Fråga om själva forumet...

Diskussion, frågor och förslag kring hur diskussionsforumet ser ut, fungerar och sköts.

Re: Fråga om själva forumet...

Inläggav ttias » fre 08 aug 2014, 22:28

MariaTradola skrev:
ttias skrev:Det brukar finnas en tidsgäns som sätter stopp långt innan eventuell gräns för teckenmängd nås. Har du tagit lång tid på dig att svara använd ctrl-c :)

Och lustigt nog, när jag tryckte på skicka så möttes jag av: Your request timed out. Please retry the request.

Hände mig också och det mest irriterande var att hela texten hade försvunnit när jag backade. Skrev om snabbare och kopierade innan jag förhandsgranskade. Det var tur. Tidsgränsen måste vara väldigt kort.

PS: Hände igen nu, trots denna korta text. Ska det vara så här?

Det här är en ny form av time-out med ett nytt medelande. Tidigare kunde det hända om man tog uppskattningsvis en kvart på sig. Men det här verkar komma även om man bara skriver en kort rad, och jag har inte märkt av det förän i sommar. Något för Admins att kolla upp och rätta till, månne?
Med ett leende på läpparna och foliehatten på sned.
Användarvisningsbild
ttias

Inläggav MariaTradola » fre 08 aug 2014, 22:58

Verkar vara standard att förhandsgranskningen lyckas först efter andra försöket. Så kopiera all text före granskningen, annars får man skriva om alltihopa.
Bättre underskattad än överskattad.
Användarvisningsbild
MariaTradola

Inläggav Tankeresan » lör 09 aug 2014, 01:14

MariaTradola skrev:
Tankeresan skrev:Hej! Upptäckte att det bara är att backa ett steg tillbaka till föregående sida, samt där bara klicka på "Skicka-knappen" igen, så godtas inlägget utan prut. En smula irriterande, möjligen, men väldigt lätt att komma förbi problemet således...

Så om man skickar meddelandet fast rutan är tom går det fram ändå? Eller missförstod jag? I varje fall försvann texten för mig. Gjorde den det för dig också?
Tankeresan skrev:Dessutom; "bättre underskattad än överskattad"...; alldeles underbara devis...!!

Mvh/ "Tankeresan"

Haha, ja är man bara en tvärhand hög så blir det lätt det första. Men det kanske är roligare att vara överskattad? Tills man blir avslöjad.

Fast nu har ju ens fysiska storlek — om det nu är den du syftar på — ingen egentlig betydelse för vem man verkligen är…

Sedan; beträffande text som försvinner;: jo nu märkte jag att den försvann för mig också. Men detta verkar vara förknippat med att jag skriv mina nya kommentarer direkt i Forumets eget skrivfält. Varvid min nya text alltså ”plussades” på den redan befintliga.

Tidigare har jag kopierat den redan befintliga texten, samt lagt in och kompletterad denna med min nya text i ett MS Word-dokument, vilket jag därpå kopierat in i sin helhet i Forumets skrivfält. Och sedan klicka ”Skicka-knappen”. Varvid jag förpassats till en nästan tom vit sida, men nån obskyr anmärkning om nån slags ”försening”. Varvid jag i det läger klickat ”bakåt-pilen” i webbläsarens fönster, samt härvid åter hamnat i Forumet. Och då har all text — såväl min nya som den tidigare redan befintliga — varit kvar i skrivfältet. Och när jag åter klickat ”Skicka-knappen” har allt funkat. Varvid problemet inte varit något att tala om…

Pling-Plong!

”Tankeresan”
Tankeresan
Avstängd

Inläggav Moridin » lör 09 aug 2014, 01:26

Det kan ofta vara vettigt att formulera sig kortfattat: fler läser, lättare att förstå, svårare att dölja orimligheter osv.
Either you believe evidence that can be tested, verified, and repeated will lead to a better understanding of reality, or you do not. - Michael Specter
|AIDSTruth | Evidens för makroevolution | Skeptical Science|
Användarvisningsbild
Moridin
Avstängd

Inläggav TomasT » lör 09 aug 2014, 08:07

Som sagt någon gång tidigare:
Med tanke på att det kan ta tid att sätta sina tankar på pränt så kan det vara till sin fördel att först arbeta i en texthanterare(notepad el dyl),markera allt (ctrl a)kopiera(ctrl c),logga in här,klistra in(ctrl v),logga ut blixtsnabbt när skadan redan är skedd.

Inläggav Blafsen » lör 09 aug 2014, 11:06

Jag har haft samma problem och även när jag skrivit bara ett par meningar som tagit nån minut. Inget problem om man kopierar texten, men..........man kommer inte alltid ihåg det. Jag förstår verkligen den som skrivit ett längre inlägg och allt försvinner. Ibland måste man skriva längre inlägg med länkar och ibland är långa inlägg riktigt bra. Så detta måste fixas. Alla har inte tid att skriva om ens ett normallångt inlägg.
......men jag är inte smartare än en femteklassare.
Användarvisningsbild
Blafsen

Inläggav micke.d » lör 09 aug 2014, 15:39

Jag har meddelat högre makter.
Hädanefter kallar jag dem Daesh.
Användarvisningsbild
micke.d
Forummoderator

Inläggav kipphebel3 » lör 09 aug 2014, 17:39

Inget problem om man kopierar texten, men..........man kommer inte alltid ihåg det.

De gånger det hänt har jag bara tagit backa-knappen och sedan "skicka" på nytt.
ho de anexetastos bios ou biôtos anthrôpôi — ὁ δὲ ἀνεξέταστος βίος οὐ βιωτὸς ἀνθρώπῳ !
Användarvisningsbild
kipphebel3

Inläggav Blafsen » lör 09 aug 2014, 17:47

kipphebel3 skrev:
Inget problem om man kopierar texten, men..........man kommer inte alltid ihåg det.

De gånger det hänt har jag bara tagit backa-knappen och sedan "skicka" på nytt.

Men jag blev av med texten.
Användarvisningsbild
Blafsen

Inläggav kipphebel3 » lör 09 aug 2014, 18:00

Vilken webbläsare? Jag kör Opera
ho de anexetastos bios ou biôtos anthrôpôi — ὁ δὲ ἀνεξέταστος βίος οὐ βιωτὸς ἀνθρώπῳ !
Användarvisningsbild
kipphebel3

Inläggav Blafsen » sön 10 aug 2014, 11:40

kipphebel3 skrev:

Google Chrome på laptopen. Android på platta. På Chrome tappar jag texten, på Android blir den kvar.
Användarvisningsbild
Blafsen

Inläggav kipphebel3 » sön 10 aug 2014, 15:14

Noterar samma på Android, där tappar jag inte texten. Inte heller på laptopen (Opera)
Användarvisningsbild
kipphebel3

Inläggav micke.d » mån 11 aug 2014, 20:52

Blafsen skrev:
kipphebel3 skrev:

Google Chrome på laptopen. Android på platta. På Chrome tappar jag texten, på Android blir den kvar.

Really? Jag kör också Chrome ibland, och jag tappar inte texten då.
Hädanefter kallar jag dem Daesh.
Användarvisningsbild
micke.d
Forummoderator

Inläggav MariaTradola » sön 14 sep 2014, 18:54

MariaTradola skrev:Verkar vara standard att förhandsgranskningen lyckas först efter andra försöket. Så kopiera all text före granskningen, annars får man skriva om alltihopa.

Problemet tillbaka.
Bättre underskattad än överskattad.
Användarvisningsbild
MariaTradola

Inläggav Moridin » sön 14 sep 2014, 19:06

MariaTradola skrev:
MariaTradola skrev:Verkar vara standard att förhandsgranskningen lyckas först efter andra försöket. Så kopiera all text före granskningen, annars får man skriva om alltihopa.

Problemet tillbaka.

Jag upplever detta problem också.
Either you believe evidence that can be tested, verified, and repeated will lead to a better understanding of reality, or you do not. - Michael Specter
|AIDSTruth | Evidens för makroevolution | Skeptical Science|
Användarvisningsbild
Moridin
Avstängd

FöregåendeNästa

Återgå till Om forumet