Överskridit tillåtna inloggningsförsök.

Diskussion, frågor och förslag kring hur diskussionsforumet ser ut, fungerar och sköts.

Överskridit tillåtna inloggningsförsök.

Inläggav jak » ons 03 feb 2016, 10:42

Stabiliteten på forumet har ju varit lite si och så på senare tiden, och det är ju tråkigt, men det jag framförallt undrar över är inloggningen när forument kommer upp igen.

Jag får ange username/password, men sedan får jag meddelandet att jag överskridit antal tillåtna inloggningsförsök, och måste svara på frågan också. Tapatalk råkar ut för samma sak, och då måste jag gå in i datorn, logga ut/logga in för att det skall fungera.

Är det någon som försöker bryta sig in och misslyckas, eller är det forumet som vid uppstart antar att alla har misslyckats vid inloggningen?
Användarvisningsbild
jak

Re: Överskridit tillåtna inloggningsförsök.

Inläggav micke.d » ons 03 feb 2016, 16:34

jak skrev:Stabiliteten på forumet har ju varit lite si och så på senare tiden, och det är ju tråkigt, men det jag framförallt undrar över är inloggningen när forument kommer upp igen.

Jag får ange username/password, men sedan får jag meddelandet att jag överskridit antal tillåtna inloggningsförsök, och måste svara på frågan också. Tapatalk råkar ut för samma sak, och då måste jag gå in i datorn, logga ut/logga in för att det skall fungera.

Är det någon som försöker bryta sig in och misslyckas, eller är det forumet som vid uppstart antar att alla har misslyckats vid inloggningen?

Har inte råkat ut för detta så kan inte svara. Använder inte heller tapatalk.
Hädanefter kallar jag dem Daesh.
Användarvisningsbild
micke.d
Forummoderator

Re: Överskridit tillåtna inloggningsförsök.

Inläggav pwm » tor 04 feb 2016, 10:38

Ett antal förslag till orsak gavs i denna tråd:
viewtopic.php?f=15&t=14891
Användarvisningsbild
pwm

Återgå till Om forumet