste radera gamla PM för att få fram de nya. Händer mig en par tre gånger i veckan...
Användarvisningsbild
Gambit

Inläggav C-J » lör 15 dec 2012, 03:08

Du kan stänga av sådana mail i kontrollpanelen, jag gjorde det rätt snabbt för jag är tydligen väldigt fyndig..
Oh, behave!
Användarvisningsbild
C-J
Forumadministratör

Inläggav ulltand » lör 15 dec 2012, 09:40

Det är trevligt att få gillakommentarer, jag behöver få positiv feedback ibland :-)
Användarvisningsbild
ulltand

Inläggav Anders » lör 15 dec 2012, 10:45

Hans S skrev:De bidrag jag skrivit som någon gillat är få. Varför finns funktionen? Hurivida X personer 'gillat något' är ganska ointressant speciellt då vi inte vet om de (X) har tillfört något. Har jag helt fel eller?
Damn that Facebook, Damn them to hell!

Allvarligt talat. Jag tycker det är lite kul att få "gilla". Det visar att iallafall någon tycker det jag skriver är intressant, men inte så intressant att det är värt att skriva ett svar. Jag gör lika dant ibland. Om jag bara håller med är det ju inte alltid att man orkar skriva det, då är det lättare att trycka på knappen.

Jag tror att på ett forum som detta så är det svårt att få många gilla. På facebook får sovande hundar massor med gilla. Samma sak skulle inte ge samma resultat här.

Min poäng: Var lite glad när du får gilla och strunta i när du inte får det, för det är det normla här.
Maskirovka är en rysk militärteknisk term för metoder, verktyg, utrustning, med mera, som skall vilseleda en fiende i händelse av en konfliktsituation
Användarvisningsbild
Anders

Inläggav Vidugavia » lör 15 dec 2012, 15:16

Trådar som fylls med folks korta medhållsinlägg är mycket värre än en massa gillande. Ju färre som aktivt deltar med inlägg i tråden, desto mindre risk att man hamnar off topic.
I know this: if life is illusion, then I am no less an illusion, and being thus, the illusion is real to me. I live, I burn with life, I love, I slay, and am content."

- Conan Cimmeriern
Användarvisningsbild
Vidugavia

Inläggav Catweazle » lör 15 dec 2012, 16:22

Gambit skrev:Det dryga är väl när ens inkorg fyllts till bredden av 150 "gillar inlägg"-mail, så man måste radera gamla PM för att få fram de nya. Händer mig en par tre gånger i veckan...

Är inte det en funktion man måste aktivera själv? Jag har inte fått ett enda PM eller mail pga ett gillande.
Några anspråkslösa ord från en konsensuscomalobotomerad stackare.
Användarvisningsbild
Catweazle

Nästa

Återgå till Om forumet