Stefan Whildes FB-lekstuga "Vi är skeptiska till VOF"

Diskutera sådant som rör föreningen Vetenskap och Folkbildning eller den skeptiska rörelsen i allmänhet.

Stefan Whildes FB-lekstuga "Vi är skeptiska till VOF"

Inläggav skeptiskelars » tor 02 nov 2017, 14:18

Han har hållit på ett tag bu och faktiskt lyckats skrapa ihop 1000 medlemmar i den slutna fb-gruppen "Nätverk: Vi är skeptiska till VoF".
Grattis Steffe !!
Nu tas det nya tag och VoF-medlemmar som han lyckas slå klorna i skall tydligen "avprogrammeras".
Whilde Stefan skrev:Det växande nätverket ”Nätverk: Vi som är Skeptiska till VoF” arbetar för valfrihet inom området hälsa och söker nu avprogrammerare som kan hjälpa avhoppare från sekten VoF. Gärna avprogrammerare med erfarenhet av ex-medlemmar i Jehovas vittnen. Kontakta mig på: info@stefanwhilde.se
https://www.facebook.com/stefan.whilde/posts/1537795866301235?pnref=story

Här är självaste lekstugan om någon eventuellt vill söka medlemskap
https://www.facebook.com/groups/1852748 ... f=mentions
skeptiskelars

Re: Stefan Whildes FB-lekstuga "Vi är skeptiska till VOF"

Inläggav kipphebel3 » tor 02 nov 2017, 14:42

Eftersom Stefans bekanta brukar ha många FB-profiler är antalet medlemmar snarare några hundra...
ho de anexetastos bios ou biôtos anthrôpôi — ὁ δὲ ἀνεξέταστος βίος οὐ βιωτὸς ἀνθρώπῳ !
Användarvisningsbild
kipphebel3

Inläggav Tryggve » tor 02 nov 2017, 16:49

Brukar han inte själv köra med en massa sockpuppets? Jag vet inte, men jag har intrycket att han mest verkar promota sina egna böcker och artiklar mm genom all sin aktivitet på webben.
Användarvisningsbild
Tryggve
Forummoderator

Inläggav Kobo » tor 02 nov 2017, 17:48

Att få ihop 1100 som det är nu är inte så svårt och man måste vara medlem för att se innehållet. Bara en Admin och en del underliga namn är lite sjukt. Att gå in och bestrida är trevligt tills man ev. åker ut.
Användarvisningsbild
Kobo

Inläggav Tryggve » mån 06 nov 2017, 11:09

Jag undrar mest om den här snubben är värd att lägga så mycket tid på egentligen, han verkar mest vara intresserad av att göra reklam för sina egna grejor. Någon större publik undrar jag verkligen om han har egentligen. Det kan väl vara värt att hålla ögonen på, förstås.
Användarvisningsbild
Tryggve
Forummoderator

Inläggav ulltand » mån 06 nov 2017, 12:18

Tryggve skrev:Jag undrar mest om den här snubben är värd att lägga så mycket tid på egentligen, han verkar mest vara intresserad av att göra reklam för sina egna grejor. Någon större publik undrar jag verkligen om han har egentligen. Det kan väl vara värt att hålla ögonen på, förstås.
Han måste sälja saker för att finansiera sitt liv, till skillnad mot oss i VoF som får in massor med pengar från läkemedelsbolagen.
Användarvisningsbild
ulltand

Inläggav Bod » tor 09 nov 2017, 00:24

ulltand skrev: Han måste sälja saker för att finansiera sitt liv, till skillnad mot oss i VoF som får in massor med pengar från läkemedelsbolagen.

och Telekomindustrin.
Until the lions have their historians, tales of hunting will always glorify the hunter.
Afrikanskt ordspråk
Användarvisningsbild
Bod

Inläggav skeptiskelars » tor 09 nov 2017, 11:21

Bod skrev:
ulltand skrev: Han måste sälja saker för att finansiera sitt liv, till skillnad mot oss i VoF som får in massor med pengar från läkemedelsbolagen.

och Telekomindustrin.
Och Monsanto
skeptiskelars

Inläggav blåbär » lör 02 dec 2017, 19:34

Jo han är rolig han. Han trodde jag var ett troll el vad det nu kallas och tog bort mig.
Fast det kanske jag är :mrgreen:
Men det var ur en annan grupp. Hur många har han egentligen?
Räcker väl med en grupp. Jag har en grupp med mina troll i. Fast de är av garn. Hobby liksom. Kan vara därför han trodde jag var ett troll......
Alternativutbildad i egenvårdsintresse.
Signaturen Blåbär är tyvärr avliden. Nån kom smygandes bakifrån med en sprayflaska round up. På grund av brist på GMO så blev det en direkt hit och vi får nu säga vila i frid till vårt kära blåbär :(
Användarvisningsbild
blåbär

Inläggav micke.d » sön 03 dec 2017, 01:49

Det är väl egentligen rätt sunt att vara lämpligt skeptisk även till VoF.
Hädanefter kallar jag dem Daesh.
Användarvisningsbild
micke.d
Forummoderator

Inläggav blåbär » sön 03 dec 2017, 06:45

micke.d skrev:Det är väl egentligen rätt sunt att vara lämpligt skeptisk även till VoF.

Jomen precis. Ett problem är dock att han verkar vara misstänksam mot allt och alla. Jag tyckte det var obehagligt att föra en konversation med honom.

Jag har haft honom som fb vän.

:D

Nu blir han nog nervös när han läser detta. Men jag tillhör inte vof!

Jag är för sånt som funkar och emot sånt som inte gör det. Man behöver inte organisera sig för det. Jag frilansar.

Jag minns hur han frågade om nån var duktig på att känna igen profiler som kan verka skumma. Jag känner mig inte skum.

Jag bara lade till Sasserson som fb vän och sen lade de andra alternativarna till mig.

Jag tog sedan bort folk. Jag känner ju ingen av dem.

Men det var skoj.

De borde vara mer noggranna när de väljer vänner.

Man vet ju inte vem som är en ulv i fårakläder.

:shock:

Poängen med det hela är....... om nån undrar. Det är inte bara vof som inte gillar dåliga alternativa läkemetoder. Vi som lurats på pengar gillar dem inte heller!
Signaturen Blåbär är tyvärr avliden. Nån kom smygandes bakifrån med en sprayflaska round up. På grund av brist på GMO så blev det en direkt hit och vi får nu säga vila i frid till vårt kära blåbär :(
Användarvisningsbild
blåbär

Inläggav skeptiskelars » sön 03 dec 2017, 12:47

blåbär skrev:Poängen med det hela är....... om nån undrar. Det är inte bara vof som inte gillar dåliga alternativa läkemetoder. Vi som lurats på pengar gillar dem inte heller!
Välkommen tillbaka efter mer än 2 års bortovaro Blåbär.
Har altisar lurat Dig på pengar ?
Vill Du berätta mera ?
skeptiskelars

Inläggav blåbär » sön 03 dec 2017, 13:48

skeptiskelars skrev:
blåbär skrev:Poängen med det hela är....... om nån undrar. Det är inte bara vof som inte gillar dåliga alternativa läkemetoder. Vi som lurats på pengar gillar dem inte heller!
Välkommen tillbaka efter mer än 2 års bortovaro Blåbär.
Har altisar lurat Dig på pengar ?
Vill Du berätta mera ?

Ja alltså när jag skulle köpa kosttillskott. Jag behöver calcium och magnesium och kalium. Då köpte jag av misstag homeopatiska piller. Det fanns bara laktos i dem. Jag gillar inte homeopater efter detta. :shock:
Har lurats pga felaktiga fakta att köpa andra saker också. Och att köpa tandkräm utan vårdande ämnen. Tänderna blev ju grå. Fick hål också vilket jag knappt haft tidigare.

Det är alltså felaktiga fakta som lurat mig att bli av med pengarna.

:banghead:
Jag kan gärna berätta mer men inte här i tråden. I pm kanske. Om du vill veta.

De är knäppa!

De säger till folk att inte ta stelkrampsputorna på akuten efter olyckor. De var då jag blev borttagen och anklagad som troll. För jag sade att det görs en individuell bedömning beror på om man skadat sig utomhus eller inomhus. Och de ger inte automatiskt penicillin om man råkat ut för olycka. Vips var jag borta.
Det sker ingen förskrivning av penicillin heller vid förkylning som han också påstod.utan att de tar prover. de försöker få ner användningen. Och whilde var rosenrasande arg på mig.

De andra sakerna säger jag inte nu.

:|
Användarvisningsbild
blåbär

Inläggav ulltand » ons 20 dec 2017, 16:36

blåbär skrev:De säger till folk att inte ta stelkrampsputorna på akuten efter olyckor.
De har nog aldrig varit med om att ta hand om en patient med tetanus.
Användarvisningsbild
ulltand

Inläggav blåbär » tor 28 dec 2017, 13:51

ulltand skrev:
blåbär skrev:De säger till folk att inte ta stelkrampsputorna på akuten efter olyckor.
De har nog aldrig varit med om att ta hand om en patient med tetanus.

Troligtvis har de en inte det och om de såg något skulle de förmodligen inte förstå att personen är svårt sjuk. Eller så skulle de försöka bota med ks. Eller så kommer de väl att säga att personen dog av ålderdomssvaghet. De verkar tro att all död beror på det. Jo jag frågade en person visserligen en i ett annat EU land. Och det handlade om aids då. Jo folk dör inte av aids utan av att deras i livslängd inte var längre än så. För viruset finns inte. Kallt väder orsakar förkylningar. Jo hiv viruset finns inte och inga andra heller baserat på just att förkylningar inte orsakas av virus. Och tetanus finns inte heller enligt denna principen. Faktiskt står folk och skrattar åt sjuka människor :(

Jag träffade en person från järna nyligen. Jag känner en hel del därifrån. Jo personen sade igen att sjukdomar inte finns baserat på att vederbörande är leg sjuksköterska och alla patienterna var ju friska på sjukhuset och denne sade upp sig och fixa ett annat jobb.

Jag känner flera därifrån som bor på andra orter nu. Men de resonerar lika dant. Folk är friska allihopa.

De ser inte sjukdomar om de så blev sjuka själva förstår de inte att de ska in till akuten.

Jag känner folk från Danmark och Tyskland också som jämt håller på att rent ut sagt jävlas med sjuka människor.

Jo whilde håller jag mig undan för. Och jag tror han hittade min trollprofil och vet vem jag är nu på facebook för han har inte lagt till mig i sin "vi som är skeptiska till Vof" grupp. Hehe

Det är meningslöst att föra konversationer med honom eller andra homeopater.

Eller folk som är anhängare därutav.
Användarvisningsbild
blåbär

Återgå till VoF och den skeptiska rörelsen