Var går gränsen i Lika som bär?

Diskussion, frågor och förslag kring hur diskussionsforumet ser ut, fungerar och sköts.

Re: Lika som bär?

Inläggav Suresh » lör 12 jan 2013, 21:17

kaxiga Z skrev:Lite väl OT, men jag kan förstå det Anders menar, med att det känns lite värre med sådana här monsterjämförelser med kvinnors utseende än med mäns. Kvinnor...liksom....klär sig och fixar hår och smink för att se dugligt milda och behagliga ut, anstränger sig för det varje dag...på ett sätt som inte alls lika stor andel av männen gör. Att då jämföra någon som väldigt mycket fixar sig för att 'inte störa'/'inte se sluskig ut', med en slusk/ett monster....det blir lite väl grymt, kanske....vet ej.

I Corizza Bildts fall kanske, eftersom hon har ett monstergrin, men Annie Lööf är ju riktigt söt. Hon om någon måste kunna se på sig själv med distans. Detta inlägg ökade säkert min förnedringsgrad gentemot kvinnor, men vad kan man förvänta sig av en bitter gammal ungkarl?

Faktum är att bilden av Annie Lööf fick mig att grunna ett bra tag, jag visste att jag hade sett det där kalla stirrandet med halvöppen mun och ojämn tandrad någonstans tidigare, men det tog en bra stund innan jag kom på att det var Christopher Walkens porträttering av The Hessian Horseman från Tum Burtons Sleepy Hollow.

Så om centerpartister eller moderater känner sig kollektivt förnedrade av mitt bild(t)postande har det har nog djupare orsaker än mitt estetiska bildminne.
Senast redigerad av Suresh lör 12 jan 2013, 21:58, redigerad totalt 5 gånger.
Jag älskar den här frågeställningen (helt oironiskt). Intressant!
Användarvisningsbild
Suresh
Avstängd

Var går gränsen i Lika som bär?

Inläggav mia » sön 10 mar 2013, 15:24

Så otroligt onödigt, smaklöst och allmänt pinsamt. *snip*
Senast redigerad av calle555 mån 11 mar 2013, 15:10, redigerad totalt 2 gånger.
Anledning: Lade till citat, knoppade av och lät en del ta vägen ner i slasken / *snip*.
mia

Inläggav Knurd » sön 10 mar 2013, 19:21

mia skrev:Så otroligt onödigt, smaklöst och allmänt pinsamt. *snip*

Värre än när jag jämförde Christian Engström med Josef Fritzl?
Adrumdrum.
Användarvisningsbild
Knurd

Inläggav mia » sön 10 mar 2013, 19:52

Knurd skrev:
mia skrev:Så otroligt onödigt, smaklöst och allmänt pinsamt. *snip*

Värre än när jag jämförde Christian Engström med Josef Fritzl?

Ja, värre. Det två är åtminstone två människor. Inlägget efter med strutsen är mer i samma liga i så fall.
I tråden finns några kombinationer med Mad också, och några med monster, som är rätt onödiga.

Edit: förtydligade mig
mia

Re: Var går gränsen i Lika som bär?

Inläggav kaxiga Z » mån 11 mar 2013, 15:08

Klistrar in ett metainlägg i tråden, från mig, som inte kom med här. Där jag förklarar varför många blir mer stötta när kvinnor jämförs med monster än när män jämförs med monster:

kaxiga Z skrev:
Suresh skrev:
Anders skrev:Det är det vi sett i denna tråd. Om du kränker alla kvinnor är du ett svin, om du bara kränker högerkvinnor är du ett vänstersvin. Jag tror du är mer det senare. Du skulle nog trivas som stockkonservativ, men de kränker kvinnor med lagar istället, lite mer subtilt.

Men varför tror du att jag bara kränker kvinnor?

Lite väl OT, men jag kan förstå det Anders menar, med att det känns lite värre med sådana här monsterjämförelser med kvinnors utseende än med mäns. Kvinnor...liksom....klär sig och fixar hår och smink för att se dugligt milda och behagliga ut, anstränger sig för det varje dag...på ett sätt som inte alls lika stor andel av männen gör. Att då jämföra någon som väldigt mycket fixar sig för att 'inte störa'/'inte se sluskig ut', med en slusk/ett monster....det blir lite väl grymt, kanske....vet ej.
Användarvisningsbild
kaxiga Z
Forummoderator

Inläggav Urquhart » mån 11 mar 2013, 15:28

Donatella verkar dock ha gjort allt i sin makt för att se ut som just ett monster. Hade jag vaknat upp och det första jag sett varit det där ansiktet hade jag fan gjort i byxan. Plastikoperarade ansikten är vedervärdiga och ingreppen bör bara göras av medicinska skäl. Kvinnor och män bör omedelbart sluta med idiotin.
"I hate everybody irrelevant of other issues" John F. Hickory
Användarvisningsbild
Urquhart

Inläggav Procentaren » mån 17 jul 2017, 10:10

Den snälle men inte så kvicktänkte björnen Nalle Puh tycks ha förargat Kinas nätcensur. Anledningen? Han är för lik landets president.

http://www.dn.se/kultur-noje/kina-blockerar-nalle-puh-pa-natet/
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Procentaren

Föregående

Återgå till Om forumet