Demokratiska Partiet - när H&K fick storhetsvansinne

Diskutera ämnen som inte hör hemma i något annat forum.

Re: Demokratiska Partiet - när H&K fick storhetsvansinne

Inläggav Tryggve » tis 27 aug 2013, 12:39

God illustration över att konspirationsnissar sällan kan hålla sams i längden, i alla fall. Samtidigt så känns det ändå rätt tragiskt på något sätt. Gör de något annat än detta?
Användarvisningsbild
Tryggve
Forummoderator

Inläggav ScepticalDad » tis 27 aug 2013, 14:32

Nu tycker jag du är orättvis och kallar det för enmanspartier...

Enligt Sasser är det ju 10 pers som jobbar med demokratiska partiet. Så det borde bli 2 st 5 personers partier.
Censur enligt dagenshomeopati.se Modellen:
Min postning kommer aldrig fram, men Hans inlägg kommer igenom censuren på samma ställe.
ScepticalDad

Inläggav Blafsen » tis 27 aug 2013, 18:50

Å andra sidan kanske de fortsätter att dela sig. Så det kanske blir en massa enmanspartier som liknar en stamtavla med en gemensam partiark.
......men jag är inte smartare än en femteklassare.
Användarvisningsbild
Blafsen

Inläggav Jonas K » ons 28 aug 2013, 20:57

Se där, den hårda debatten slutade med att Sederholm fick ett inlägg tillägnat sig på bloggen Börje Peratt Explorer där det benas i hans psyke.

Det bästa och det sämsta med Börje är att han är så förutsägbar.
Läs min diverseblogg om konspirationsteorier, obskyra ideologier, nyandlighet, religiös extremism mm
Användarvisningsbild
Jonas K

Inläggav Blafsen » ons 28 aug 2013, 23:12

Jag hoppas innerligt att de kommer igång på allvar. Ska bli mycket intressant att se hur de kommer att hantera journalisternas och väljarnas frågor. Likaså debatterna mot alla motståndare och den granskning de kommer att utsättas för. Som alla partier och politiker utsätts förr. Blir det bara näthat som möter dem?
......men jag är inte smartare än en femteklassare.
Användarvisningsbild
Blafsen

Inläggav ScepticalDad » tor 29 aug 2013, 08:27

Jonas K skrev:Se där, den hårda debatten slutade med att Sederholm fick ett inlägg tillägnat sig på bloggen Börje Peratt Explorer där det benas i hans psyke.

Det bästa och det sämsta med Börje är att han är så förutsägbar.

Inser inte karln att det han håller på med är förtal? Gå runt och kalla folk för narcissistiska psykopater för att man inte håller med är inte ok.
gesus blev ju till och med mordhotad på bloggen med börjes välsignelse.
Min postning kommer aldrig fram, men Hans inlägg kommer igenom censuren på samma ställe.
ScepticalDad

Inläggav Hippieungen » tor 29 aug 2013, 10:57

Är inte det signifikativa för narcissistiska psykopater att de totalt saknar minsta form av skrupler? Då finns det väl absolut ingenting som hindrar dem från att stoppa alla, som är det minsta i vägen för dem, med precis vilka medel som helst. Att beskylla dem för sina egna metoder och personliga egenskaper är väl bland det lindrigaste de kan hitta på.
"Du kann inngenting och vet inngenting och är bara en tjock kossa som planckar andras innlägg och stavar som en gris. Du är bara en simmpel hippyunge"

Min dom på ett annat forum. Fast ett fel. Jag är jättesmal.
Användarvisningsbild
Hippieungen

Inläggav Skurt » tor 29 aug 2013, 12:10

Extra kul med tanke på att Peratts vapendragare Sassersson i det här inlägget hyllar Sederholm och dennes bok, eller framförallt försöker sabla ner kritikerna: http://newsvoice.se/2012/05/13/det-enda ... trukturer/
Jag är inte den riktiga Skurt.
Användarvisningsbild
Skurt

Inläggav Jonas K » ons 04 sep 2013, 10:06

Striden går vidare. Nu får Sederholm i en artikel på Newsvoice kritisera Börje (för det måste väl ända vara han som åsyftas nedan) utan möjligheter för stackars Börje att försvara sig i kommentarsfältet.

Sederholm på Newsvoice skrev:Lockelserna är oändliga. Light-versioner av förändringar för de trolösa. Gamla människor oavsett ålder som lockar med trivsamma gamla hederliga koncept, översminkade med ”alternativ”-maskara. En ledares eller idols konceptuella föreställningar, smilande människor som påtalar hövlighet, saklighet och ordning men som när de blir ifrågasatta förvandlas till moralbefriade monster.
Patriarkala minipåvar oförmögna till att med hjärta och klarhet stå upp för en ny värld.

Makten, lusten att få ha inflytande och rätt över sina medmänniskor är det eviga giftet. Sött och energirikt för den i mitten som tar. Tomt och själlöst för de som ger.

[...]

Jag har bett redaktören att inte öppna upp kommentarsmöjligheterna. Den senaste månadernas näthat och förtal mot mig riskerar att upprepas och ta uppmärksamhet från artikelns kärna. Ni är välkomna med tankar, frågor samt söta och salta åsikter till mig via mejl till: info[at]humancreations.se / Mats
Läs min diverseblogg om konspirationsteorier, obskyra ideologier, nyandlighet, religiös extremism mm
Användarvisningsbild
Jonas K

Inläggav ScepticalDad » ons 04 sep 2013, 11:51

http://borjeperattexplorer.wordpress.co ... omment-699
Jo kanske har jag förvärrat det genom att beskriva dem som ytterligheter med väldigt naiva föreställningar, kopplat till vissa störningar som tydliggörs i deras kommentarer./Börje

Att gå runt och kalla alla som är det minsta kritiska mot honom för psykopater kanske har förvärrat debattklimatet. Det är bra att han ser med klar sikt på problemet, så han aldrig kommer kunna drabbas av Fiaskobo.
ScepticalDad

Inläggav skeptiskelars » lör 02 nov 2013, 13:42

Tittade på partiets hemsida idag. Det finns fortfarande ingen partiledare, partistyrelse / partiledning, partiorganisation etc.
Så här löd den stolta deklarationen från mars i år:

Deklaration

Målet med Demokraterna är på sikt att skapa ett alternativ till andra riksdagspartier.
Då krävs ett genomtänkt program och en organisation av medlemmar som är insatta i viljeinriktningen.

När Demokraterna första gången presenterades (Newsvoice 21 mars 2013 ”Namninsamling för Demokraterna – ett nytt och efterlängtat parti i Sverige”) ville initiativtagaren tona ned egen person och i stort sett anonymt berätta om denna möjlighet. Här presenterades inledningsvis kärnfrågor och huvudriktning.

Med anslutande intresserade ska sedan programmet utformas och vid en viss tidpunkt då 1500 givit stöd ska en ledargrupp röstas fram.

Målet är ansvarstagande och kunniga människor som kan ta Demokraternas frågor till sitt hjärta och verka för att Demokraterna utvecklas över hela landet. Bland dessa kliver de fram som vill ta en aktiv del. När denna grund är lagd röstas ledargruppen fram tillräckligt stor för att kunna ta plats i parlament och även representera Demokraterna i kommun och landsting.

Efter ett halvt år ser det ut som om de 1.500 stödpersonerna fortfarande inte har anmält sitt intresse. Det är mindre än ett år kvar till valet då ledargruppen skall ta plats i parlamentet. Dags för BP att snabba på litet tror jag.
skeptiskelars

Inläggav take » sön 16 mar 2014, 19:55

De kan väl gå ihop med pragmatiska partiet.
Positivitisk, reduktionistisk sk naturvetenskap är ett passerat som totalparadigm i en kvantfysiskalisk kontext.
Användarvisningsbild
take

Inläggav Jonas K » fre 04 apr 2014, 10:02

Om det nu inte blir någon satsning på Demokraterna i höst så kan i alla fall boende i Danderyd kryssa in Peratt i kommunfullmäktige om man röstar på Centerpartiet.

Börje Peratt skrev:C i Danderyd hade en intern omröstning för att få fram en valsedel. Där hamnade jag på 17 plats och nej jag deltog inte i omröstningen. På valsedeln hamnar jag på 29 plats. Det bekymrar mig inte alls men jag undrar naturligtvis varför man har en omröstning om den inte omsätts. Å andra sidan har jag ju ställt till med problem genom min hårda kritik av Centerns ledning de senaste åren och genom att faktiskt formulera ett alternativ. Klart att det väcker oro.
Användarvisningsbild
Jonas K

Inläggav skeptiskelars » fre 04 apr 2014, 12:29

Om han blir inkryssad, så blir Danderyd lika kul som Vingåker.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=5554459
skeptiskelars

Inläggav take » fre 04 apr 2014, 14:10

Jonas K skrev:Om det nu inte blir någon satsning på Demokraterna i höst så kan i alla fall boende i Danderyd kryssa in Peratt i kommunfullmäktige om man röstar på Centerpartiet.

Börje Peratt skrev:C i Danderyd hade en intern omröstning för att få fram en valsedel. Där hamnade jag på 17 plats och nej jag deltog inte i omröstningen. På valsedeln hamnar jag på 29 plats. Det bekymrar mig inte alls men jag undrar naturligtvis varför man har en omröstning om den inte omsätts. Å andra sidan har jag ju ställt till med problem genom min hårda kritik av Centerns ledning de senaste åren och genom att faktiskt formulera ett alternativ. Klart att det väcker oro.

Har inte centern det svårt nog som det är? Detta önskar man ju inte sina värsta motståndare.
Positivitisk, reduktionistisk sk naturvetenskap är ett passerat som totalparadigm i en kvantfysiskalisk kontext.
Användarvisningsbild
take

FöregåendeNästa

Återgå till Vardagsrummet