Dags att förbjuda vissa diskussionsämen?

Diskussion, frågor och förslag kring hur diskussionsforumet ser ut, fungerar och sköts.

Re: Dags att förbjuda vissa diskussionsämen?

Inläggav Blafsen » sön 12 okt 2014, 15:58

Hans S skrev:Aprop falska avaterer, ja, upprörande sade Bull.

Det är bara Blafsen och jag som är ärliga i våra avatarer och visar vårt verkliga jag.

MVH

Hans

Hu, vad skrämmande.

Om Hans S tycker att min avatar liknar en elvaårig tös, måtte myndigheterna dra tillbaka licensen för eldvapen mot en vit käpp istället.

Snart tappar vi alla rätten att skriva på forumet pga omfattande off topic.
......men jag är inte smartare än en femteklassare.
Användarvisningsbild
Blafsen

Inläggav Thomas P » sön 12 okt 2014, 18:32

Blafsen skrev:Om Hans S tycker att min avatar liknar en elvaårig tös, måtte myndigheterna dra tillbaka licensen för eldvapen mot en vit käpp istället.

Nu sa inte Hans något om art. Själv misstänker jag att det snarare är en hanne än hona på bilden även om åldern 11 år är rätt rimlig för en babian, men är det verkligen något en jägare i Sverige måste kunna?
Thomas P

Inläggav skeptiskelars » sön 12 okt 2014, 19:04

Mari J skrev:Jag tycker i alla fall att det skulle behövas några kvinnor som moderatorer, utan att syfta på någon speciell. Och nej, jag lanserar inte mig själv. Så galen är jag inte.

Inbillar jag mig bara att det är stor manlig övervikt på detta forum? Om inte, några teorier vad det beror på?

Ja. Förmodligen är det stor manlig övervikt på forumet och då menar jag könsfördelningen mellan forumets användare.
Hur det ser ut med administraörer och moderatorer vet jag inte.
Ursprungligen handlade den här tråden "förbjudna ämnen" att ta upp.
Nu har den definitivt spårat ur med tjafs om 11-åriga töser och vem som har fått sin första mens.
De som vill raljera med varandra på det sättet bör göra det via PM och inte i tråden.

SKÄMS PÅ ER som ägnar er åt sånt tjafs. SLUTA UPP MED DET.
Den typen av inlägg leder knappast till en ökning av andelen kvinnor i forumet. Och knappast till en ökning av andelen kvinnor i VoF.
skeptiskelars

Inläggav devadatta » sön 12 okt 2014, 19:17

Tråden har hamnar utanför ämnet. Skapa nya trådar om ni vill diskutera andra ämnen.
Vetenskap - det är roligt för att det är sant!
Användarvisningsbild
devadatta
Forumadministratör

Föregående

Återgå till Om forumet