Sekten VoF.

Diskutera sådant som rör föreningen Vetenskap och Folkbildning eller den skeptiska rörelsen i allmänhet.

Re: Sekten VoF.

Inläggav JagVetMest » ons 24 maj 2017, 18:34

Anders G skrev:S_ss_rss_n har väl inte tillräcklig koll på datorers säkerhetsluckor för att ta sig in i våra CIA-krypterade datorer. Det här måste vara en betydligt genialare dataexpert.

"genialare" Tillåt mig att skratta åt dina bristfälliga svenska kunskaper. Ha ha ha. Så.

Din dator har inte ens någon kryptering, du sitter med Windows som operativsystem och en iPhone på Grev Magnigatan 18. Jag knäcker ditt "krypterade" system utan att titta på skärmen.

Till övriga spekulanter, jag är inte Sasserson eller någon som ni känner till öht. Jag är en människa som är trött på korruption, en korruption som gräddan inom VoF driver gentemot det svenska folket via väl etablerade kanaler. Ja, jag känner till dem allihop.

Varför håller jag tråden gisslan? Enkelt, jag vill att de av signifikans, dvs ett par personer i den här tråden som vet vad jag skriver om, yttrar ett svar på min fråga. Vad är VoF's sanna agenda? Jag har fortfarande inte fått ett svar.

Övriga nyfikna 'vofare' ni kommer inom en snar framtid få en ögonöppnare, som kommer få 90% av er att tappa hakan. De flesta i denna tråden förstår inte vad det är VoF gör mot samhället. Men misströsta icke det klarnar inom kort. Till de generella VoF medlemmarna, om ni tror att ni är här för att hitta kvacksalvare, sann evidensbaserad kunskap och för att lära er om forskningsmetodik, gissa vad, ni misstager er gruvligt.

#JagVetAllt.
JagVetMest
Avstängd

Inläggav Darth VWader » ons 24 maj 2017, 19:10

"svenska kunskaper", eller kanske svenskakunskaper? Just sayin'.
Brun hårig sjuk sköterska, etc.
"Kasta sten i glashus" dyker också upp i tankegångarna.
Användarvisningsbild
Darth VWader

Inläggav ulltand » ons 24 maj 2017, 19:29

JagVetMest skrev:Varför håller jag tråden gisslan? Enkelt, jag vill att de av signifikans, dvs ett par personer i den här tråden som vet vad jag skriver om, yttrar ett svar på min fråga. Vad är VoF's sanna agenda? Jag har fortfarande inte fått ett svar.
Men kör på istället. Om du har något att berätta, så är i alla fall jag väldigt intresserad av att få veta.

Jag vill inte vara med i en förening som är som du påstår, så berätta nu.
Användarvisningsbild
ulltand

Inläggav Anders G » ons 24 maj 2017, 19:30

Nä, det var inte rätt. Inte alls.
They don't like it up'em, you know!
Användarvisningsbild
Anders G

Inläggav Lautaro » ons 24 maj 2017, 19:40

Anders G skrev:Nä, det var inte rätt. Inte alls.

OMG men det stämde in på mig? :o
Den här kollen måste vara ett geni. Han visste att jag, eller någon annan, har en windowsdator och en iPhone!!!!
Lautaro.Arino
---------------------------------------

Förnuft-Fu.se
Självförsvar för din hjärna
Användarvisningsbild
Lautaro

Inläggav Lautaro » ons 24 maj 2017, 19:44

Hur ska vi veta vem av oss som du godkänner för att svara?
Och vad för svar godkänner du?
Något säger mig att du inte kommer att ge dig om vi svarar ärligt.

För övrigt så kan du ju inte hota med ett straff du inte tänker utverka. Är det inte tydligt att MR Tandlös här inte kommer släppa mågra mejl?

Det är nästan så man kan tro att han inte har mågra.
Användarvisningsbild
Lautaro

Inläggav skeptiskelars » ons 24 maj 2017, 20:06

JagVetMest skrev:Vad är VoF's sanna agenda? Jag har fortfarande inte fått ett svar.
Med full insyn i ledande VoF:ares datorer och mailtrafik behöver du väl inte ens ställa frågan.
skeptiskelars

Inläggav Anders G » ons 24 maj 2017, 21:27

Jag är mest ute efter världsherravälde, men idag har jag inte tid. Måste klippa gräset.
They don't like it up'em, you know!
Användarvisningsbild
Anders G

Inläggav micke.d » ons 24 maj 2017, 21:45

VoF:s sanna agenda? Den framgår av syftesparagrafen i stadgarna, som lyder så här:
§ 1
Föreningen Vetenskap och Folkbildning har till syfte att främja folkbildning om vetenskapens metoder och resultat. Särskilt tar föreningen som sin uppgift att i en fri opinionsbildning bekämpa de felaktiga och ogrundade föreställningar som förekommer i frågor som kan avgöras vetenskapligt. En viktig del av den vetenskapliga folkbildningen är att klargöra vilka frågor som kan respektive inte kan avgöras med vetenskapliga metoder.

Föreningen ansluter sig till den politiska demokratins principer. Föreningen är religiöst och partipolitiskt obunden.
Hädanefter kallar jag dem Daesh.
Användarvisningsbild
micke.d
Forummoderator

Inläggav skeptiskelars » tor 25 maj 2017, 09:39

Fegt.
Istadigt bryta mot forumreglerna för att bli utkastad och slippa publicera alla mailen.
"Suicide by cop", fast på forumnivå. :-)

Fram med det nu JagVetMest
skeptiskelars

Inläggav skeptiskelars » tor 25 maj 2017, 10:41

Väntar otåligt.......
skeptiskelars

Inläggav micke.d » tor 25 maj 2017, 11:30

Ett antal inlägg har blivit raderade och trådstartaren avstängd på grund av brott mot

0.13 Falsk ryktesspridning
1.04 Användarnas anonymitet
1.07 Hot och personangrepp
1.08 Destruktivt beteende
4.01 Ohörsamhet

Några belägg för beskyllningarna har inte kommit fram, därför 0.13.

Tråden låst.
Hädanefter kallar jag dem Daesh.
Användarvisningsbild
micke.d
Forummoderator

Föregående

Återgå till VoF och den skeptiska rörelsen