Försvunnen tråd

Diskussion, frågor och förslag kring hur diskussionsforumet ser ut, fungerar och sköts.

Försvunnen tråd

Inläggav Erland » sön 27 jul 2014, 14:45

Händer det att hela trådar tas bort från detta forum, eller att trådar kan försvinna av sig själva?

För några år sedan startade jag en tråd med rubriken "Ansvar för gruppen", jag är inte säker på i vilket underforum, där jag hävdade att man måste ta avstånd från negativa saker som den grupp man tillhör förknippas med, t.ex. att judar måste ta avstånd från Israels ockupationspolitik och att muslimer måste ta avstånd från talibaner och islamistisk terrorism. Jag fick intr mycket medhåll, och bl.a. jämfördes jag med Ilmar Reepalu.

Den tråden verkar inte längre finnas kvar på forumet. Sökfunktionen ger inget resultat, och inte heller en genomsökning av mina gamla inlägg, och jag har inte fått något PM från någon moderator om tråden.

Så vad har hänt? Varför har tråden försvunnit?
Användarvisningsbild
Erland

Re: Försvunnen tråd

Inläggav micke.d » sön 27 jul 2014, 15:28

Tråden finns kvar men är inte åtkomlig för andra än moderatorer.

Om det var så att denna tråd tidigare låg under "Politik" så kan det vara så att den blev bortstädad i samband med omorganiseringen av forumet för en tid sedan. Det var ett rätt stort antal som egentligen behövde gås igenom och rensas, men det blev övermäktigt och därför sparades de undan utom synhåll.

Stämmer det att den låg i "Politik" och hur viktigt är det att få tillbaka den?
Hädanefter kallar jag dem Daesh.
Användarvisningsbild
micke.d
Forummoderator

Inläggav Hans S » sön 27 jul 2014, 15:34

micke.d skrev:Stämmer det att den låg i "Politik" och hur viktigt är det att få tillbaka den?

Politikbiten kan vi skippa men jag saknar en del gamla tramstrådar - typ den om 'Forumets falanger' och 'Xantippas vapenkassun'.

MVH

Hans
Detta innefattar inte X eller Y.
Användarvisningsbild
Hans S

Inläggav micke.d » sön 27 jul 2014, 15:37

Ge lite mer ledtrådar så kanske det går att hitta dem. De kanske går att lägga in i Vardagsrummet.
Användarvisningsbild
micke.d
Forummoderator

Inläggav Erland » sön 27 jul 2014, 15:43

micke.d skrev:Tråden finns kvar men är inte åtkomlig för andra än moderatorer.

Om det var så att denna tråd tidigare låg under "Politik" så kan det vara så att den blev bortstädad i samband med omorganiseringen av forumet för en tid sedan. Det var ett rätt stort antal som egentligen behövde gås igenom och rensas, men det blev övermäktigt och därför sparades de undan utom synhåll.

Det är möjligt att den låg i "Politik", jag minns inte säkert. Det är väl inte jätteviktigt att ha kvar den men den tar upp en principiellt viktig fråga, och jag tänkte skriva något i tråden häromdagen (det var därför jags sökte efter den) men har glömt exakt vad...
Jag ser gärna att den läggs in igen, så att jag kan återkomma till den när den aktualiseras av saker som händer i världen.
Användarvisningsbild
Erland

Inläggav Hans S » sön 27 jul 2014, 15:44

micke.d skrev:Ge lite mer ledtrådar så kanske det går att hitta dem. De kanske går att lägga in i Vardagsrummet.

Forumets falanger, en av dem var döda armén minns jag och så var det något om motorer till Hurricane.

Xantippas vapenkasun & besudlat hotellrum vill jag minnas var titeln. Någon moderator svarade 'inte ens till lösplugg i snuskburken' då jag skrev att 'med smicker kommer du ingen vart'.

F*n, jag har ju minne som en häst :lol:

MVH

Hans
Användarvisningsbild
Hans S

Inläggav Vidugavia » tis 29 jul 2014, 11:23

Tråden får gärna återupplivas då den gäller en av de viktigaste etiska frågorna överhuvudtaget. Vi bör dock anstränga oss för en god ton och inte i onödan jämföra folk med monster som Ilmar Reepalu.
I know this: if life is illusion, then I am no less an illusion, and being thus, the illusion is real to me. I live, I burn with life, I love, I slay, and am content."

- Conan Cimmeriern
Användarvisningsbild
Vidugavia

Inläggav MBY » sön 03 aug 2014, 00:50

Ska vi göra denna tråd till en allmän "hitta försvunnen tråd"-tråd eller är det bättre att ta det via PM till en moderator? Jag stötte på en länk på forumet just till tråden viewtopic.php?f=11&t=14209 som gissningsvis handlar om unken rasbiologi. Jag blev nyfiken eftersom jag sprang på en referens till något jag har sagt i tråden viewtopic.php?p=647639#p647639 (levande tråd). Felmeddelandet är "obehörig" så jag misstänker att tråden finns kvar.

Ber om ursäkt om detta ses som off-topic. Dessutom tror jag att det redan finns en tråd om döda trådlänkar, men jag hittar den inte nu.

Är det bara omorganisationer som gör att trådar försvinner, eller sker någon form av allmän rensning för exempelvis sökprestanda?
Användarvisningsbild
MBY

Inläggav micke.d » sön 03 aug 2014, 10:20

Erland skrev:
micke.d skrev:Tråden finns kvar men är inte åtkomlig för andra än moderatorer.

Det är möjligt att den låg i "Politik", jag minns inte säkert. Det är väl inte jätteviktigt att ha kvar den men den tar upp en principiellt viktig fråga, och jag tänkte skriva något i tråden häromdagen (det var därför jags sökte efter den) men har glömt exakt vad...
Jag ser gärna att den läggs in igen, så att jag kan återkomma till den när den aktualiseras av saker som händer i världen.

Den är 20 sidor lång, och några stickprov visar att den behöver städas innan den läggs upp. Jag får återkomma när jag fått tid att fixa den. Håll inte andan.
Användarvisningsbild
micke.d
Forummoderator

Inläggav micke.d » sön 03 aug 2014, 10:25

Hans S skrev:
micke.d skrev:Ge lite mer ledtrådar så kanske det går att hitta dem. De kanske går att lägga in i Vardagsrummet.

Forumets falanger, en av dem var döda armén minns jag och så var det något om motorer till Hurricane.

Xantippas vapenkasun & besudlat hotellrum vill jag minnas var titeln. Någon moderator svarade 'inte ens till lösplugg i snuskburken' då jag skrev att 'med smicker kommer du ingen vart'.

F*n, jag har ju minne som en häst :lol:

MVH

Hans

Jag har nu sökt på en hel del kombinationer av ovanstående men får tyvärr inget napp. Har du nåt mer?
Användarvisningsbild
micke.d
Forummoderator

Inläggav Hans S » mån 04 aug 2014, 14:20

Forumets falangertråden hade någon annan titel, vilken har jag ingen aning om. Det pratades Docken och Glocken efter det att det mycket skojiga inlägget om falangerna kom. Xantippas vapenkasun & besudlat hotellrum var en avknoppning av den tråden till Xantippas betraktelsetråd med innovativt namn. I början pratades des om poliser och prostituerade som inte fanns när man behövde dem som mest.
Här finns en död länk: viewtopic.php?f=19&t=16493&p=530802&hilit=vapenkassun#p530802

MVH

Hans
Användarvisningsbild
Hans S

Inläggav MBY » lör 16 aug 2014, 20:50

micke.d skrev:Jag har nu sökt på en hel del kombinationer av ovanstående men får tyvärr inget napp. Har du nåt mer?

Har du kollat något på min länk/förfrågan om den andra tråden?

Jag vill också se Xantippas tråd igen.
Användarvisningsbild
MBY

Återgå till Om forumet