En sanslös vecka på forumet

Diskussion, frågor och förslag kring hur diskussionsforumet ser ut, fungerar och sköts.

Re: En sanslös vecka på forumet

Inläggav Moridin » sön 28 sep 2014, 22:13

Om man nu ska hårdra det så finns det endast ett litet antal meningsskiljaktigheter inom skeptikerrörelsen: ton, radikalfeminism och om den skeptiska domänen innehåller religion. Ett diskussionsforum där skeptiker diskuterar skeptiska ämnen är nästan otänkbart. Finns nästan ingen relevant åsiktsskillnader om t.ex. homeopati bland skeptiker.
Either you believe evidence that can be tested, verified, and repeated will lead to a better understanding of reality, or you do not. - Michael Specter
|AIDSTruth | Evidens för makroevolution | Skeptical Science|
Användarvisningsbild
Moridin
Avstängd

Inläggav Blafsen » sön 28 sep 2014, 22:21

Det de klankar ner på är att diskussionerna blir så låga och att de flesta verkar helt sakna självinsikt. Många egon som aldrig tar till sig motargument utan fastnar i bottenlös prestige, är deras omdöme. Alla kassa debattörer som skyller på varandra, enligt dem. De ser trådarna som en sandlåda för stora barn. Att jag är en av dem styrker väl uppfattningen.
......men jag är inte smartare än en femteklassare.
Användarvisningsbild
Blafsen

Inläggav Moridin » sön 28 sep 2014, 22:26

Blafsen Wrote:Det de klankar ner på är att diskussionerna blir så låga och att de flesta verkar helt sakna självinsikt. Många egon som aldrig tar till sig motargument utan fastnar i bottenlös prestige, är deras omdöme. Alla kassa debattörer som skyller på varandra, enligt dem. De ser trådarna som en sandlåda för stora barn. Att jag är en av dem styrker väl uppfattningen.

Du kan ju alltid rekommendera JREF-forumet. Eller att de struntar i forumet och läser bloggar istället. Eller går med i Facebook-gruppen.
Either you believe evidence that can be tested, verified, and repeated will lead to a better understanding of reality, or you do not. - Michael Specter
|AIDSTruth | Evidens för makroevolution | Skeptical Science|
Användarvisningsbild
Moridin
Avstängd

Inläggav zsuffa » tor 02 okt 2014, 21:33

Så nu har alltså både NN och Moridin blivit utskickade? Detta kan kanske vara spiken i forumkistan för min del.
Användarvisningsbild
zsuffa

Inläggav Hexmaster » fre 03 okt 2014, 07:24

Så nu har alltså både NN och Moridin blivit utskickade? Det var inte en dag för sent.
Detta skall jag visa dig medelst ett stort papper som jag har fyllt med faktiska upplysningar! - Strindberg
Användarvisningsbild
Hexmaster

Inläggav kipphebel3 » fre 03 okt 2014, 07:32

Så nu har alltså både NN och Moridin blivit utskickade? Detta kan kanske vara spiken i forumkistan för min del.

Jag tyckte inte att de två spelade i samma division. Jag gillade trots allt Moridin.
ho de anexetastos bios ou biôtos anthrôpôi — ὁ δὲ ἀνεξέταστος βίος οὐ βιωτὸς ἀνθρώπῳ !
Användarvisningsbild
kipphebel3

Inläggav Tryggve » fre 03 okt 2014, 07:53

Moridin kunde vara bra, men jag hade själv mer eller mindre gett upp att försöka diskutera något med den användare. Om man sedan tycker att forumet står och faller med Moridin så må det väl vara hänt, men själv tycker jag att det finns gott om andra kunniga skribenter här.
Användarvisningsbild
Tryggve
Forummoderator

Inläggav kipphebel3 » fre 03 okt 2014, 08:06

Om man sedan tycker att forumet står och faller med Moridin så må det väl vara hänt,

Naturligtvis inte. Det menade jag inte heller.
ho de anexetastos bios ou biôtos anthrôpôi — ὁ δὲ ἀνεξέταστος βίος οὐ βιωτὸς ἀνθρώπῳ !
Användarvisningsbild
kipphebel3

Inläggav Tryggve » fre 03 okt 2014, 08:24

kipphebel3 Wrote:
Om man sedan tycker att forumet står och faller med Moridin så må det väl vara hänt,

Naturligtvis inte. Det menade jag inte heller.

Sant, det menade jag inte heller. :-) . Dock har väl andra skribenter formulerat sig lite åt det hållet.
Användarvisningsbild
Tryggve
Forummoderator

Inläggav matsw » fre 03 okt 2014, 12:49

Hexmaster Wrote:Så nu har alltså både NN och Moridin blivit utskickade? Det var inte en dag för sent.

Håller med, kunde ha verkligen ha väntat ett tag till.
det väsentliga är inte vad man vet utan hur man vet det.
Användarvisningsbild
matsw

Inläggav zsuffa » lör 04 okt 2014, 11:21

Tryggve Wrote:Moridin kunde vara bra, men jag hade själv mer eller mindre gett upp att försöka diskutera något med den användare. Om man sedan tycker att forumet står och faller med Moridin så må det väl vara hänt, men själv tycker jag att det finns gott om andra kunniga skribenter här.

Det handlar inte om att en enskild användare försvinner, även om jag i detta fall tycker det är en stor förlust. Det handlar om skitnödig modereringspolicy. Ett forum där Moridin blir bannad för att han är otrevlig(?!), men där Matte tillåts sina ändlösa konspirationsteoretiska korståg är inte ett forum för mig helt enkelt.
Användarvisningsbild
zsuffa

Inläggav Spiring » lör 04 okt 2014, 11:53

zsuffa Wrote:Ett forum där Moridin blir bannad för att han är otrevlig(?!), men där Matte tillåts sina ändlösa konspirationsteoretiska korståg är inte ett forum för mig helt enkelt.

Matte är sällan direkt otrevlig, men nu när politikdelen av forumet är låst så begränsas naturligtvis hans möjligheter att föra korståg också.

Att besöka ett forum, vilket som helst, är givetvis helt frivilligt.
FABRICATI DIEM, PVNC.

Törs du titta in i sal nr 5
Som ska bli ditt nästa hem
Användarvisningsbild
Spiring

Inläggav Vidugavia » sön 05 okt 2014, 16:51

zsuffa Wrote:
Tryggve Wrote:Moridin kunde vara bra, men jag hade själv mer eller mindre gett upp att försöka diskutera något med den användare. Om man sedan tycker att forumet står och faller med Moridin så må det väl vara hänt, men själv tycker jag att det finns gott om andra kunniga skribenter här.

Det handlar inte om att en enskild användare försvinner, även om jag i detta fall tycker det är en stor förlust. Det handlar om skitnödig modereringspolicy. Ett forum där Moridin blir bannad för att han är otrevlig(?!), men där Matte tillåts sina ändlösa konspirationsteoretiska korståg är inte ett forum för mig helt enkelt.

Ha så trevligt.
I know this: if life is illusion, then I am no less an illusion, and being thus, the illusion is real to me. I live, I burn with life, I love, I slay, and am content."

- Conan Cimmeriern
Användarvisningsbild
Vidugavia

Inläggav Katten_Jimmie » fre 17 okt 2014, 19:34

Får man ändå diskutera politiska frågor här på forumet fastän politikforumet är nedstängt? :?

Som feminist så anser jag att allting är politik, så hur ska jag göra om jag vill prata om skeptiska vinklingar på exempelvis fritt inträde på museer?
Katten_Jimmie

Inläggav PikeWake » ons 29 okt 2014, 12:25

Marina S i tosseritråden:
Jag tycker att ni administratörer ska säga åt era skeptikerkollegor att försöka hålla sig bättre till sak

...och där brann min ironimätare upp.
Upon hearing this, absolutely nobody was enlightened. Primarily because nobody could understand Chinese.
Användarvisningsbild
PikeWake

FöregåendeNästa

Återgå till Om forumet