Sekten VoF.

Diskutera sådant som rör föreningen Vetenskap och Folkbildning eller den skeptiska rörelsen i allmänhet.

Re: Sekten VoF.

Inläggav Darth VWader » tis 23 maj 2017, 21:42

Vad finna det för anledning till att hålla tråden gisslan? Har den gjort dig något ont?
Sen är det väl kotym vid utpressning att man skickar någon form av bevis för att man faktiskt har det som den man utpressar vill ha. Ett finger i ett kuvert tex. Eller i det här fallet kanske något enstaka mail iaf, så vi ser att du inte bara är full av hetluft.
Användarvisningsbild
Darth VWader

Inläggav Nemesis » tis 23 maj 2017, 22:17

När jag på jobbet imorgon slösurfar för en stunds förströelse så vill jag läsa dessa mail. Seså, publicera dem!
"… all the data shows that most people are not influenced by rational arguments. They're influenced by social pressure. … That's just the human condition, and we just have to acknowledge it and accept it." - Steven Novella
Nemesis

Inläggav Flabbergasted » ons 24 maj 2017, 06:23

JagVetMest skrev: att komma över en hel del intressanta mejl var inte någon större konst då jag spenderar min fritid med att bryta mig in i människors datorer, i synnerhet era, dvs. ni som har något att säga till om här i VoF, mer eller mindre hela ledningen.
Ok, du erkände just olaga dataintrång, check. :lol: (https://sv.wikipedia.org/wiki/Dataintr%C3%A5ng)
I övrig säger jag bara: källa på det?
VETENSKAP: Ett sätt att komma underfund med saker och ting och sedan få dem att fungera. Vetenskapen förklarar det som händer runt omkring oss. Det gör även RELIGION, men vetenskapen är bättre eftersom den har begripligare ursäkter när den har fel. -Terry Pratchett, Vi flyger
Användarvisningsbild
Flabbergasted

Inläggav L. Mäkinen » ons 24 maj 2017, 09:05

Att attackera företagare genom att informera om att de bryter mot lagar eller allmänt hyfs genom att sälja humbug är väl ändå föreningens uppgift?
Ingen vill väl att någon ska luras av sina pengar för homeopatiska preparat, kolloidalt silver eller blåbärsjuice där verkan främst märks i plånboken?
Alla ska dö, fast de flesta inte just idag!
Användarvisningsbild
L. Mäkinen

Inläggav yrara » ons 24 maj 2017, 11:26

JagVetMest skrev:Men lyckligtvis (för alla som ni har skadat) har jag nu samlat på mig så mycket information att jag kan bränna ner er nu direkt.

... men du väljer alltså att inte göra det förrän en moderator raderar den här tråden? Det låter rätt osympatiskt mot alla som vi har skadat.
Användarvisningsbild
yrara

Inläggav Jonas_R » ons 24 maj 2017, 12:43

Är det du, Sassersson? :D
There is no wealth like knowledge, no poverty like ignorance - Ali
Användarvisningsbild
Jonas_R

Inläggav Anders G » ons 24 maj 2017, 12:57

S_ss_rss_n har väl inte tillräcklig koll på datorers säkerhetsluckor för att ta sig in i våra CIA-krypterade datorer. Det här måste vara en betydligt genialare dataexpert.
They don't like it up'em, you know!
Användarvisningsbild
Anders G

Inläggav AndersY » ons 24 maj 2017, 13:41

Jag har så jobbigt många olästa mail, fanns det nåt intressant i någon av dem? Eller kan jag kasta allihop direkt?
Bild

Skickat från min iPhone med Tapatalk
/Anders Ytterström

"Nothing is so firmly believed as that which we least know." - Michel de Montaigne
AndersY

Inläggav ulltand » ons 24 maj 2017, 13:43

JagVetMest skrev:Ni har inflytande långt upp i statsapparaten, det är skrämmande. Men lyckligtvis (för alla som ni har skadat) har jag nu samlat på mig så mycket information att jag kan bränna ner er nu direkt. Jag kan skicka era konversationer med konspirationer mot individer till landets samtliga tidningar idag.
Självklart ska du informera landets samtliga tidningar om hur hemska vi är.
JagVetMest skrev:Raderas det här inlägget släpper jag bomben som jag ackumulerat över mycket lång tid.
Men inte ska du vänta tills dess. Om ens ditt inlägg kommer att raderas. Kör på istället, du ser väl att vi alla är nyfikna på vad du kan tänkas avslöja.
Användarvisningsbild
ulltand

Inläggav Drusilla » ons 24 maj 2017, 15:33

Ja, släpp nu all info du har samlat på dig! Vi är ju nyfikna... Inte hålla oss på halster så här. Jag vill lära känna mig själv lite bättre... 8-)
Oderint dum metuant
Användarvisningsbild
Drusilla

Inläggav skeptiskelars » ons 24 maj 2017, 15:54

Jonas_R skrev:Är det du, Sassersson? :D

Nej. Det är INTE Sassersson. Förmodligen är det någon helt vanlig altis som har förläst sig på hatinläggen mot VoF på BePe:s alla slaskbloggar.

Jag garderar miitt grundtips med att det är BePe själv som av en eller annan anledning fått tokspel och registrerat sig som användare (användarnamnet "JagVetMest" inte bara luktar BePe, det fullkomligt skriker BePe).

Jämför gärna innehållet och språket i TS-inlägget med BePe:s oräkneliga VoF-hatarinlägg och bedöm själv.

OM.....säger OM.........detta inlägg är formulerat av någon "gammal bekant" så sätter jag en hundring på BePe :-)
Senast redigerad av skeptiskelars ons 24 maj 2017, 16:03, redigerad totalt 1 gång.
skeptiskelars

Inläggav ulltand » ons 24 maj 2017, 16:00

skeptiskelars skrev:Texten i inlägget fullkomligt stinker av BePe-retorik.
Någonstans tycker jag det också, men jag vill inte tro det.
Å andra sidan verkar han flippat ut lite extra på senaste tiden.

Och han har väl snart en ny film?

Vad hände med filmen om VoF som han skulle göra?
Användarvisningsbild
ulltand

Inläggav skeptiskelars » ons 24 maj 2017, 16:07

ulltand skrev:
skeptiskelars skrev:Texten i inlägget fullkomligt stinker av BePe-retorik.
Någonstans tycker jag det också, men jag vill inte tro det.
Å andra sidan verkar han flippat ut lite extra på senaste tiden.

Och han har väl snart en ny film?

Vad hände med filmen om VoF som han skulle göra?

Den gick nog i dass. Precis som galapremiärerna av kvacksalvar-Enby-filmen på GBG:s och Berlins filmfestivaler.
skeptiskelars

Inläggav ulltand » ons 24 maj 2017, 16:53

skeptiskelars skrev:Den gick nog i dass. Precis som galapremiärerna av kvacksalvar-Enby-filmen på GBG:s och Berlins filmfestivaler.
Han hade väl löfte om att få sända den på TV4 också.
Användarvisningsbild
ulltand

Inläggav skeptiskelars » ons 24 maj 2017, 17:33

ulltand skrev:
skeptiskelars skrev:Den gick nog i dass. Precis som galapremiärerna av kvacksalvar-Enby-filmen på GBG:s och Berlins filmfestivaler.
Han hade väl löfte om att få sända den på TV4 också.

Nja, löfte och löfte. Han publicerade ett papper med en tv4-logga och rubriken "Letter of intent" i toppen. Texten gick ut på att tv4:s faktaredaktion hade intresse av att sända det kommande perratska alstret med titeln "Läkaren som vägrade ge upp" och ett "Letter of intent" är långt ifrån ett löfte. Lite pikant i sammanhanget är väl att papperet han publicerade inte visade HELA namnteckningen (bara några slängar på toppen) från den som skrivit under och ännu mindre något namnförtydligande.
Vill minnas att Mats Reimer kontaktade tv4 med frågan om det fanns något "Letter of intent" rörande BePe:s filmiska alster och fick ett nekande svar.

Sorry. Nu har vi kommit ifrån ämnet.
Det är MITT FEL och ingen annans. BePe, hans fanclub H&K, hans politiska parti och föremålet för hans filmiska alster har egna trådar.

Åter till ämnet.
Hallå VemVetMest !!!!!!
Fram med mailen nu.
Vi dööör snart av nyfikenhet. :-)
skeptiskelars

FöregåendeNästa

Återgå till VoF och den skeptiska rörelsen