Sen. Bob Graham kräver ny utredning om 9/11.

Diskussion, frågor och förslag kring hur diskussionsforumet ser ut, fungerar och sköts.

Re: Sen. Bob Graham kräver ny utredning om 9/11.

Inläggav Pär C » sön 01 maj 2016, 09:56

Jag tycker att du gör det större och kontroversiellare än vad det är. Vad som påstås är främst att terroristerna fick hjälp på lägre nivå av saudiska tjänstemän, och detta framgår av sekretessbelagda delar i slutrapporten. Det antyds också att det hela inte utretts ordentligt så kan finnas mer av detta. Vad som inte sägs är den hjälp som gavs lämnades med full medvetenhet om vad som var i görningen. Hur som så är detta knappast särskilt dramatisk och kompletterar snarare en kullkastar det gängse.
There are several ways to argue with idiots. None of them works.
Användarvisningsbild
Pär C

Inläggav manifesto » sön 01 maj 2016, 11:56

Jag vill gärna veta varför tråden är låst och om det går att låsa upp den.

Admin?
War is peace.
manifesto

Inläggav manifesto » sön 01 maj 2016, 12:15

Pär C skrev:Jag tycker att du gör det större och kontroversiellare än vad det är. Vad som påstås är främst att terroristerna fick hjälp på lägre nivå av saudiska tjänstemän, och detta framgår av sekretessbelagda delar i slutrapporten. Det antyds också att det hela inte utretts ordentligt så kan finnas mer av detta. Vad som inte sägs är den hjälp som gavs lämnades med full medvetenhet om vad som var i görningen. Hur som så är detta knappast särskilt dramatisk och kompletterar snarare en kullkastar det gängse.
Nja, det är ju inte vad Graham säger. Han påstår bl.a. att FBI aktivt ljuger i 9/11-rapporten och att sanningen är mycket mer sensationell än det du antyder. Han är för övrigt inte ensam om den slutsatsen. Många på motsvarande nivå och som har läst rapporten håller med, även om de inte är lika frispråkiga.

Jag ser nu fram emot att skeptikerkollektivet reser sig som en man och likt Graham, offrens anhöriga samt USA:s och världens folk, kräver en ny helt oberoende utredning med ett mandat som garanterar 100% tillgång till aktörer och relevanta dokument.

Folkbildning är en förutsättning för en fungerande demokrati. Vad är ni rädda för?
War is peace.
manifesto

Inläggav Pär C » mån 02 maj 2016, 07:48

Nu är den "riktiga" tråden öppnad så vi ska inte tragga mer här kanske men jag svårt att se vad någon är eller borde vara rädd för. Det är väl ingen som hängt upp sitt liv på att det officiella Saudiarababien absolut inte var mer inblandat i 9/11 en vad som varit allmänt känt. Att landet är en skurkstat som USA (och Sverige för delen också!) länge funnit det lämpligt att stryka medhårs är inte heller särskilt kontroversiellt. För min del får de gärna utreda hur mycket de vill.
There are several ways to argue with idiots. None of them works.
Användarvisningsbild
Pär C

Inläggav manifesto » mån 02 maj 2016, 15:17

Pär C skrev:Nu är den "riktiga" tråden öppnad så vi ska inte tragga mer här kanske men jag svårt att se vad någon är eller borde vara rädd för. Det är väl ingen som hängt upp sitt liv på att det officiella Saudiarababien absolut inte var mer inblandat i 9/11 en vad som varit allmänt känt. Att landet är en skurkstat som USA (och Sverige för delen också!) länge funnit det lämpligt att stryka medhårs är inte heller särskilt kontroversiellt. För min del får de gärna utreda hur mycket de vill.
Nu är ju Sveriges relationer med Saudiarabien av ett helt annat slag än USA:s dito. Vi undviker som en mindre stat att stöta oss med regimen eftersom det kan påverka vår handel och ekonomi mycket negativt. Saudiarabien har sedan oljan började flöda i princip varit en amerikansk traditionell proxy-diktatur. Petro-dollarn, enorma vapenköp, US-baser och enorma Saudiska investeringar i USA ger att de båda länderna är exceptionellt beroende av varandra. Något som den nära relationen mellan klanerna Bush/Saud är ett prominent exempel på.

Ja, Saudiarabien är en gangsterstat precis som storebror USA/CFR/Pentagon/MSM/CIA/NSA/FBI/Wallstreet/etc. Och, det är ytterst viktigt att en ny 9/11-utredning följer upp precis varje spår, oavsett var de leder.
War is peace.
manifesto

Inläggav micke.d » mån 02 maj 2016, 18:43

Låser tråden för att samla diskussionen på ett ställe.
Hädanefter kallar jag dem Daesh.
Användarvisningsbild
micke.d
Forummoderator

Föregående

Återgå till Om forumet