Varför lämnar människor VoF

Diskutera sådant som rör föreningen Vetenskap och Folkbildning eller den skeptiska rörelsen i allmänhet.

Re: Varför lämnar människor VoF

Inläggav devadatta » ons 16 jun 2010, 18:10

Inlägg om problem under Randiföreläsningen i Stockholm flyttades hit.
Vetenskap - det är roligt för att det är sant!
Användarvisningsbild
devadatta
Forumadministratör

Inläggav Nemesis » sön 25 jun 2017, 22:02

Necropost! :twisted:

En sak som är värd att fundera över är om medlemsomsättningen är stor eller inte. De som går med, tenderar de att vara medlemmar länge, eller försvinner många ut snabbt igen? Jag vet att Humanisterna har problem med detta. Trots att många går med i den föreningen så stagnerar medlemsantalet pga att många försvinner ut igen ganska snabbt. Hur ser det ut för oss?
"… all the data shows that most people are not influenced by rational arguments. They're influenced by social pressure. … That's just the human condition, and we just have to acknowledge it and accept it." - Steven Novella
Nemesis

Inläggav tonyf » ons 12 jul 2017, 10:56

Nemesis skrev:Necropost! :twisted:

En sak som är värd att fundera över är om medlemsomsättningen är stor eller inte. De som går med, tenderar de att vara medlemmar länge, eller försvinner många ut snabbt igen? Jag vet att Humanisterna har problem med detta. Trots att många går med i den föreningen så stagnerar medlemsantalet pga att många försvinner ut igen ganska snabbt. Hur ser det ut för oss?

Jag tror jag kommer ihåg att vi tog upp att erbjuda medlemsskap med autogiroförnyelse för att mitigera detta problemet. Hittar inte den tråden nu. Hur har det gått med det? Vad tror forumet om den iden idag?
"philosophy without science is blind, science without philosophy is lame" (tonyf)
tonyf

Föregående

Återgå till VoF och den skeptiska rörelsen