Känga i Snedtänkt

Diskutera sådant som rör föreningen Vetenskap och Folkbildning eller den skeptiska rörelsen i allmänhet.

Känga i Snedtänkt

Inläggav L. Mäkinen » tor 14 sep 2017, 07:24

I veckans avsnitt av podden Snedtänkt får vi "voffare" en känga av Kalle Lind. Avsnittet handlar om Kjell Höglund och när Kalle hade twittrat att Höglund borde fått Nobelpriset i litteratur hade han fått mothugg av vad han benämner som "Voffare och Humanister".
Kan det vara så illa att någon faktiskt tänkt i såna banor? Kjells texter är ju underbara.
Alla ska dö, fast de flesta inte just idag!
Användarvisningsbild
L. Mäkinen

Re: Känga i Snedtänkt

Inläggav micke.d » fre 15 sep 2017, 06:36

Vem är Kalle Lind?
Hädanefter kallar jag dem Daesh.
Användarvisningsbild
micke.d
Forummoderator

Inläggav L. Mäkinen » fre 15 sep 2017, 07:18

En skäggig författare, programledare, komiker, manusförfattare och På Spåret-deltagare från Eslöv.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kalle_Lind
Jag tycker det vore lite konstigt att någon seriöst skulle avfärda en författare eftersom han skrivit om Atlantis och liknande saker.
Alla ska dö, fast de flesta inte just idag!
Användarvisningsbild
L. Mäkinen

Inläggav Tryggve » fre 15 sep 2017, 10:18

micke.d skrev:Vem är Kalle Lind?

En man med ett skägg.
http://blogg.djungeltrumman.se/kulturarbete/

Sedan kan jag gott tänka mig att Lind fått mothugg för sitt förslag till Noelpris även av icke-voffare. Man får nog räkna efter för att se vilka som har dominerat, dock. :-)
Användarvisningsbild
Tryggve
Forummoderator

Inläggav ulltand » ons 20 sep 2017, 21:00

Någon tog upp det här på min Facebook, så jag svarade efter att ha lyssnat lite.

Sådär, nu har jag lyssnat lite på "Snedtänkt" med Kalle Lind, och...

...Jag hade nog sett någon liten diskussion på forumet för Vetenskap och Folkbildning. Ser att jag inte kommenterat, kanske jag gjort det på något annat ställe där Höglund kommit upp.

Hur som, jag har varit med på en hel del träffar med skeptiker, och även själv arrangerat en del, men jag har aldrig varit med om att någon lyft kritik mot någon som Höglund, som skriver poesi, prosa, essäer, poesi...

Klart att vi har åsikter om någon påstår att Atlantis finns, och personen argumenterar för det, men en fin sång om fantasier är väl helt underbart.

Kjell Höglunds "Genesarets Sjö" ligger för övrigt på min playlist med melodier som jag gillar att lyssna på. Ofta.

Så kort: Jag tror inte ett skit på att någon skeptiker kritiserat Höglund.
Användarvisningsbild
ulltand

Inläggav ulltand » ons 20 sep 2017, 22:59

Pratade lite med henom, men när jag ville ha evidens för att det var skeptiker som varit hemska så försvann hen.
Användarvisningsbild
ulltand

Återgå till VoF och den skeptiska rörelsen