Ny stil: metro blue

Diskussion, frågor och förslag kring hur diskussionsforumet ser ut, fungerar och sköts.

Re: Ny stil: metro blue

Inläggav Jonas K » tor 27 mar 2014, 17:07

Jonas K skrev:[...] i det gamla temat där det fanns ett streck ovanför signaturen.

Fast nu ser jag ju att strecket finns där, bara att det är ganska ljust.
Läs min diverseblogg om konspirationsteorier, obskyra ideologier, nyandlighet, religiös extremism mm
Användarvisningsbild
Jonas K

Inläggav Tony » tor 27 mar 2014, 18:18

MBY skrev:Är det här ett skämt eller? Jag prövade. Efter <20 sekunder bytte jag tillbaka. Bland det värsta jag sett, såg bara ut som en total grafikbugg. Våldtagen VoF-logga, rubrikerna jättestora med döda fält och minimal yta för det som är väsentligt, forummedlemmarnas texter.

Jag har sett en dator med Windows 8 och jag kan hålla med om likheterna där, verkligen! Vem i helvete skulle se det som något eftersträvansvärt?
Tycker jag med. Ni som låtsas gilla det skojar antar jag? Det är väl inte första april än?
Användarvisningsbild
Tony

Inläggav kaxiga Z » fre 28 mar 2014, 18:33

VoF-loggan ser alltså inge vidare ut med nya stilen.
En typisk detalj som skulle behöva lite gradient.

Altternativt lite rundare hörn.
Användarvisningsbild
kaxiga Z
Forummoderator

Inläggav Ulf T » fre 28 mar 2014, 19:27

Hippieungen skrev:På min två år gamla Samsung-laptop med Windows 7 måste jag vinkla skärmen väldigt mycket bakåt för att det ska bli skarpt. Med normal lutning blir det väldigt oskarpt. Eller rättare sagt dålig kontrast. Vad kan det bero på?

Det beror nog på dels vad du menar med normal lutning och dels på skärmen. Det är ganska låga kontraster. Man ser tydligast om skärmen är vinkelrätt mot ens ögon. Det är svårt att se detaljer om man ser skärmen från en sned vinkel. Om det normala för dig är att se skärmen från en sned vinkel (snett uppifrån eller vad du nu menar), så kan det se dåligt ut.
Ulf T

Inläggav Hippieungen » fre 28 mar 2014, 23:01

Ulf T skrev:
Hippieungen skrev:På min två år gamla Samsung-laptop med Windows 7 måste jag vinkla skärmen väldigt mycket bakåt för att det ska bli skarpt. Med normal lutning blir det väldigt oskarpt. Eller rättare sagt dålig kontrast. Vad kan det bero på?

Det beror nog på dels vad du menar med normal lutning och dels på skärmen. Det är ganska låga kontraster. Man ser tydligast om skärmen är vinkelrätt mot ens ögon. Det är svårt att se detaljer om man ser skärmen från en sned vinkel. Om det normala för dig är att se skärmen från en sned vinkel (snett uppifrån eller vad du nu menar), så kan det se dåligt ut.

Nej, det är precis tvärtom. Vinkelrätt mot mina ögon där jag normalt ser skärmen tydligast ger väldigt dålig kontrast med metro blue. Den ger bättre kontrast när jag lutar skärmen väldigt kraftigt bakåt i förhållande till mina ögon.
"Du kann inngenting och vet inngenting och är bara en tjock kossa som planckar andras innlägg och stavar som en gris. Du är bara en simmpel hippyunge"

Min dom på ett annat forum. Fast ett fel. Jag är jättesmal.
Användarvisningsbild
Hippieungen

Inläggav Zlayer » lör 29 mar 2014, 00:20

Hippieungen skrev:
Ulf T skrev:

Nej, det är precis tvärtom. Vinkelrätt mot mina ögon där jag normalt ser skärmen tydligast ger väldigt dålig kontrast med metro blue. Den ger bättre kontrast när jag lutar skärmen väldigt kraftigt bakåt i förhållande till mina ögon.

Det beror på paneltypen. Vissa paneler har inte så bra betrakningsvinklar, vilket gör att färgerna ser helt annorlunda ut från större vinklar. Det är troligen därför du ser en större kontrast. Färgerna återges mest korrekt om du tittar vinkelrätt mot skärmen.

Sent from my HTC One using Tapatalk
Användarvisningsbild
Zlayer

Inläggav tamasis » mån 31 mar 2014, 09:02

Jonas K skrev:Att det nya temat var responsivt fällde avgörandet, det gör att allt ser mycket bättre ut i mobilen. Eftersom man oftast kikar in på forumet i mobilen så har jag bytt till det nya temat.

På datorn kändes det dock inte lika bra och jag kommer nog därför att lösa det genom att helt enkelt inte logga in på datorn utan kolla in forumet oinloggad och alltså fortfarande se det med det gamla standardtemat.

Jag håller med Jonas K. Temat ser fantastiskt bra ut i mobilen men på min dator är avgränsningarna mellan elementen svåra att se.

Jag har en synpunkt: Ikonen för att gå till det senast olästa inlägget (1) är svår att träffa med fingret när man använder pekskärm eftersom den är så liten och sitter nära länken till tråden. Går det att göra denna större eller lägga till mer plats runtomkring?
Bild
Användarvisningsbild
tamasis

Inläggav C-J » mån 31 mar 2014, 15:18

Den stora ikonen till vänster kanske kan fungera som "gå till sista inlägget?" och så tar man bort den lilla ikonen helt? Klickar man på texten så kommer man istället till första inlägget.
Oh, behave!
Användarvisningsbild
C-J
Forumadministratör

Inläggav Mankan » mån 31 mar 2014, 17:46

Nej, det var inte min favorit och det såg (tyvärr) ut som Outlook (Hotmail).
Mankan

Inläggav MatsB » sön 04 maj 2014, 12:26

Jag märker att med metro blue blir det inte en ny flik när man klickar på en länk, utan som förr med det gamla. Samma flik alltså, så att man måste backa tillbaka om man vill hit igen.
"Diskutera aldrig med en idiot. Han drar ner dig på sin egen nivå och slår dig på erfarenhet."
Varför kan jag aldrig lära mig det?
Användarvisningsbild
MatsB

Inläggav Hippieungen » ons 28 maj 2014, 20:22

Man kan fortfarande inte gilla på Metro Blue. Till dess fortsätter jag med den gamla stilen. Jag gillar att gilla, trots att vi lever i näthatets tidevarv.

Edit: Av någon märklig anledning kan jag inte heller korrigera det missade mellanslaget mellan "stilen" och "jag". Varken efter förhandsgranskningen, eller editeringen.

Edit igen: Det korrigerades själv efter ett tag. Fördröjt alltså, långt efter postningen.
"Du kann inngenting och vet inngenting och är bara en tjock kossa som planckar andras innlägg och stavar som en gris. Du är bara en simmpel hippyunge"

Min dom på ett annat forum. Fast ett fel. Jag är jättesmal.
Användarvisningsbild
Hippieungen

Inläggav devadatta » tis 01 sep 2015, 21:29

Eftersom Google bestraffar sidor som inte är responsiva så får jag byta standardtemat till Metro.
Vetenskap - det är roligt för att det är sant!
Användarvisningsbild
devadatta
Forumadministratör

Inläggav pollenper » tis 01 sep 2015, 22:21

Min spontana reaktion.
Jag blir bländad, ett ljust sken med tunn text(går det att ändra)

För lite kontrast mellan fälten.
Det var inte skönt för ögonen med den vita bakgrunden.
pollenper

Inläggav micke.d » tis 01 sep 2015, 22:27

Du kan byta till ett annat tema om du så önskar.
Hädanefter kallar jag dem Daesh.
Användarvisningsbild
micke.d
Forummoderator

Inläggav Tony » fre 04 sep 2015, 14:28

Man ser ju ingenting av första inlägget med metro blue. Det ser tomt ut.

metro blue:

Bild

subsilver2:

Bild
Användarvisningsbild
Tony

FöregåendeNästa

Återgå till Om forumet