Ska jag stanna ? Vill ni ha mig kvar?

Diskussion, frågor och förslag kring hur diskussionsforumet ser ut, fungerar och sköts.

Ska jag stanna ? Vill ni ha mig kvar?

Inläggav blåbär » tis 05 dec 2017, 17:41

Jag flyttar gärna på mig till nåt annat ställe om folk tycker jag är ivägen med min allt för stora trut och min brist på grammatik och dåligt ordförråd.

Jag är i alla fall genuint intresserad av att få de verkningslösa sockerpillerna att förbjudas. Och även annat som excorsism bl a .

De har ju klagat på att VOF inte har nån utbildad alternativare i sin grupp.

Varför inte ta chansen att få en alternativare på er sida?

Men jag kan också dra mig tillbaka helt och håller och strunta i att hjälpa nån mer? Jag kan ta på mig skygglappar och låta bli att varna folk.
Alternativutbildad i egenvårdsintresse.
Signaturen Blåbär är tyvärr avliden. Nån kom smygandes bakifrån med en sprayflaska round up. På grund av brist på GMO så blev det en direkt hit och vi får nu säga vila i frid till vårt kära blåbär :(
Användarvisningsbild
blåbär

Re: Ska jag stanna ? Vill ni ha mig kvar?

Inläggav kipphebel3 » tis 05 dec 2017, 17:51

Stanna du!
ho de anexetastos bios ou biôtos anthrôpôi — ὁ δὲ ἀνεξέταστος βίος οὐ βιωτὸς ἀνθρώπῳ !
Användarvisningsbild
kipphebel3

Inläggav Cytokrom C » tis 05 dec 2017, 22:10

Så här tycker jag:
-Stanna (om du vill)
-Anmäl ev mobbning till moderatorerna. Sådan skall man varken ta till sig av eller lägga tid på att bemöta (mata inte trollen...)
-Ta till dig av saklig kritik, tips och råd om någon bemödar sig med det

Mina tips:
Det kan vara en bra idé att ligga lite lågt innan man har avkodat de sociala koderna som gäller på ett visst forum. Som jag uppfattar det är VoF-forums relativt hårt fokuserat på sakfrågor med jämförelsevis litet fokus på social funktion. Inlägg som bidrar med något i den sakfråga som diskuteras kommer därför att skattas högre, medan inlägg av mer social funktion (t.ex. medhåll, känslouttryck, grundlöst tyckande som inte tillför något i sakfrågan) kommer att värderas lägre (kanske t.o.m. skapa viss irritation...). Såvida trådämnet i sig är av rent social karaktär (t.ex. i ”Vardagsrummet”) brukar jag begränsa mina sociala ambitioner till gilla-knappen...
Cytokrom C

Inläggav blåbär » tis 05 dec 2017, 23:08

Okey tack för tipsen

:smile2:

Jag ska se till att försöka bli mer bra på att bifoga länkar till de ämnena jag syftar på. Så ser folk vad jag menar och kan läsa vad jag syftar på.

Sen ska jag se om jag hittar en lösning till att jag skriver dåligt på svenska. Kanske bra om jag kollar på nåt översättningsprogrm på internet så att det blir mindre missförstånd oss emellan på forumet.

Grammatiken lär vara det som jag har problem med mest....... för folk tror det är så att jag menar tvärtom istället för det jag säger.

Ska ta mig en funderare på vad som kan göras så mIna texter ser ut som jag menar det jag säger.

Sen återkommer jag.
Alternativutbildad i egenvårdsintresse.
Signaturen Blåbär är tyvärr avliden. Nån kom smygandes bakifrån med en sprayflaska round up. På grund av brist på GMO så blev det en direkt hit och vi får nu säga vila i frid till vårt kära blåbär :(
Användarvisningsbild
blåbär

Inläggav harald » ons 06 dec 2017, 13:17

blåbär skrev:Grammatiken lär vara det som jag har problem med mest....... för folk tror det är så att jag menar tvärtom istället för det jag säger.

Jo, kanske det. Men jag har inte sett att det varit några allvarliga fel i de fall jag sett att missförstånd skett. Jag har fått intrycket att det är en och samma användare som stått för i stort sett alla av de allvarligare missförstånden, så problemet är inte bara på din sida.
Sommartidsomställningen är nog inte vårt största samhällsproblem, men troligtvis vårt onödigaste.
Användarvisningsbild
harald

Återgå till Om forumet