Gilla - är det bra?

Diskussion, frågor och förslag kring hur diskussionsforumet ser ut, fungerar och sköts.

Re: Gilla - är det bra?

Inläggav ulltand » lör 30 mar 2013, 22:59

Sidartha skrev:Man borde kanske införa en lista på legitima åsikter med bekräftelsestatus. Då kan alla vi som avviker foga oss i ledet för att tycka saker som vi kan få lite vatten på egot för. :)
Att tycka vårdmetoder ska avgöras demokratiskt kommer aldrig vara ok här, du kan väl göra en egen lista och få med det.
Användarvisningsbild
ulltand

Inläggav Sidartha » lör 30 mar 2013, 23:11

ulltand skrev:
Sidartha skrev:Man borde kanske införa en lista på legitima åsikter med bekräftelsestatus. Då kan alla vi som avviker foga oss i ledet för att tycka saker som vi kan få lite vatten på egot för. :)
Att tycka vårdmetoder ska avgöras demokratiskt kommer aldrig vara ok här, du kan väl göra en egen lista och få med det.

Ska vi hoppa till det ämnet så kan jag tala om att de missförstått det där en aning... Jag tar det i den tråden..
Sidartha

Inläggav Catweazle » lör 30 mar 2013, 23:20

Hans S skrev:De bidrag jag skrivit som någon gillat är få. Varför finns funktionen? Hurivida X personer 'gillat något' är ganska ointressant speciellt då vi inte vet om de (X) har tillfört något. Har jag helt fel eller?

MVH

Hans

Jag konstaterar att den här trådskaparen hade en mycket smartare taktik för att få många gilla än stolpskottet Blafsen. viewtopic.php?f=11&t=19784
Eftersom förslaget att skicka PM också har kommit upp så har jag just skickat ett PM till Blafsen.

Vi får väl se om han uppskattar det lika mycket som när homeopaten skrev "Puss på´re, Blafsen".
Några anspråkslösa ord från en konsensuscomalobotomerad stackare.
Användarvisningsbild
Catweazle

Inläggav Blafsen » sön 31 mar 2013, 17:40

PM från Catweazle:

På den här tråden får du lära dig hur man blir gillad. viewtopic.php?f=15&t=19394&start=30 Jämför resultatet i denna trådstart och ditt. Men som jag skrev i välkomsttråden om dig viewtopic.php?f=15&t=10017&start=435#p627420 så får du väl satsa på att vårda det faktum att du är mycket illa omtyckt istället.

Puss på´re Blafsen.

Det värsta är att den där Ausikivi som skrev det där svavelosande citatet är ju ett av många konton som är avstängda för missbruk av multipla konton. Jag vet alltså inte om det är så många fler som tycker så illa om mig.

Det är väl bara att inse att man är en grå mus som varken älskas eller hatas. Kan man vara bäst på det?
......men jag är inte smartare än en femteklassare.
Användarvisningsbild
Blafsen

Inläggav Hans S » ons 10 apr 2013, 19:51

Varför kan man inte gilla slaskade inlägg?

MVH

Hans
Detta innefattar inte X eller Y.
Användarvisningsbild
Hans S

Inläggav kaxiga Z » ons 10 apr 2013, 20:12

Vi vill inte uppmuntra dekadens.
Användarvisningsbild
kaxiga Z
Forummoderator

Inläggav micke.d » ons 10 apr 2013, 20:15

En del av poängen med slasken är väl att folk ska kunna utkämpa sina flejmkrig hejvilt där nere i dunklet och sålunda göra sig av med sina aggressioner för att sedan lite lugnare och lite mer städat delta i diskussionerna här uppe i ljuset.

Voyeurism eller gladiatorspel är inget slasken är tänkt för, så därför behövs ingen gilla-funktion där.

(Allt detta är gissningar. Egentligen vet jag inte hur diskussionerna gick.)

Tillägg: Eller, vad Z sa.
Hädanefter kallar jag dem Daesh.
Användarvisningsbild
micke.d
Forummoderator

Inläggav Catweazle » ons 10 apr 2013, 20:59

micke.d skrev:En del av poängen med slasken är väl att folk ska kunna utkämpa sina flejmkrig hejvilt där nere i dunklet och sålunda göra sig av med sina aggressioner för att sedan lite lugnare och lite mer städat delta i diskussionerna här uppe i ljuset.

Kan man starta trådar i slasken? Jag menar om näthulliganer vill göra som fotbollshulliganer. Komma överens om tid och plats för en uppgörelse.
Några anspråkslösa ord från en konsensuscomalobotomerad stackare.
Användarvisningsbild
Catweazle

Inläggav kaxiga Z » ons 10 apr 2013, 22:22

Får kolla upp om du är utvald först, och klicka på...."Testa denne användares behörigheter", och sedan gå till Slaskforum, försöka starta en tråd. Orkar inte nu; jag gör det imorgon.

Annars kan du prova själv i natt.

Bild
Senast redigerad av kaxiga Z tor 11 apr 2013, 10:01, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Ser nu att du inte får.
Användarvisningsbild
kaxiga Z
Forummoderator

Inläggav Matte » tis 22 jul 2014, 18:33

Efter att ha lagt ner en del tid på att läsa igenom gamla diskussioner är jag benägen att dela trådskaparens skepsis gentemot gillafunktionen. Mer än så - sammantaget drar det ner helhetsintrycket av forumet rejält. Somt är lätt att förstå - bra genomarbetade inlägg eller fyndiga formuleringar. Men sedan kan enradingar eller t o m ettordsinlägg (t o m afatiska i form av "ha ha") få minst lika många gillanden. Det ger ett rent infantilt intryck ovärdigt den nivå som forumet ändå håller.
Es gibt keine Landstrasse für die Wissenschaft, und nur diejenigen haben Aussicht, ihre lichten Höhen zu erreichen, die die Mühe nicht scheuen, ihre steilen Pfade zu erklimmen.

K. Marx
Användarvisningsbild
Matte

Inläggav Tony » ons 23 jul 2014, 14:54

På Facebook ser man vem som har gillat. Är det kanske bättre?
When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion.
Användarvisningsbild
Tony

Inläggav Tryggve » ons 23 jul 2014, 15:31

Själv tycker jag att gilla-funktionen är bra, det ger en chans att visa att man uppskattar inlägg utan att "behöva" skriva OT-inlägg i trådar. Men det beror väl kanske på vilka avdelningar som man läser o skriver i vilket intrycket de ger.

Själv tycker jag nog att politik-avdelningen är något som drar ned helhetstrycket av forumet bra mycket mer än vad "gilla"-funktionen gör i så fall.
Användarvisningsbild
Tryggve
Forummoderator

Inläggav Hans S » ons 23 jul 2014, 17:06

Kompromiss, det var jag som (först) gillade Tryggves inlägg.

MVH

Hans
Detta innefattar inte X eller Y.
Användarvisningsbild
Hans S

Inläggav kipphebel3 » ons 23 jul 2014, 18:01

Bättre gilla än att posta en massa "instämmer" om någon sedan blir putt för att ingen gillar dennes inlägg är en annan sak och kan kanske stämma till eftertanke.
ho de anexetastos bios ou biôtos anthrôpôi — ὁ δὲ ἀνεξέταστος βίος οὐ βιωτὸς ἀνθρώπῳ !
Användarvisningsbild
kipphebel3

Inläggav Tryggve » ons 23 jul 2014, 18:38

Hans S skrev:Kompromiss, det var jag som (först) gillade Tryggves inlägg.

MVH

Hans

+1 Eller ska jag gilla? Eller jag vet inte, jag kanske behöver en manual att följa här.... :-)
Användarvisningsbild
Tryggve
Forummoderator

FöregåendeNästa

Återgå till Om forumet