Christer Sturmark slutar som ordförande i Humanisterna

Diskutera sådant som rör föreningen Vetenskap och Folkbildning eller den skeptiska rörelsen i allmänhet.

Christer Sturmark slutar som ordförande i Humanisterna

Inläggav Nemesis » lör 21 okt 2017, 13:41

Sturmark träder tillbaka i Humanisterna

"Det här är en lämplig tid att sätta punkt. Jag lämnar då över ordförandeklubban till en person som jag hoppas ska fortsätta att göra Humanisterna till en självklar och respekterad aktör i frågor om religionsfrihet, livsåskådningar, mänskliga rättigheter och det sekulära samhället", säger han enligt ett pressmeddelande.

På sätt och vis inte förvånande. Han har garanterat varit en tillgång för Humanisterna, men han har varit ordförande sedan 2005. Tolv år (eller tretton, då det blir i april nästa år som han slutar) är en väldigt lång period som ordförande. Jag tror att en livskraftig organisation mår bra av att inte vila på axlarna hos en enskild person. Det ska bli intressant att se vem som blir Sturmarks efterträdare, och i vilken riktning hen tar förbundet.
"… all the data shows that most people are not influenced by rational arguments. They're influenced by social pressure. … That's just the human condition, and we just have to acknowledge it and accept it." - Steven Novella
Nemesis

Återgå till VoF och den skeptiska rörelsen