Frågor om nofollow/follow

Diskussion, frågor och förslag kring hur diskussionsforumet ser ut, fungerar och sköts.

Frågor om nofollow/follow

Inläggav Tony,Meijjer » lör 12 jul 2014, 10:09

Med risk för att göra en höna av en fjäder.

Efter att tyst ha följt tråden "Senaste tosserierna på Dagens Homeopati" de senaste veckorna så drabbas jag nästan av misstanken att Marina Szöges använder den för att öka sin pageranking i google då vof har en rätt ansenlig sådan och hon länkar till sin egen site i tid och otid.

Jag kan inte se att det ligger någon nofollow länk efter att ha tittat i html-filerna men post-länkar ligger i en klass som heter postlink som kanske gör något magiskt, dock så verkar det som att standard phpbb INTE addar nofollow till länkar i posts.

En snabb googling gav den här länken för hur det kan göras.
Tony,Meijjer

Re: Frågor om nofollow/follow

Inläggav kipphebel3 » lör 12 jul 2014, 10:13

Detdär torde fungera båda vägar. Sant är att ju flera sajter som länkar till dig, desto högre rank får du, men å andra sidan kommer google att anse sajterna som länkar till dig som "relaterade" och presentera dessa då du söker efter din sajt.
ho de anexetastos bios ou biôtos anthrôpôi — ὁ δὲ ἀνεξέταστος βίος οὐ βιωτὸς ἀνθρώπῳ !
Användarvisningsbild
kipphebel3

Inläggav Tony,Meijjer » lör 12 jul 2014, 13:04

Nja, sanningen i det är svår att säga men vad det verkar så är din googel-ranking beroende till stor del på vad som länkas till dig snarare än vad du länkar till, även om det kanske spelar roll också. Oavsätt så är jag rätt säker på att Marina vinner mer på att vof länkar till dagens homeopati än vad vof vinner på de länkarna.
Tony,Meijjer

Inläggav devadatta » sön 13 jul 2014, 20:21

Finns det någon mod som kan ställa in att vissa sajter ska ha nofollow?
Vetenskap - det är roligt för att det är sant!
Användarvisningsbild
devadatta
Forumadministratör

Återgå till Om forumet