En sanslös vecka på forumet

Diskussion, frågor och förslag kring hur diskussionsforumet ser ut, fungerar och sköts.

En sanslös vecka på forumet

Inläggav SolitaryMan » lör 01 mar 2008, 17:50

Avknoppning från Vetenskapares sätt att resonera. /calle555

Den här veckan har varit fullkomligt sanslös på forumet. Förutom Svenstefjorg, som ägnar bisarrt långa stycken åt att utgjuta sig över hur elaka alla är mot honom, hur hotad evolutionsläran är och andra obegripligheter, har både Alioth och twin lagt in någon slags överväxel. Jag har länge varit övertygad om att båda inte haft alla hästarna i stallet, men nu har de slagit alla rekord i dumhet. Allt i deras beteende tyder på att de är troll, om de inte vore för att de verkar så konsekventa och uthålliga i sin idioti. Till på köpet har sufi spunnit loss på allvar med sina skruvade teorier om analsex. Allt som saknas är att Medvetandet drar igång med sina tjugosidors essäer om andliga energier och att Alrune ("Jag är inte scientolog") ger råd om psykisk ohälsa igen.

Kan det vara sportlovet som håller ungdomarna borta från sina vanligtvis distraherande lågstadiestudier?
An nescis, mi fili, quantilla sapientia mundus regatur?
Användarvisningsbild
SolitaryMan

Inläggav trilobite » lör 01 mar 2008, 22:27

Det är väl kul att det är fart på forumet! Nu skulle bara Aleph bli påkopplad igen och dra igång med torsobilder och annat skoj!
"So Great is his certainity that mere facts cannot shake it"
Magic: The Gathering; True Believer
Användarvisningsbild
trilobite

Inläggav Hexmaster » lör 01 mar 2008, 22:40

SolitaryMan skrev:Den här veckan har varit fullkomligt sanslös på forumet.

Glöm inte medvetande-matematikern:
Bernardo skrev:Genom att minska (t/m) ökar man ”e” och höjer värdet på RET (”jag”). Alltså ett upphöjd ”jag” som jag skulle vilja påstå resulterar i ett högre livskvalite.
Detta skall jag visa dig medelst ett stort papper som jag har fyllt med faktiska upplysningar! - Strindberg
Användarvisningsbild
Hexmaster

Inläggav Mikisen » sön 02 mar 2008, 02:44

SolitaryMan skrev:Den här veckan har varit fullkomligt sanslös på forumet. Förutom Svenstefjorg, som ägnar bisarrt långa stycken åt att utgjuta sig över hur elaka alla är mot honom, hur hotad evolutionsläran är och andra obegripligheter, har både Alioth och twin lagt in någon slags överväxel. Jag har länge varit övertygad om att båda inte haft alla hästarna i stallet, men nu har de slagit alla rekord i dumhet. Allt i deras beteende tyder på att de är troll, om de inte vore för att de verkar så konsekventa och uthålliga i sin idioti. Till på köpet har sufi spunnit loss på allvar med sina skruvade teorier om analsex. Allt som saknas är att Medvetandet drar igång med sina tjugosidors essäer om andliga energier och att Alrune ("Jag är inte scientolog") ger råd om psykisk ohälsa igen.

Kan det vara sportlovet som håller ungdomarna borta från sina vanligtvis distraherande lågstadiestudier?

Sufi tycker jag personligen ändå har förstått kärnan i religionen, och därmed fått en respekt för allt levande. Det är få förunnat att inte se gud som något externt.

Tycker Sufi inte går att jämföra med de andra stollarna som häver ur sig riktigt dumma saker... som att bibeln bevisas för att almenackan säger det... etc :-)
Användarvisningsbild
Mikisen

Inläggav Mikisen » sön 02 mar 2008, 02:47

Hexmaster skrev:
SolitaryMan skrev:Den här veckan har varit fullkomligt sanslös på forumet.

Glöm inte medvetande-matematikern:
Bernardo skrev:Genom att minska (t/m) ökar man ”e” och höjer värdet på RET (”jag”). Alltså ett upphöjd ”jag” som jag skulle vilja påstå resulterar i ett högre livskvalite.

Ni får inte glömma mig, då blir jag besviken ;-) Mission failed liksom...
Användarvisningsbild
Mikisen

Inläggav Linda Kall » sön 02 mar 2008, 06:42

Mikisen skrev:Tycker Sufi inte går att jämföra med de andra stollarna som häver ur sig riktigt dumma saker...
Sök efter "järnsuran" i forumet.
Användarvisningsbild
Linda Kall

Inläggav Billy Kropotkin » sön 02 mar 2008, 10:25

Linda Kall skrev:Sök efter "järnsuran" i forumet.
Arrgh! En sak till som jag hade förträngt.
I contradict myself? So I contradict myself. I am vast. I contain multitudes.
Användarvisningsbild
Billy Kropotkin

Inläggav trilobite » sön 02 mar 2008, 11:09

Järnsuran var lika dumt som almanackan.
"So Great is his certainity that mere facts cannot shake it"
Magic: The Gathering; True Believer
Användarvisningsbild
trilobite

Inläggav SolitaryMan » sön 02 mar 2008, 12:30

Mikisen skrev:Sufi tycker jag personligen ändå har förstått kärnan i religionen, och därmed fått en respekt för allt levande. Det är få förunnat att inte se gud som något externt.

Tycker Sufi inte går att jämföra med de andra stollarna som häver ur sig riktigt dumma saker... som att bibeln bevisas för att almenackan säger det... etc :-)

Sufi började sin karriär här på forumet med att liksom twin hävda att koranen förutsade vetenskapliga fakta förunderligt exakt. När han kom in på chakror i arslet insåg jag att även hans sista hästar slitit sig lösa från stallet.
An nescis, mi fili, quantilla sapientia mundus regatur?
Användarvisningsbild
SolitaryMan

Inläggav Micke » sön 02 mar 2008, 13:27

Vart tog UniversumsLagstiftare vägen? Enligt profilen har han gjort 167 inlägg med samtliga förefaller raderade. Den långa tråd han huserade i borde ha sparats som kuriosa.
Användarvisningsbild
Micke

Inläggav simone » sön 02 mar 2008, 14:06

Ja det har gått lite troll i forumet! :)
Användarvisningsbild
simone

Inläggav jam007 » sön 02 mar 2008, 17:21

Om någon med intresse för troll och fysik inte har fått nog av underligheter här på forumet kan jag rekommendera min samling av inlägg från en Mighetto, rabiat försvarare av en tvålkopp till båt kallad Mac26x, på boatdesign.net forumet som jag just hittade bland mina filer:
Mighetto
Ex. Om kölar på segelbåtar:
OK, here is the argument. If weight on a long thin foil really makes a boat go faster then why don't powerboats have weight on long thin foils?
Anders M
Medlem av Uppsalainitiativet
"{The} existence of an unsolved problem in physics is not evidence for a supernatural explanation any more than the existence of an unsolved crime is evidence that a ghost committed it." / David Deutsch
Användarvisningsbild
jam007

Inläggav Linda Kall » sön 02 mar 2008, 18:18

Mikisen skrev:Ni får inte glömma mig

Det räcker inte att bara vara korkad, man måste vara spritt språngande galen också.
Användarvisningsbild
Linda Kall

Inläggav Lars A. » sön 02 mar 2008, 18:24

trilobite skrev:Det är väl kul att det är fart på forumet! Nu skulle bara Aleph bli påkopplad igen och dra igång med torsobilder och annat skoj!
Borde inte han vara tillbaka vid det här laget, det har ju gått två veckor..
Bokbål i solidaritet för analfabeter.
Användarvisningsbild
Lars A.
Avstängd

Inläggav C-J » sön 02 mar 2008, 19:07

Nu vill jag be mina Damer och Herrar om ursäkt för att jag med detta anspråkslösa inlägg tar diskussionen i en annan riktning än den hittills rådande. Men jag tycker att det jag hädanefter kommer att behandla är av sådan vikt att jag inte kan låta det ligga.

En arbetskamrat som ofta besöker internetforumet för glada mountainbike-entusiaster, happymtb.org, gjorde mig uppmärksam på en tråd där diskussionsämnet var användaren "vibbe" på internetforumet utsidan. Signaturen "vibbe" har en säreget språk med förkärlek för uttryck såsom "T-O-M-T-A-R" och "K-I-K-A-R-E". Efter mycket tramsighet länkade användaren PerJ till ett annat forum, Svenska Offroadentusiasterna och ber oss medelst rullningslisterna i vår nätbläddrare rulla ner till användaren Moto200s inlägg i sakfrågan.

Där jag nu länkar eder har diskussionen hittills behandlat frågan om hur mycket man kan borra upp en cylinder och vilka erforderliga åtgärder som bör tas vid ett sådant förfarande.
Det är nu herr Moto200 kommer in i diskussionen.
http://forum.soe.se/showpost.php?p=318016&postcount=577

Man kunde önska att de forumtroll vi sett under veckan kunde uttrycka sig med en sådan grace som herr Moto200.
Eja vore vi där!

(för de som orkar läsa fler av hans inlägg, se denna länk)
http://forum.soe.se/search.php?searchid=266895
Senast redigerad av C-J sön 02 mar 2008, 19:20, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
C-J
Forumadministratör

Nästa

Återgå till Om forumet