Förklara för en asportist varför du gillar att se på sport

Diskutera ämnen som inte hör hemma i något annat forum.

Re: Förklara för en asportist varför du gillar att se på spo

Inläggav tanto » sön 22 sep 2013, 08:50

1. Sent 90 tidigt 00-tal var det mycket e-sport. Nu mest UFC och boxning.
2.3. Nej
Honey Badger doesn't give a shit
Användarvisningsbild
tanto

Inläggav Hippieungen » mån 23 sep 2013, 15:43

Jag gillar sport för att det var extremt syndigt i kretsarna jag växte upp i. Sedan blev jag kär i en sportkille i sena tonåren. Han fick mig att sluta röka. Tyvärr blev jag så ilsken och trulig av det att han tröttnade på mig, men jag började inte röka igen.

Nu är jag ihop med en sportig kille igen och är sportig själv. Jag tränar mycket och är stark och smidig som en leopardhona.

Min morbror är min tränare och han är ännu tjurigare än jag.
"Du kann inngenting och vet inngenting och är bara en tjock kossa som planckar andras innlägg och stavar som en gris. Du är bara en simmpel hippyunge"

Min dom på ett annat forum. Fast ett fel. Jag är jättesmal.
Användarvisningsbild
Hippieungen

Inläggav kipphebel3 » tis 24 sep 2013, 12:43

Tyvärr blev jag så ilsken och trulig av det att han tröttnade på mig, men jag började inte röka igen.

Så det var inte helt bortkastat då :)
ho de anexetastos bios ou biôtos anthrôpôi — ὁ δὲ ἀνεξέταστος βίος οὐ βιωτὸς ἀνθρώπῳ !
Användarvisningsbild
kipphebel3

Inläggav Hippieungen » tis 24 sep 2013, 12:49

kipphebel3 skrev:
Tyvärr blev jag så ilsken och trulig av det att han tröttnade på mig, men jag började inte röka igen.

Så det var inte helt bortkastat då :)

Absolut inte. Det är därför jag gillar sport. Sedan är det också kul att retas med en viss släkting när Arsenal förlorar mot Barca i CL.
"Du kann inngenting och vet inngenting och är bara en tjock kossa som planckar andras innlägg och stavar som en gris. Du är bara en simmpel hippyunge"

Användarvisningsbild
Hippieungen

Inläggav Gambit » tis 24 sep 2013, 12:51

Hippieungen skrev:Sedan är det också kul att retas med en viss släkting när Arsenal förlorar mot Barca i CL.

Jag kommer aldrig förlåta Henke Larsson...
Användarvisningsbild
Gambit

Inläggav Catweazle » tis 24 sep 2013, 13:01

Hippieungen skrev:Min morbror är min tränare och han är ännu tjurigare än jag.

Är jag längre än Eiffeltornet också?

1. Jag är lagom intresserad av sport och var själv aktiv i min ungdom. Tittar dock mindre på TV idag än förr. Gillar mer att träna själv. Numera bara för att hejda förgubbandet.

2. Jag gillar nog mer individuelle sporter än lagsporter, men håller på MoDo och Arsenal. Formel 1 verkar vara en favoritsport bland skeptiker. Även här. När jag var liten var en röd Ferrari min favoritleksak och det har gjort mig till en tifo. Anledningen till att jag håller på Arsenal är märkligt nog inte dubbelvinsten 1971, utan FA Cup-finalförlusten mot Leeds året efter. Då blev Leeds alla kompisars favoritlag och det gjorde mig till en gooner.

3. En släkting som tror sig kunna mycket sport, men begriper inte ett jota.
Några anspråkslösa ord från en konsensuscomalobotomerad stackare.
Användarvisningsbild
Catweazle

Inläggav Catweazle » tis 24 sep 2013, 13:02

Gambit skrev:
Hippieungen skrev:Sedan är det också kul att retas med en viss släkting när Arsenal förlorar mot Barca i CL.

Jag kommer aldrig förlåta Henke Larsson...

Inte jag heller.
Några anspråkslösa ord från en konsensuscomalobotomerad stackare.
Användarvisningsbild
Catweazle

Jag förstår mig inte på sportfånar

Inläggav Nemesis » ons 29 jan 2014, 19:06

Tänker nu på den typ av människor som är helt fanatiska i något fotbollslag (brukar enligt min erfarenhet oftast vara fotbollslag), och vars sinnesstämning verkar styras av hur laget presterar (och ofta brölar om hur bra laget är på ett väldigt primitivt sätt, "Baaaaaaajeeen, öhhhh!!!"). Speciellt dem som förälskat sig i något lag i ett helt annat land (då brukar det ofta vara Manchester United eller Barcelona FC enligt min erfarenhet). Hur kan man tycka att det är så livsavgörande hur det går för något lag? Känns som att det borde vara trivialt. Som sagt, förstår mig inte på dem. Och de verkar inte kapabla att förstå att alla inte delar deras intresse för den aktuella sporten, att man kan vara helt likgiltig inför hur det går för diverse fotbollslag.

Däremot önskar jag att dessa fotbollsklubbar förvandlades till aktiebolag av den högutdelande sorten. Då kunde man skaffa sig en passiv inkomst på idioterna. De där lagen byter som jag förstår det matchtröjor lite då och då av ekonomiska skäl, för då ska deras supportrar köpa den nya matchtröjan.
Senast redigerad av devadatta tor 30 jan 2014, 08:23, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: sammanslagen tråd
"… all the data shows that most people are not influenced by rational arguments. They're influenced by social pressure. … That's just the human condition, and we just have to acknowledge it and accept it." - Steven Novella
Nemesis

Re: Jag förstår mig inte på sportfånar

Inläggav Pär C » ons 29 jan 2014, 23:21

Golfare är fåniga och tröttsamma trots att det inte sportar.
There are several ways to argue with idiots. None of them works.
Användarvisningsbild
Pär C

Inläggav nanowire » tor 30 jan 2014, 09:13

Lite intressant i samanhanget är att sport/idrotsintresse verkar vara okorrelerat med graden av eget utövande.

1 nej
2 ja, barnens lag
3 nej
4 (utöva själv) ja
"nanowire - Keeping beliefs consistent with the laws of nature since '74"
Användarvisningsbild
nanowire

Inläggav Hippieungen » tor 30 jan 2014, 09:13

Anders skrev:F1 har i princip inte någon supporterkultur. Möjligen att Ferrarifans har någon slag gemenskap, men det är i det lilla. Inga upplopp om fel förare vinner, och ingen stormning av spelplan under matchen...

En enmansstormning har dock hänt:
http://www.youtube.com/watch?v=dpesYL9iNRs

Användarvisningsbild
Hippieungen

Inläggav zsuffa » tor 30 jan 2014, 10:07

1. Ja, framför allt fotboll. Av olika skäl. PL och CL för att det är underhållande. Allsvenskan för att mitt lag spelar där.

2. Djurgården. Sannolikt för att min pappa började ta med mig på matcher redan när jag var 3 - 4 år gammal. Jag spelade dessutom själv i föreningen under i princip hela min barndom. När jag nådde upp i tonåren lade jag av, och började istället åka på lite bortamatcher där man fick leva lite rövare och dessutom kunde träffa nya vänner, som ofta hade en helt annan bakgrund och bekantskapskrets. Man skulle kanske kunna likna supporterkultur lite vid ett dubbelliv där man ett antal (beroende på hur engagerad man är) gånger per år tillåts släppa lite på hämningarna. Eller så ser åtminstone jag på det.

3. AIK. Det är sen gammalt och är en del av dramaturgin. Ska man titta krasst på det så konkurrerar ju klubbarna dessutom om samma sponsorer och samma upptagningsområden (både avseende spelare och supportrar).
Användarvisningsbild
zsuffa

Inläggav Zartax » tor 30 jan 2014, 10:45

1. Roadracing, Dota2, Magic. För att jag hållit på med alla och kan leva mig in i situationerna och så gillar jag tävlingar i sig. Och så OS då. Fast jag är inte alls fanatiskt när det gäller någon av dem.
2. Nej.
3. Nej.
"Jag är hälften grekisk gud, hälften sabeltandad tiger." - Thunder
Användarvisningsbild
Zartax

Re: Sv: Förklara för en asportist varför du gillar att se på

Inläggav Moridin » tor 30 jan 2014, 10:50

amandaduregard skrev:Visst kan ni vara selektiva skeptiker och engagera er i sport. Vi allskeptiker betraktar det dock som vidskeplighet.

Jag vet att det där är ironi, men jag håller med. :P
Either you believe evidence that can be tested, verified, and repeated will lead to a better understanding of reality, or you do not. - Michael Specter
|AIDSTruth | Evidens för makroevolution | Skeptical Science|
Användarvisningsbild
Moridin
Avstängd

Inläggav Sensemaker » tor 30 jan 2014, 12:59

1. Nej försåvitt inte någon jag känner deltar.
2. Nej.
3. Nej.
Sensemaker

FöregåendeNästa

Återgå till Vardagsrummet