VoF i Luleå

Diskutera sådant som rör föreningen Vetenskap och Folkbildning eller den skeptiska rörelsen i allmänhet.

Re: VoF i Luleå

Inläggav EmmaS » tor 22 sep 2011, 14:11

Victor_Von_Doom skrev:Vänta nu... finns det människor där uppe?

Javisst, det kryllar av folk här! Det finns över 7 invånare per kvadratkilometer i Norrbotten :D

Frågan är hur många som är skeptiker?
Användarvisningsbild
EmmaS
Avstängd

Inläggav J.K Nilsson » tor 22 sep 2011, 14:20

Victor_Von_Doom skrev:
EmmaS skrev:Finns det några här som skulle komma dit i så fall?

Vänta nu... finns det människor där uppe?

I alla fall vi som flyttar upp....

J.K Nilsson
Jag vet att jag är dålig att uttrycka mig, ibland skriver jag varken logiskt eller stringent. Jag är varken korkad, dum eller elak men var snäll att ha överseende med mina sämre stunder. Fråga gärna men angrip mig inte.
Användarvisningsbild
J.K Nilsson

Inläggav Hedning » tor 22 sep 2011, 14:59

EmmaS skrev:Oj, vad det var livat i den här tråden :mrgreen:

Hur ser det ut med skeptiker från Luleå med omnejd idag?

Jag och min man har pratat en del om att få igång skeptikerträffar i Luleå. Finns det några här som skulle komma dit i så fall?

Kanske.. fast jag är skeptiskt till sånt där..
"Om Gud hade funnits hade han väl inte varit så dum att han skapat hedningar"
Tage Danielsson
Användarvisningsbild
Hedning

Inläggav micke.d » tor 22 sep 2011, 16:01

EmmaS skrev: Jag och min man har pratat en del om att få igång skeptikerträffar i Luleå. Finns det några här som skulle komma dit i så fall?
Förhoppningsvis.
TRAMS tram ⁴s , n.; best. -et.
dumt l. ovederhäftigt l. löjligt prat; äv. om innehållet i utsaga l. skrift: nonsens l. smörja o. d.; äv. ss. interj. liktydigt med: struntprat!, dumheter!
Användarvisningsbild
micke.d
Forummoderator

Inläggav Erland » tor 22 sep 2011, 16:05

Jag kan nog också komma.
Användarvisningsbild
Erland

Inläggav J.K Nilsson » fre 23 sep 2011, 06:53

Då blir vi fem stycken?

J.K Nilsson
Jag vet att jag är dålig att uttrycka mig, ibland skriver jag varken logiskt eller stringent. Jag är varken korkad, dum eller elak men var snäll att ha överseende med mina sämre stunder. Fråga gärna men angrip mig inte.
Användarvisningsbild
J.K Nilsson

Inläggav EmmaS » fre 23 sep 2011, 12:10

Vi tänker att uni:k café och bar vore ett utmärkt ställe. Vad tycks om det?
Användarvisningsbild
EmmaS
Avstängd

Inläggav micke.d » fre 23 sep 2011, 12:27

EmmaS skrev:Vi tänker att uni:k café och bar vore ett utmärkt ställe. Vad tycks om det?

Funkar nog om det inte blir fler än de som hittills uttryckt intresse. När hade ni tänkt er?
TRAMS tram ⁴s , n.; best. -et.
dumt l. ovederhäftigt l. löjligt prat; äv. om innehållet i utsaga l. skrift: nonsens l. smörja o. d.; äv. ss. interj. liktydigt med: struntprat!, dumheter!
Användarvisningsbild
micke.d
Forummoderator

Inläggav EmmaS » lör 24 sep 2011, 14:51

Har inte tänkt längre än att det vore kul att hinna med åtminstone en träff i år. Dock tidigast i november (innan det kan jag nämligen inte vara med själv).

Ja, det kan ju komma att bli en nackdel med en liten lokal. Tycker att det väger mellan uni:k och Bishops. Ena stället har stans godaste kaffe och är granne med universitetet, andra har finfint utbud på öl o.d. samt större lokal. Hm.
Användarvisningsbild
EmmaS
Avstängd

Inläggav Erland » sön 25 sep 2011, 17:25

EmmaS skrev:Vi tänker att uni:k café och bar vore ett utmärkt ställe. Vad tycks om det?

Vilket café är det? Är det ett av dem på universitetsområdet?
Användarvisningsbild
Erland

Inläggav EmmaS » sön 25 sep 2011, 21:33

Jag gjorde just en facebooksida, Skeptiker i Norrbotten. Tänkte annonsera där också när det vankas skeptikerträffar.

Erland skrev:Vilket café är det? Är det ett av dem på universitetsområdet?

Ja, i gamla kårhuset.

Bild
Användarvisningsbild
EmmaS
Avstängd

Inläggav J.K Nilsson » sön 25 sep 2011, 22:21

EmmaS skrev:Jag gjorde just en facebooksida, Skeptiker i Norrbotten. Tänkte annonsera där också när det vankas skeptikerträffar.

Har tryckt på "Gilla".

J.K Nilsson
Användarvisningsbild
J.K Nilsson

Inläggav Peter Nyström » mån 26 sep 2011, 18:19

Hej Alla VoFare :)

Är ny registrerad på forumet och ny medlem i vof sen igår då jag såg denna tråd och tog mig för att registera mig för båda. Tänkte på det väldigt länge men aldrig kommit för mig.

Skulle vara riktigt roligt att träffas upp någonstans och prata o diskutera lite och träffa andra skeptiker i luleå :) då jag omges med aldeles för många woowoos dagligen :)

Bor i centrum i luleå sen ca 2 år tillbaka före det bodde jag på örnäset i 5-6 år.
Jag röstar på något kaffe inne i centrum men är väl mest pga jag är partisk pga avståndet haha :)

ska skriva lite på nya medlemstråden också :)
Peter Nyström

Inläggav EmmaS » ons 28 sep 2011, 22:45

Peter Nyström skrev:Är ny registrerad på forumet och ny medlem i vof sen igår då jag såg denna tråd och tog mig för att registera mig för båda. Tänkte på det väldigt länge men aldrig kommit för mig.

Hej och välkommen! Vad roligt att du också är intresserad av skeptikerträffar :D Vi kommer snart att bestämma ett första datum som blir någon gång i november. Berättar så klart när det blir i god tid innan både här och på facebooksidan.
Användarvisningsbild
EmmaS
Avstängd

Inläggav EmmaS » tor 03 nov 2011, 20:33

Åtminstone nästan i november...

Skeptikerträff på Bishop's Arms i Luleå fredagen den 2 december! Jag och JoakimS kommer att finnas där från kl: 19.00 med 'Jag är skeptisk.'-tröjorna på.

Ta med ett skeptiskt humör och var beredd på att det kan bli mer än norrländska inandningar.
Användarvisningsbild
EmmaS
Avstängd

FöregåendeNästa

Återgå till VoF och den skeptiska rörelsen