Frågor av teknisk art om forumet

Diskussion, frågor och förslag kring hur diskussionsforumet ser ut, fungerar och sköts.

Re: Frågor av teknisk art om forumet

Inläggav Erland » fre 23 nov 2018, 09:07

Nu fungerar forumet bättre än det gjort senaste veckan. Det går nu att posta inlägg igen. Men fortfarande kommer inläggen i oordning i vissa fora. I "Visa dina inlägg" sorteras inläggen i bokstavsordning efter trådstartarens användarnamn, och fastän jag försöker ändra så att inläggen ska visas i datumordning så ändras det inte. I "Visa olästa inlägg" förstår jag inte alls i vilken ordning inläggen kommer.

Dessutom verkar det inte gå att skicka pm. De hamnar i utkorgen men skickas inte, fast det står att de skickats. Skickade nyss ett pm om de här problemen till flera forumadministratörer och moderatorer (alla utom pax och Tryggve, för då blev det för många mottagare). Om någon av er andra admins och moderatorer har fått mitt pm, kan du bekräfta det!

Kan någon göra något åt problemen?
Användarvisningsbild
Erland

Inläggav Erland » sön 25 nov 2018, 14:37

Erland Wrote:Nu fungerar forumet bättre än det gjort senaste veckan. Det går nu att posta inlägg igen. Men fortfarande kommer inläggen i oordning i vissa fora. I "Visa dina inlägg" sorteras inläggen i bokstavsordning efter trådstartarens användarnamn, och fastän jag försöker ändra så att inläggen ska visas i datumordning så ändras det inte. I "Visa olästa inlägg" förstår jag inte alls i vilken ordning inläggen kommer.

Dessutom verkar det inte gå att skicka pm. De hamnar i utkorgen men skickas inte, fast det står att de skickats. Skickade nyss ett pm om de här problemen till flera forumadministratörer och moderatorer (alla utom pax och Tryggve, för då blev det för många mottagare). Om någon av er andra admins och moderatorer har fått mitt pm, kan du bekräfta det!

Kan någon göra något åt problemen?

Jag börjar tröttna på den här skiten nu. Varför gör ingen något åt det?
Användarvisningsbild
Erland

Inläggav Cytokrom C » tis 27 nov 2018, 23:47

Tapatalk verkar inte funka heller...
Cytokrom C

Inläggav ttias » tor 29 nov 2018, 13:24

Är forumet dött, är det här bara ett spökforum?
Med ett leende på läpparna och foliehatten på sned.
Användarvisningsbild
ttias

Inläggav micke.d » tor 29 nov 2018, 15:47

Frågan är lyft på rätt ställe.
Hädanefter kallar jag dem Daesh.
Användarvisningsbild
micke.d
Forummoderator

Inläggav adrian » lör 01 dec 2018, 00:24

Jag har (temporärt) nedgraderat PHP-versionen som forumets server kör på och nu verkar saker rulla på igen. Den versionen kommer dock inte stödjas av vår hosting länge till. En uppgradering av forumet till senaste versionen är på gång.
Användarvisningsbild
adrian

Inläggav Erland » lör 01 dec 2018, 14:35

adrian Wrote:Jag har (temporärt) nedgraderat PHP-versionen som forumets server kör på och nu verkar saker rulla på igen. Den versionen kommer dock inte stödjas av vår hosting länge till. En uppgradering av forumet till senaste versionen är på gång.

Ja, nu funkar det äntligen som det skall. Tack Adrian!
Användarvisningsbild
Erland

Inläggav kipphebel3 » sön 02 dec 2018, 14:17

Tack!
ho de anexetastos bios ou biôtos anthrôpôi — ὁ δὲ ἀνεξέταστος βίος οὐ βιωτὸς ἀνθρώπῳ !
Användarvisningsbild
kipphebel3

Inläggav Spiring » mån 03 dec 2018, 12:21

Problemen med aktiva trådar / nya inlägg är kvar, i alla fall för mig. De kommer i bokstavsordning efter trådstartare och inte efter senaste aktivitet, som tidigare (eller, rättare sagt, trådarna som visas på första sidan är de senaste, men de listas i "fel" ordning), och det går inte att begränsa till exempelvis senaste veckan.
FABRICATI DIEM, PVNC.

Törs du titta in i sal nr 5
Som ska bli ditt nästa hem
Användarvisningsbild
Spiring

Inläggav Erland » tis 04 dec 2018, 23:38

Ja problemet med trådar i oordning har återkommit, precis som förut.
Användarvisningsbild
Erland

Inläggav adrian » ons 05 dec 2018, 00:16

Spiring Wrote:Problemen med aktiva trådar / nya inlägg är kvar, i alla fall för mig. De kommer i bokstavsordning efter trådstartare och inte efter senaste aktivitet, som tidigare (eller, rättare sagt, trådarna som visas på första sidan är de senaste, men de listas i "fel" ordning), och det går inte att begränsa till exempelvis senaste veckan.

Erland Wrote:Ja problemet med trådar i oordning har återkommit, precis som förut.

PHP-versionen hade ändrats tillbaka till 7.1 av hostingen, kanske automatiskt till och med. Jag återställde till PHP 5.6, och allt verkar fungera nu. Imorrn kontaktar jag deras support och kollar vad de håller på med.
Användarvisningsbild
adrian

Föregående

Återgå till Om forumet