Sekten VoF.

Diskutera sådant som rör föreningen Vetenskap och Folkbildning eller den skeptiska rörelsen i allmänhet.

Sekten VoF.

Inläggav JagVetMest » tis 23 maj 2017, 18:11

Vad är VoF's sanna agenda?

Allt det här pratet om att ni finns till för att "bilda" folk, och för att motverk pseudovetenskap, det kan jag ganska snabbt konstatera är fullständigt struntprat. (Källa finns i form av kapade mejlkonversationer som kommer läckas samma sekund ni raderar detta inlägg)

Jag har följt er och er inre krets på mycket nära håll under en längre tid. Min profession ligger inom fältet för IT-säkerhet, och att komma över en hel del intressanta mejl var inte någon större konst då jag spenderar min fritid med att bryta mig in i människors datorer, i synnerhet era, dvs. ni som har något att säga till om här i VoF, mer eller mindre hela ledningen.

Vad jag finner intressant är hur ni har inflytande över bl. a. Läkemedelsverket, en sekt (som ni de facto är) med ett par tusen medlemmar har inflytande över LÄKEMEDELSVERKET, dessutom lobbar ni för läkemedelsbolag. Det tar inte stopp där. Ni misskrediterar människor på falska grunder. Ni förstör människors liv genom att ta ifrån de deras leverne genom ryktesspridning och lögner. Och så mycket mer som jag inte orkar skriva ner just nu.

Ni bedriver häxjakter mot individer som ni har något personligt emot av olika anledningar. Ni attackerar företagare, journalister och helt vanliga människor bara för att ge några exempel på vad jag läst i era mejl.

Ni har inflytande långt upp i statsapparaten, det är skrämmande. Men lyckligtvis (för alla som ni har skadat) har jag nu samlat på mig så mycket information att jag kan bränna ner er nu direkt. Jag kan skicka era konversationer med konspirationer mot individer till landets samtliga tidningar idag.

Men innan jag förstör er sekt (ni kan kalla det vad ni vill, jag vet vad ni är) vill jag veta en sak, varför är ni sådana svin? Är ni bara födda med ondska i er, eller handlar det enbart om pengarna?

Raderas det här inlägget släpper jag bomben som jag ackumulerat över mycket lång tid.

(Ja jag vet att ni har duktiga ingenjörer med utbildning från KTH och dyl. inom IT, och att upphovsmannen till luleaalgoritmen ingår i er sekt, men jag är inte ens lite rädd för er, inte ens lite.)

Jag håller mig inom ert forums regler och namnger ingen, för tillfället.

Så.... Vem börjar?
JagVetMest
Avstängd

Re: Sekten VoF.

Inläggav micke.d » tis 23 maj 2017, 19:05

Din omröstningsfråga går inte att svara på för den som anser att VoF inte har förstört människors liv. Så jag tar bort den.

Den skulle ändå inte ge något vettigt resultat på grund av metodfelet.

Hädanefter kallar jag dem Daesh.
Användarvisningsbild
micke.d
Forummoderator

Inläggav Anders G » tis 23 maj 2017, 19:08

Släpp dina mail, inte skal vi behöva åbäka oss med att radera ditt trams först. Det kan gott finnas kvar för arkivet.
They don't like it up'em, you know!
Användarvisningsbild
Anders G

Inläggav micke.d » tis 23 maj 2017, 19:09

Jag vill gärna se de mailkonversationerna.

Mitt första intryck av ditt inlägg, JagVetMest, är att det är ett hopkok av diverse åsikter om VoF som brukar cirkulera i de kretsar som ägnar sig åt sånt som VoF brukar kritisera. Det enda originella är att du säger dig ha bevis för vad du säger. Jag tvivlar på att du har det, men är förstås villig att acceptera det om du lägger fram dem.

Varsågod, bollen är din.
Hädanefter kallar jag dem Daesh.
Användarvisningsbild
micke.d
Forummoderator

Inläggav pwm » tis 23 maj 2017, 19:14

Någon som inte är handlingsförlamad av skräck kanske kan flytta tråden till "VoF och den skeptiska rörelse", där den väl bättre hör hemma.

Gjort!

/micke.d
Användarvisningsbild
pwm

Inläggav Pär C » tis 23 maj 2017, 19:15

Äsch. Avslöjade till slut. Så förargligt. Men du har missat biten om av att vara en frontorganisation för S subversiva verksamhet.
There are several ways to argue with idiots. None of them works.
Användarvisningsbild
Pär C

Inläggav Lautaro » tis 23 maj 2017, 19:20

Jag hävdar fortfarande att jag är ovetandes och oskyldig till dom sekteristiska handlingarna du beskriver. Så jag välkomnar och uppskattar ditt initiativ! Se till att släppa dom där mailen nu så vi äkta icke-korrupta vofare kan gå till botten med problemet.

Tack på förhand och MVH
Lautaro.Arino
---------------------------------------

Förnuft-Fu.se
Självförsvar för din hjärna
Användarvisningsbild
Lautaro

Inläggav Nemesis » tis 23 maj 2017, 19:44

Jag vill läsa mailen! :)
"… all the data shows that most people are not influenced by rational arguments. They're influenced by social pressure. … That's just the human condition, and we just have to acknowledge it and accept it." - Steven Novella
Nemesis

Inläggav Spito » tis 23 maj 2017, 19:45

Släng den här jävla tråden. TS blir glad för all sorts uppmärksamhet som h*n får. Den där sortens troll har mentala multi fuel motorer i skallen, all form av uppmärksamhet och respons är bränsle som gör dem glada.
Hjalmar Söderberg skrev:Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla. Själen ryser för tomrummet och vill kontakt till vad pris som helst.
Ingen människa är en ö, hel i sig själv. Varje människa är en bit av kontinenten, en del av det hela. ... När en människa dör krymper jag, ty jag är en del av mänskligheten; så fråga därför inte vem klockan klämtar för; den klämtar för dig.
Användarvisningsbild
Spito

Inläggav kipphebel3 » tis 23 maj 2017, 19:55

Jag vill läsa mailen!

Jag med! Publicera på bara!!
ho de anexetastos bios ou biôtos anthrôpôi — ὁ δὲ ἀνεξέταστος βίος οὐ βιωτὸς ἀνθρώπῳ !
Användarvisningsbild
kipphebel3

Inläggav Hexmaster » tis 23 maj 2017, 20:06

Show, don't tell.
Detta skall jag visa dig medelst ett stort papper som jag har fyllt med faktiska upplysningar! - Strindberg
Användarvisningsbild
Hexmaster

Inläggav skeptiskelars » tis 23 maj 2017, 20:29

Fram med mailen bara. Jag är nyfiken som f.
skeptiskelars

Inläggav plux » tis 23 maj 2017, 20:48

Men åh snälla! Jag vill också se dom mejlen! XD
Fram med dem bara och visa hur cool "IT-Säkerhetsexpert" du är!
Användarvisningsbild
plux

Inläggav skogaliten » tis 23 maj 2017, 21:23

Även jag vill se mejlen!

KRAV certifierade bönder som jag anses också ingå i en sekt...
skogaliten

Inläggav pax » tis 23 maj 2017, 21:24

Jag tycker att det låter för jävligt!!! :banghead: :banghead: :banghead:

Att vi måste ta bort inlägget för att du ska släppa bomben alltså. Snacka om att villkora öl mot snus när man vill ha båda samtidigt.
Användarvisningsbild
pax
Forummoderator

Nästa

Återgå till VoF och den skeptiska rörelsen