Är du en sådan som lämnar in din deklaration första dagen? Eller väntar du till sista dagen? Någon gång när du hinner och orkar bry dig?
Deklarerar du per brev? SMS? Internet? Telefon?
Hur gick det för dig i år? Före avdrag? Efter avdrag?
Om du alltid får tillbaks så mycket så lånar du ut pengar till staten gratis. Du borde jämka. Det mest lönsamma är att alltid betala lite för lite skatt, då får man restskatt som om man betalar i tid är ett gratis lån från staten.amandaduregard skrev:Fick igång min e-legitimation äntligen, och det råkade vara typ samma dag som det började gå att deklarera. Det gick supersnabbt, aldrig haft några avdrag, och kommer få tillbaka 15000.Brukar deklarera åt Jonas någon vecka innan sista dagen. (Han måste ju få chansen att ta tag i det själv först.)
Men jag gillar staten.Anders skrev:Om du alltid får tillbaks så mycket så lånar du ut pengar till staten gratis. Du borde jämka. Det mest lönsamma är att alltid betala lite för lite skatt, då får man restskatt som om man betalar i tid är ett gratis lån från staten.amandaduregard skrev:Fick igång min e-legitimation äntligen, och det råkade vara typ samma dag som det började gå att deklarera. Det gick supersnabbt, aldrig haft några avdrag, och kommer få tillbaka 15000.Brukar deklarera åt Jonas någon vecka innan sista dagen. (Han måste ju få chansen att ta tag i det själv först.)
Men som det är nu betalar du lite mer skatt till staten än vad du behöver.
amandaduregard skrev:Ärligt - hade det funnits något sätt att låta staten behålla de 15000 jag klarat mig utan under 2011 så skulle jag gärna ge det.
Anders skrev:Det mest lönsamma är att alltid betala lite för lite skatt, då får man restskatt som om man betalar i tid är ett gratis lån från staten.
Användare som besöker denna kategori: Moridin, Procentaren och 3 gäster