HMF?

Diskussion, frågor och förslag kring hur diskussionsforumet ser ut, fungerar och sköts.

HMF?

Inläggav Kobo » sön 27 dec 2015, 15:26

Vad kan vara HMF här viewtopic.php?f=20&t=22541 så liknande undviks, länken till FT, är killarna en folkgrupp eller vad?

Jag övervägde att skala bort FT och bara gå på källorna, men är onödigt merarbete. FT är väl inte värre än ex. ETC på den andra sidan, så man helst ska hålla sig till mer seriöst, men innebär inte att de alltid har fel.
Användarvisningsbild
Kobo

Re: HMF?

Inläggav pwm » sön 27 dec 2015, 18:13

Wikipedia Wrote:Tidningen klassificeras i en rapport utgiven av Statens medieråd som "en del av den radikala högerpopulistiska nätmiljön" och anses ha ett uppenbart rasistiskt, främlingsfientligt och islamofobiskt innehåll.[26] Fria Tider har av Expo beskrivits som högerextrem, främlingsfientlig och rasistisk.[27][28][29]
Vad är det du inte begriper?
Användarvisningsbild
pwm

Inläggav micke.d » sön 27 dec 2015, 19:04

Kobo Wrote:Vad kan vara HMF här viewtopic.php?f=20&t=22541 så liknande undviks, länken till FT, är killarna en folkgrupp eller vad?

Regel 1.03 omfattar även nedvärdering, vilket ditt inlägg gjorde av ett antal grupper.
Hädanefter kallar jag dem Daesh.
Användarvisningsbild
micke.d
Forummoderator

Inläggav Kobo » sön 27 dec 2015, 20:19

pwm Wrote:
Wikipedia Wrote:Tidningen klassificeras i en rapport utgiven av Statens medieråd som "en del av den radikala högerpopulistiska nätmiljön" och anses ha ett uppenbart rasistiskt, främlingsfientligt och islamofobiskt innehåll.[26] Fria Tider har av Expo beskrivits som högerextrem, främlingsfientlig och rasistisk.[27][28][29]
Vad är det du inte begriper?

Expo har väl aldrig varit neutrala, de liksom Avpixlat och typ FT eller ETC undviker jag, om de inte dyker upp som källa för koll för att syna deras källor.

FT kan givetvis ha rätt ibland liksom ETC på den andra kanten, fördömer man allt blir det ingen allmänbildning.

Jag håller mig mest till Public Service men även där finns grodor.

I ex. Expressen fördöms SD men även tvärtom MP av Anna Dahlberg som anses mest seriös.
I AB fördöms både S och SD.

SvD ser mer neutrala ut.

Nu hänvisades till en vetenskaplig handling, är det fel på den?
Användarvisningsbild
Kobo

Inläggav Kobo » sön 27 dec 2015, 20:37

micke.d Wrote:
Kobo Wrote:Vad kan vara HMF här viewtopic.php?f=20&t=22541 så liknande undviks, länken till FT, är killarna en folkgrupp eller vad?

Regel 1.03 omfattar även nedvärdering, vilket ditt inlägg gjorde av ett antal grupper.

Vilka källor ska man ha då när massmedia inkl. Public Service gör samma ideligen?

Som neutral balans la jag in frågan varför flickorna klarar sig bra, om det skulle handla om lägre IQ, så jag ifrågasatte FT och har inte läst igenom deras källor helt.

Vad jag just såg handlar det om en grupp killar baserat på en vetenskaplig avhandling. Får en sådan inte vara nedvärderande för att utreda akuta samhällsproblem?

För att vara PK kan man givetvis skala bort FT helt och bara gå på deras källor, jag brukar göra så och tar längre tid, men passar bättre här?
Användarvisningsbild
Kobo

Inläggav Anders G » sön 27 dec 2015, 22:06

Nu blev jag lite nyfiken då jag såg att Kobo fått en brun tråd raderad igen, så jag tittade.

Att vara på ignore-list betyder att inläggen visas med bara en notering om vem som gjort det, det kan läsas om man gör ett aktivt val. Om saker är off topic, nämn dem inte först i diskussionen som exempel på dina teser.
They don't like it up'em, you know!
Användarvisningsbild
Anders G

Inläggav micke.d » sön 27 dec 2015, 22:29

Kobo Wrote:
micke.d Wrote:

Vilka källor ska man ha då när massmedia inkl. Public Service gör samma ideligen?

Vad public service gör är knappast relevant.

Vidare diskussion om den aktuella modereringen får du ta via meddelanden, om det till exempel är så att du inte förstår hur ditt inlägg bryter mot 1.03.

Det är endast om du har någon synpunkt av mer allmänt intresse som det är motiverat med en tråd.
Hädanefter kallar jag dem Daesh.
Användarvisningsbild
micke.d
Forummoderator

Återgå till Om forumet