Demokratiska Partiet - när H&K fick storhetsvansinne

Diskutera ämnen som inte hör hemma i något annat forum.

Demokratiska Partiet - när H&K fick storhetsvansinne

Inläggav pema » tor 21 mar 2013, 20:39

Sasser har publicerat ännu en i raden av namninsamlingar. Denna gång gäller det att skaka fram 1500 namnteckningar för att bilda Demokraterna – ett nytt och efterlängtat parti i Sverige.

Vilka som står bakom partiet framgår av någon märklig anledning inte. Men en ledare skall utses:
När du läst programmet får du gärna föreslå ledare och upplägg för ledarskap. Det kommer att ske enligt renodlat demokratiska principer. Därför står ännu ingen person officiellt bakom som ledare, men de som blir kärnan i partiet måste ha en historia bakom sig där de klarat av att hålla en fast linje bestående av ärlighet och hederlighet samt ha uppvisat styrkan att stå emot ekonomiska intressen

Partiet har fått en hemsida i sasserskt worldpressformat: http://demokraterna.org och en egen Vetapedia sida.

"Partiprogrammet" är som en sammanfattning av de ämnen som ältats i Peratts bloggposter:
Forskning och Utbildning skrev:Naturvetenskap på Humaniorans bekostnad
Det behövs en genuin genomlysning av akademierna och av den ojämna fördelningen där naturvetenskapen i stort sett tagit över anslagsfördelningen på humaniorans bekostnad.

Vi har också en naturvetenskap som på vissa håll dirigeras av osunda motiv i organiserad form. Här måste Kungliga Vetenskapsakademin skärskåda sin organisation för att återknyta till vetenskapens etik och mål.
Humanism skrev:Tyvärr har begreppet förvanskats av en grupp som kallar sig humanister men det är inte deras förvillarversion som avses här utan den ursprungliga som har sitt stöd i mänskliga rättigheter och som ger dig frihet och rätt till din livsåskådning och att tro vad du vill..
Kultur skrev:Upphovsrätt och fildelning har sedan internet varit ett alltmer prövat område. Illegal fildelning har i stort sett sänkt musik och filmbranschen.
Nu börjar man kunna komma tillrätta med en del av problematiken. Men fortfarande är svinnet för kulturskaparen den värsta stölden i mannaminne. Och det sker p g a en moral som möjliggjorts av att nätet inte har någon ansvarig utgivare.
Holistisk samhällssyn skrev:Exempel på ”fort men fel” är det oprövade svininfluensavaccinet som orsakade svår skada på folkhälsan. Läkemedelsindustrin har gjort sig skyldiga till sådana insatser många gånger. Och kritiken gäller att man sätter ekonomi och intäkter före hälsa. Neurocedyn var också ett uppmärksammat fall.

...och så fortsätter det, kryddat med återregleringar, en uppgörelse med Peratts gamla parti Centern och allmänt bättre-förr-tänk.

Vilka som står bakom är med andra ord inte så svårt att lista ut. Inte heller vem som antagligen ser sig själv som den framtida ledaren,

LOL!
Användarvisningsbild
pema

Re: Demokratiska Partiet - när H&K fick storhetsvansinne

Inläggav Tryggve » tor 21 mar 2013, 20:49

Behöver man verkligen 1500 namnunderskrifter för att registrera ett partinamn?

EDIT: aha, man behöver det för att ställa upp i riksdagsvalet....
Användarvisningsbild
Tryggve
Forummoderator

Inläggav Jörgen Bengtsson » tor 21 mar 2013, 21:05

Första april tycks komma tidigt i år...Men stor humor är alltid bra för det ska ju finnas lite att skratta åt i livet också! :D
Medlem i lokalavdelningen VoF-Trestad
(Vänersborg-Trollhättan-Uddevalla)
Jörgen Bengtsson

Inläggav Blafsen » tor 21 mar 2013, 21:11

När de ger sig in i politiken och får uppleva debatten och medias granskning och frågor kan vi nog se fram emot många, många blogginlägg om antidemokrati, huliganism och mobbing.
......men jag är inte smartare än en femteklassare.
Användarvisningsbild
Blafsen

Inläggav Hexmaster » tor 21 mar 2013, 21:17

Tryggve skrev:Behöver man verkligen 1500 namnunderskrifter för att registrera ett partinamn?

EDIT: aha, man behöver det för att ställa upp i riksdagsvalet....

Om det räcker med nicks är de redan där.

Visste inte att Peratt hade horn i sidan till C och FP. Men jag har väl slarvat med Peratt-studierna.

"Ett nytt svenskt parti med rötter i systerpartier över hela världen", vilka partier kan det vara? Exempel nämns:
Demokratiska partier i andra länder med motsvarande värdegrund.

USA:
Democrats är de mest kända. Barack Obama är president.

Eller fan själv, vilket man vet även om man slarvat med Sasser-studierna. :-)
Detta skall jag visa dig medelst ett stort papper som jag har fyllt med faktiska upplysningar! - Strindberg
Användarvisningsbild
Hexmaster

Inläggav Hexmaster » tor 21 mar 2013, 21:26

pema skrev:Vilka som står bakom är med andra ord inte så svårt att lista ut.

Man behöver inte ens kolla domänen... Greven, inte betjänten. :-) Sasser brukar heller inte regga i eget namn om han inbillar sig att han har något att vinna på det.
Detta skall jag visa dig medelst ett stort papper som jag har fyllt med faktiska upplysningar! - Strindberg
Användarvisningsbild
Hexmaster

Inläggav devadatta » tor 21 mar 2013, 21:38

Epic lulz, för att använda kidsens språk.

Sassersson har delat den på facebook. Den 13 mars skrev han såhär:
Sassersson skrev:Det börjar hända saker. Träffar andra profiler och opinionsbildare i Riksdagens lokaler under ett slutet heldagsevenemang under fredagen. Temat är bla framtidens vård i Sverige, förändringsprocesser i samhället och medias roll. Återkommer med en rapport om möjligt.

Sassersson har även lagt upp en spegling av Hitlervideon om Gesus identitet med den vid det här laget föga förvånande titeln "Hitlers Vetenskap & Folkbildning och Gesus jagas av antinazister". Det låter likt facebooksidan "Vit Makt och Folkbildning som startades i tisdags.
Vetenskap - det är roligt för att det är sant!
Användarvisningsbild
devadatta
Forumadministratör

Inläggav micke.d » tor 21 mar 2013, 21:56

Tänker han alltså värva medlemmar till nya partiet bland riksdagsmännen?

En vild gissning är att de redan tillhör något parti, så det kan kanske bli lite trögt.
Hädanefter kallar jag dem Daesh.
Användarvisningsbild
micke.d
Forummoderator

Inläggav Spito » tor 21 mar 2013, 21:57

Torbjörn Sassersson och Börje Peratt slår på stora trumman och de är hela 22 personer som i skrivandes stund har gillat Demokraternas facebooksida. Det kommer antagligen bli en väldigt stor succé det här. Partiet kommer antagligen ta säte i alla landets valda organ och Torbjörn Sassersson kommer antagligen redan 2014 bli statsminister. Mitt politiska väderkorn brukar inte ha fel. Vi skeptiker för förbereda oss på att göra bot och bättring eller på att lämna landet. *fniss* :roll:
Ingen människa är en ö, hel i sig själv. Varje människa är en bit av kontinenten, en del av det hela. ... När en människa dör krymper jag, ty jag är en del av mänskligheten; så fråga därför inte vem klockan klämtar för; den klämtar för dig.
Användarvisningsbild
Spito

Inläggav devadatta » tor 21 mar 2013, 21:59

micke.d skrev:Tänker han alltså värva medlemmar till nya partiet bland riksdagsmännen?

En vild gissning är att de redan tillhör något parti, så det kan kanske bli lite trögt.

Hade han träffat riksdagsledamöter hade han nog skrivit det.

Jag kanske kan återanvända min satir här.
Vetenskap - det är roligt för att det är sant!
Användarvisningsbild
devadatta
Forumadministratör

Inläggav Jörgen Bengtsson » tor 21 mar 2013, 22:41

Jag brukar vara försiktig med att använda följande grafiska uttryck, men nu är tamejfan måttet rågat...
:| :smile2: :) :D O_o XD :banghead:
Medlem i lokalavdelningen VoF-Trestad
(Vänersborg-Trollhättan-Uddevalla)
Jörgen Bengtsson

Inläggav Skurt » fre 22 mar 2013, 00:03

Hittade lite ståndpunkter om medicin och hälsa. Det är nog här jag efter en kortare rundklickning hittar de mest extrema grejerna.

Medicin skrev:Alternativ medicin ska jämställas med skolmedicin. Det centrala är att människan ska kunna välja form som hon finner fungerar.
Fritt fram för vilka kvackare som helst att skattefinansieras?

Hälsa skrev:Mängden läkemedel som lösning på hälsoproblem har urartat och det är angeläget att söka och använde alternativ som ger färre biverkningar. Läkaren bör i sin utbildning få kunskap i såväl skolmedicin som alternativa former. Jämför med utbildningen i Indien.
Vaccinmarknaden är ett annat område som måste regleras . Immunförsvaret och motståndskraften minskar genom vaccin och gör individen på sikt ännu motagligare för sjukdom. Det finns sjukdomar som vi bör vaccinera mot, men inte influensor och inte svininfluensa. Satsningen på detta är grotesk och de enda som vinner är läkemedelsbolag.
Är det inte indisk traditionell medicin som fått en del kritik för bland annat kvicksilverkurer på senare tid? Dessutom är väl själva poängen med vaccin att man stärker immunförsvaret genom att det får lära sig om viruset. Själv tar jag influensavaccin varje år eftersom influensa kan bli mycket farligt för mig och skulle ogärna sluta med det speciellt som de årliga epidemierna lär öka.

Vaccinering skrev:Ingen tvångsvaccinering eller tvångsmedicinering får förekomma.
Människan äger rätt till sin kropp.
Smittskyddsinstitutet ska underställas en objektiv och omutbar granskningsnämnd.
Medicin och läkemedel ska underställas en objektiv och omutbar granskningsnämnd.
Målet är att sänka förbrukning och kostnad för vaccin och medicin med 50-75%
Aldrig hört talas om tvångsvaccinering. Undrar vem som anses objektiv och omutbar.

Alternativ medicin skrev:Människor efterfrågar andra behandlingar än de som ges inom den så kallade skolmedicinen som har mycket att lära av komplementärmedicinens helhetssyn på människan. Uppmuntra till ökad förståelse mellan de olika aktörerna för patientens skull.
Det är viktigt att de behandlingar som ges, inom hälso- och sjukvården, uppfyller krav på vetenskap och beprövad erfarenhet. Även skolmedicinen måste bli bättre på att ta bort gamla metoder när nya och bättre forskats fram. Ett viktigt mål är att minska medicineringen och här har samhället stora vinster att hämta både mänskligt och ekonomiskt.
Ge ökat stöd till forskning.
Det av mig fetade är svårt att inte hålla med om men det känns som en rätt svag brasklapp som inte riktigt hänger ihop med resten.
Jag är inte den riktiga Skurt.
Användarvisningsbild
Skurt

Inläggav micke.d » fre 22 mar 2013, 00:24

Jag ser en viss diskrepans mellan
Vaccinering skrev:Medicin och läkemedel ska underställas en objektiv och omutbar granskningsnämnd.
och
Alternativ medicin skrev:Människor efterfrågar andra behandlingar än de som ges inom den så kallade skolmedicinen som har mycket att lära av komplementärmedicinens helhetssyn på människan. Uppmuntra till ökad förståelse mellan de olika aktörerna för patientens skull.

... om man nu inte menar att alternativa läkemedel inte ska granskas av granskningsnämnden,
dvs att homeopatiska läkemedel och naturläkemedel inte är läkemedel.
Användarvisningsbild
micke.d
Forummoderator

Inläggav Skurt » fre 22 mar 2013, 00:27

Det gäller nog bara riktig medicin. Att granska det andra är ju antihumanism, förföljelse, brott mot mänskliga rättigheter och nazism mm.
Jag är inte den riktiga Skurt.
Användarvisningsbild
Skurt

Inläggav micke.d » fre 22 mar 2013, 00:29

Skurt skrev:Det gäller nog bara riktig medicin. Att granska det andra är ju antihumanism, förföljelse, brott mot mänskliga rättigheter och nazism mm.

Javäl.
Användarvisningsbild
micke.d
Forummoderator

Nästa

Återgå till Vardagsrummet