Veckans forumbulle

Diskussion, frågor och förslag kring hur diskussionsforumet ser ut, fungerar och sköts.

Re: Veckans forumbulle

Inläggav pwm » ons 12 jun 2013, 20:52

Det var en liten insats och hon studsar nog tillbaka i sinom tid, men jag tackar för den uppskattning som visats.
Användarvisningsbild
pwm

Inläggav Moridin » ons 12 jun 2013, 21:25

Väl förtjänat.
Either you believe evidence that can be tested, verified, and repeated will lead to a better understanding of reality, or you do not. - Michael Specter
|AIDSTruth | Evidens för makroevolution | Skeptical Science|
Användarvisningsbild
Moridin
Avstängd

Inläggav Blafsen » tor 13 jun 2013, 01:04

Håller med ovanstående talare.

Studsar tillbaka gör hon nog när tråden har utökats tillräckligt och hon tror att just det där är glömt.
......men jag är inte smartare än en femteklassare.
Användarvisningsbild
Blafsen

Inläggav TomasT » lör 03 aug 2013, 21:23

För att ThomasP på så förtjänstfullt sätt informerar Lena Krantz i klimatfrågan om att forumiterna är amatörer och att frågan inte går att lösa med en så begränsad skara människor föga insatta i den multifaktoriella problembilden.

Inläggav Vidugavia » ons 25 sep 2013, 15:03

Veckans bulle tycker jag tillhör Petter för aktivt modererande. Det är förhoppningsvis en frisk försmak av den framtida forumordningen. Om fler moderatorer är lika aktiva utom mitt synfält så ska ni givetvis också ha del av bullen.

Bild

Se inte detta som ett försök från min sida att undvika ert rättfärdiga nedslående på det trams vi ägnar oss åt i forumet.
I know this: if life is illusion, then I am no less an illusion, and being thus, the illusion is real to me. I live, I burn with life, I love, I slay, and am content."

- Conan Cimmeriern
Användarvisningsbild
Vidugavia

Inläggav ulltand » ons 25 sep 2013, 15:03

Vidugavia skrev:Veckans bulle tycker jag tillhör Petter för aktivt modererande. Det är förhoppningsvis en frisk försmak av den framtida forumordningen. Om fler moderatorer är lika aktiva utom mitt synfält så ska ni givetvis också ha del av bullen.
Är med och bakar bullarna.
Användarvisningsbild
ulltand

Inläggav kipphebel3 » ons 25 sep 2013, 15:18

Jag kan vakta ugnen... I dett fall är jag helt på Petters linje.
ho de anexetastos bios ou biôtos anthrôpôi — ὁ δὲ ἀνεξέταστος βίος οὐ βιωτὸς ἀνθρώπῳ !
Användarvisningsbild
kipphebel3

Inläggav Hippieungen » ons 25 sep 2013, 15:24

Det här blir bra om vi hjälper moderatorerna och rapporterar istället för att mata trollen. Ibland blir deras syften alltför tydliga.
"Du kann inngenting och vet inngenting och är bara en tjock kossa som planckar andras innlägg och stavar som en gris. Du är bara en simmpel hippyunge"

Min dom på ett annat forum. Fast ett fel. Jag är jättesmal.
Användarvisningsbild
Hippieungen

Inläggav Petter » ons 25 sep 2013, 21:18

Tackar! De där timmarna för att tömma rapportkorgen smakar lite sötare efter ett så fint bullbak. Hippieungens uppmaning är utmärkt. Utan rapporter går det knappast att hålla ordning på alla trådar som skenar iväg. Bullar till alla som använder rapportfunktionen på avsett vis!
Användarvisningsbild
Petter

Inläggav kipphebel3 » tor 26 sep 2013, 07:21

Det här blir bra om vi hjälper moderatorerna och rapporterar istället för att mata trollen. Ibland blir deras syften alltför tydliga.

Det är sant, men det finns en gråzon. Vissa uttrycker sig klumpigt (till skillnad från min egen glasklara prosa) (<- ironi) så det är inte alltid så lätt att se vem som är troll och vem som uppriktigt vill diskutera, men uttrycker sig klumpigt.
ho de anexetastos bios ou biôtos anthrôpôi — ὁ δὲ ἀνεξέταστος βίος οὐ βιωτὸς ἀνθρώπῳ !
Användarvisningsbild
kipphebel3

Inläggav Blafsen » tor 26 sep 2013, 10:15

kipphebel3 skrev:

Det är sant, men det finns en gråzon. Vissa uttrycker sig klumpigt (till skillnad från min egen glasklara prosa) (<- ironi) så det är inte alltid så lätt att se vem som är troll och vem som uppriktigt vill diskutera, men uttrycker sig klumpigt.

Låt mig gissa att hippieungen främst syftade på den senast avstängde. I det fallet håller jag helt med om att syftet är extremt genomskinligt. Däremot finns det helt klart många som diskuterar som idioter med totalt bakvänd logik och är på riktigt. I många fall är det svårt att veta vilket, men det finns några fall där trolleriet blir för mycket overkill för att man inte ska genomskåda det.
......men jag är inte smartare än en femteklassare.
Användarvisningsbild
Blafsen

Inläggav Hippieungen » fre 27 sep 2013, 00:09

Blafsen skrev:Låt mig gissa att hippieungen främst syftade på den senast avstängde.

Rätt uppfattat.
"Du kann inngenting och vet inngenting och är bara en tjock kossa som planckar andras innlägg och stavar som en gris. Du är bara en simmpel hippyunge"

Min dom på ett annat forum. Fast ett fel. Jag är jättesmal.
Användarvisningsbild
Hippieungen

Inläggav kipphebel3 » fre 27 sep 2013, 06:14

Rätt uppfattat.

OK. Hoppas bara min fråga om RFID inte uppfattades som ett matande av trollen. Orsaken jag frågade var för att jag uppriktigt vad intresserad av att se vad svaret var. Kanske jag borde skapa en egen tråd om det, eller vågar jag det? :)
Användarvisningsbild
kipphebel3

Inläggav Catweazle » tor 17 okt 2013, 14:45

Nu är det ju bara dags att kipphebel3 får en bulle för sitt idoga arbete mot homeopatins tosserier. Skandal att den inte har kommit tidigare. Det får bli en hel hög bullar i stället.

Bild
Några anspråkslösa ord från en konsensuscomalobotomerad stackare.
Användarvisningsbild
Catweazle

Inläggav kipphebel3 » tor 17 okt 2013, 19:41

Tack! Jag älskar kanelbullar :)
Användarvisningsbild
kipphebel3

FöregåendeNästa

Återgå till Om forumet