jag lämnar forumet

Diskussion, frågor och förslag kring hur diskussionsforumet ser ut, fungerar och sköts.

jag lämnar forumet

Inläggav blåbär » fre 01 aug 2014, 10:56

Fattar nån av er här att jag är en människa?

fattar de av er om har trackaserat mig från starten att jag vill hjälpa till och stoppa oseriösa behandligar

fatta att ni har gjort mig jävligt illa

jag vill inte ha med ert forum att göra mer

jag trodde jag hade hitta likasinnade

sen tror folk här att jag är fienden

jag begriper inte vad jag har gjort för fel när jag bara ville göra diskussionerna mer faktainnehållande och seriösa.

hade nån av er sett mig nu, rödgråten helt förtvivlad. jag har inte sovit på hela natten. hade ni suttit och skrattat åt mig då. om ni sett att jag finns på riktigt och har riktiga kännslor??

och allt jag ville var bara att hjälpa er att stoppa vansinnet med dessa alternativare som lurar andra

men sager jag nåt så är det enbart fel

varför?

för att jag gick kurser som jag hoppade av?

säger jag att jag är emot tror somliga av er att jag är för.

ska oskyldiga göras illa?

jag har aldrig lurat någon och skulle inte få för mig att luras
Alternativutbildad i egenvårdsintresse.
Signaturen Blåbär är tyvärr avliden. Nån kom smygandes bakifrån med en sprayflaska round up. På grund av brist på GMO så blev det en direkt hit och vi får nu säga vila i frid till vårt kära blåbär :(
Användarvisningsbild
blåbär

Re: jag lämnar forumet

Inläggav kipphebel3 » fre 01 aug 2014, 11:09

Jag hoppas att det inte är något jag sagt som fått dig att fatta detta beslut. Personligen har jag uppskattat en hel del av dina inlägg.
ho de anexetastos bios ou biôtos anthrôpôi — ὁ δὲ ἀνεξέταστος βίος οὐ βιωτὸς ἀνθρώπῳ !
Användarvisningsbild
kipphebel3

Inläggav Moridin » fre 01 aug 2014, 11:55

Bara för att du blir kraftigt kritiserad för dina orimliga övertygelser betyder inte att du är förtryckt eller trakasserad. Skilj på argument och person. Kritik mot dina påståenden är inte ett angrepp på din person.
Either you believe evidence that can be tested, verified, and repeated will lead to a better understanding of reality, or you do not. - Michael Specter
|AIDSTruth | Evidens för makroevolution | Skeptical Science|
Användarvisningsbild
Moridin
Avstängd

Inläggav Blafsen » fre 01 aug 2014, 14:28

Det blir ofta hårt klimat i internetforum. Ofta hettar det till, men jag tycker inte att du ska ta nåt personligt. Även vi som mest håller med varandra skäller ut varandra ibland. Även jag har blivit idiotförklarad några gånger här. Ibland rätt, ibland orätt. De flesta vill dock inte göra nån ledsen, utan det är vad man påstår som kritiseras. En del kritiserar med reptilhjärnan, de flesta med storhjärnan. Det som kanske kan vara svårt, men som man bör göra, är att ignorera reptilhjärneangreppen och koncentrera sig på att bemöta dem som angriper med storhjärnan. Eller rättare sagt:

Personangrepp => rapportera
Saklig kritik => svara

Som sagt, det hettar till ofta. Ibland blir man missförstådd, ibland för att de andra fattar trögt, ibland för att man uttrycker sig otydligt. Jag har inte heller alltid hållit med dig, men vill absolut inte att du ska må dåligt. Några har väl också några gånger bett om ursäkt för att de missuppfattat dig, eller betett sig dåligt.

Mår du dåligt tycker jag att du ska ta en paus. Sedan får du känna hur det känns om du vill komma tillbaka. Många tar pauser. Det kan behövas i internetstormar. Jag vet om en som tagit många pauser när h-n har hamnat i gräl och därmed också själv skrivit inlägg h-n ångrat.

Och sen kommit tillbaka lika briljant som vanligt.
......men jag är inte smartare än en femteklassare.
Användarvisningsbild
Blafsen

Inläggav Marina Szöges » fre 01 aug 2014, 21:23

@Blåbär
Du ska inte bry dig om skeptikerna, de förstår inte hur elaka de kan vara och att de sårar människor.
Man får ha överseende med dem.

Jag har själv låtit mig utsätta mig för dem sedan november 2012. Jag visste vad de gick för, men blev förvånad över hur elaka de kunde vara. Du Blåbär trodde att du skulle kunna diskutera med dem. Och det är klart att då känns det hemskt. Men var inte ledsen, det är de som borde gråta och inte du, över hur dåligt de uppför sig. De tror att de har rätt att såra andra människor, bara för att de tror annorlunda än dem.

Ofta tror de att man luras. Detta slår tillbaka på dem.

De kommer nu tro att jag är du. Att Blåbar och Marina Szöges är samma person. Detta slår också tillbaka på dem och avslöjar att de ofta har dubbla konton, kanske inte på detta forum, men runt omkring internet, har de många alias, så man ska tro att skeptikerna är fler än vad de egentligen är. De tror fealktigt att andra gör något, som de själva gör = projicering.
Läs mer om homeopati här: http://dagenshomeopati.se/
Marina Szöges

Inläggav skeptiskelars » fre 01 aug 2014, 21:30

@blåbär
Du startade nog din tråd i fel forum.
Den borde nog ha startats i avdelningen "om forumet".
Kanske någon administratör kan åtgärda detta och flytta på tråden.

@Marina Szöges. Redaktör på dagenshomeopati.se
Svara på högen m frågor du negligerat och återgå därefter till att skriva inlägg
i debatten m nanowire.
skeptiskelars

Inläggav Zoltan » fre 01 aug 2014, 21:32

blåbär Wrote:Fattar nån av er här att jag är en människa?

Jag känner inte till dig eller dina inlägg men jag känner till en del av rötäggen på forumet.
Tyvärr finns det en väldigt destruktiv mobbningskultur här på forument, en hel del ensamma/olyckliga, men intelligenta individer som gör stor affär av att "debunka" och att klanka ner på det som de anser vara ovetenskapligt/ej koncensus. Det finns inget som helst utrymme för avvikelser från det som anses PK här. Rena häxjakter på oliktänkande är inte ovanliga. Den mest kända blundern är väl häxjakten mot LCHF, bara ett sätt att äta (herregud!) som väl numera har blivit accepterat som en helt vanlig folkrörelse bland alla som tänker och fungerar normalt/vänligt. Det här forumet är inget för vanliga dödliga utan mest för obstinata akademiker som gillar att bråka på Internet.
Zoltan

Inläggav eldirkadjo » fre 01 aug 2014, 21:33

skeptiskelars Wrote:Noterar dessutom att "någon.....ingen nämnd ingen glömd" hållit sig borta sedan du dök upp
igår. Men hen kommer säkert tebaks när du är borta.

Jag vet att du tror att blåbär är Marina, men jag ser verkligen noll bevis för detta. Skrivstilen är helt annorlunda. Jag vill minnas att någon moderator också sade att de använde olika IP-adresser.

Nu är det givetvis inte omöjligt att blåbär och marina (eller jag och marina) ändå skulle vara samma person, men det ser verkligen inte så ut. Jag tror det är läge att du är lite skeptisk mot dina "misstankar".
Användarvisningsbild
eldirkadjo

Inläggav eldirkadjo » fre 01 aug 2014, 21:38

Jag har inte läst eller lagt på minnet alla inlägg blåbär gjort, men jag har ibland sett vad jag i den stunden tyckte var klara missförstånd till svar. Jag tycker det är bra om du stannar kvar, blåbär.

Till de som pratar om "mobbning", en del av skepticismen innebär att vi inte ska acceptera vad vi anser vara felaktigt bara för att vi är vänner. Det innebär alltså att vi ska "hugga" även inom de egna leden i fall något inte verkar stämma.

Jag kan tycka att det ibland kan vara bra att vara mer taktfull, samtidigt finns det som så många gånger tidigare påpekats inget enkelt och snällt sätt att säga "du har fel". Det hela är därför väldigt svårt, men jag tror att det är bra att försöka anta att motståndaren inte kritiserar ens person utan bara vad personen säger.
Användarvisningsbild
eldirkadjo

Inläggav JohJoh » fre 01 aug 2014, 22:24

Marina Szöges Wrote:Detta slår också tillbaka på dem och avslöjar att de ofta har dubbla konton, kanske inte på detta forum, men runt omkring internet, har de många alias, så man ska tro att skeptikerna är fler än vad de egentligen är. De tror fealktigt att andra gör något, som de själva gör = projicering.

Nu blir jag nyfiken. Kan du presentera dina källor till detta? Vilka är "de"?
Vad grundar du din kunskap på? Jag förutsätter att inte skulle du skriva något sådant om du inte har bevis?!
“Truly, life is the misery we endure between disappointments.” - Sand dan Glokta
JohJoh

Inläggav Marina Szöges » fre 01 aug 2014, 22:32

@JohJoh
Bland annat på Dagens Homeopati har jag belägg för det jag säger. Men obs! du får tro mig på mitt ord, jag kommer inte ta fram dessa alias. Och om du inte tror mig, alltså att jag på något vis skulle ljuga slår automatiskt min teori in: - att skeptiker ofta projicerar.
Marina Szöges

Inläggav JohJoh » fre 01 aug 2014, 23:00

Marina Szöges Wrote:Bland annat på Dagens Homeopati har jag belägg för det jag säger

Får jag fråga vilka fler ställen du har belägg för detta ifrån?

Marina Szöges Wrote:Och om du inte tror mig, alltså att jag på något vis skulle ljuga slår automatiskt min teori in: - att skeptiker ofta projicerar.

OK visste inte att jag räknades som "skeptiker". Vet inte riktigt hur det definieras. Tydligen vet du vem jag är och att jag är "skeptiker"?!
Hur kom du fram till det? Bara för att jag skrev något kritiskt till dig?

Så du vill inte visa dina bevis och om man inte tror på dig så projicerar man. Så behändigt. Låter bekant från andra trådar där du är aktiv.
“Truly, life is the misery we endure between disappointments.” - Sand dan Glokta
JohJoh

Inläggav Zoltan » fre 01 aug 2014, 23:10

Marina Szöges Wrote:@JohJoh
Bland annat på Dagens Homeopati har jag belägg för det jag säger. Men obs! du får tro mig på mitt ord, jag kommer inte ta fram dessa alias. Och om du inte tror mig, alltså att jag på något vis skulle ljuga slår automatiskt min teori in: - att skeptiker ofta projicerar.

Jag är gärna försvarare av nya och alternativa tankar, men det här håller verkligen inte. Du skriver på ett skeptikerforum att "du måste tro mig", hur kan du tro att det argumentet kan hålla?
Zoltan

Inläggav Marina Szöges » lör 02 aug 2014, 07:40

Dessutom heter den här tråden "Jag lämnar forumet" och jag har ingen lust att gå in i evighetsdiskussioner om mina belägg för att anse att skeptiker ibland använder flera alias. Om ni två och övriga inte gör det, så behöver ni alltså inte ta illa vid. Övriga vet med sig att de ibland använder dubbla konton. Så är det med den saken.

Vidare litet lustigt att ingen skeptiker har haft invändningar över att jag säger att skeptiker är elaka. Man får då förmoda att ni håller med om det.

Och tack, då var mitt deltagande på den här tråden färdig. Blåbär har sagt sitt och vi övriga ska inte blaja ner den med en massa ovidkommande.

Tack /Marina
Marina Szöges

Inläggav ScepticalDad » lör 02 aug 2014, 09:36

Marina Szöges Wrote:Vidare litet lustigt att ingen skeptiker har haft invändningar över att jag säger att skeptiker är elaka. Man får då förmoda att ni håller med om det

Då antar jag att vi kan använda samma logik när det gäller dig. Då kan vi slå fast att du vet att homeopati är overksamt och att medvetet lurar folk.
Censur enligt dagenshomeopati.se Modellen:
Min postning kommer aldrig fram, men Hans inlägg kommer igenom censuren på samma ställe.
ScepticalDad

Nästa

Återgå till Om forumet