Dator- och TV-spelspreferenser

Diskutera ämnen som inte hör hemma i något annat forum.

Re: Tv-spel

Inläggav tarzan » ons 17 dec 2008, 19:55

simone skrev:Nää nu är du väl fördomsfull... :wink:

Jo, tanken var att provocera, men... Det bygger på erfarenhet.
Finns nu under signaturen ulltand, vilken även är sökbar på Facebook, Google+ osv. Det här kontot kommer avslutas.
Användarvisningsbild
tarzan

Inläggav tarzan » ons 17 dec 2008, 20:04

Hittade ett perfekt spel för oss alla: http://www.girlsgogames.se/

Fö undrar jag om inte killar spelar de spel som finns. Fråga en grabb på femton om han vill spela Warcraft med grabbarna, eller klädpoker med tjejerna - då är valet lätt. Men finns inte alternativ två, så blir det ju Warcraft.
Finns nu under signaturen ulltand, vilken även är sökbar på Facebook, Google+ osv. Det här kontot kommer avslutas.
Användarvisningsbild
tarzan

Inläggav tarzan » ons 17 dec 2008, 20:18

Nu när jag kollar on-linespel så inser jag en sak: Vilka grymt bra spel det finns!

Kolla tex det här: http://tjejer.spelo.se/meow-meow-dressup.html
Användarvisningsbild
tarzan

Inläggav piotrr » ons 17 dec 2008, 20:53

simone skrev:Jag har svårt att skriva man och kvinna märker jag när det gäller tv-spel trots att jag själv dristat mig till att spela Super Mario och Ice Climber.

Det är inte alls konstigt att du har svårt för det - det är bara majoriteten av alla datorspelare som är vuxna män och kvinnor och inte har du väl för vana att rätta språkbruket efter verkligheten.
/ Per Edman
Kiri-kin-tha's first law of Metaphysics: Nothing unreal exists
Folkpartiet Norrmalm. Vetenskap och Folkbildning. Uppsalainitiativet. Inlägget innehåller mina åsikter.
Användarvisningsbild
piotrr

Inläggav piotrr » ons 17 dec 2008, 20:54

dunkelbrink skrev:Det är lättare att skriva bra spel om krig än att skriva bra spel om kouppfödning.

Jag tycker inte om att du dissar Harvest Moon på det där sättet.
/ Per Edman
Folkpartiet Norrmalm. Vetenskap och Folkbildning. Uppsalainitiativet. Inlägget innehåller mina åsikter.
Användarvisningsbild
piotrr

Inläggav tarzan » ons 17 dec 2008, 21:00

piotrr skrev:
dunkelbrink skrev:Det är lättare att skriva bra spel om krig än att skriva bra spel om kouppfödning.

Jag tycker inte om att du dissar Harvest Moon på det där sättet.

Och Raiload Tycoon. Spelade den iofs på min 286:a, men det finns väl fortfarande?
Oj så många nätter som gick åt :-)
Användarvisningsbild
tarzan

Inläggav Grävling » ons 17 dec 2008, 22:14

huh, antar att en av fördelarna med wow är att när man väl gjort sin docka och valt yrke har man "hours of fun" med att leta kläder, sy kläder och tjafsa med vännerna med sin nya leksak. Katteländet på länken ovan verkar försvinna när man är klar med henne och är inte så animerad direkt. O_o Tänk om småtjejerna bara visste...

Kort sagt Simone, jag tror det är så enkelt som färgkoordinationen på spelen som gör att det eventuellt finns fler unga pojkar i "våldsspel". Och att döda saker på dataskärmen är helt enkelt kul men i många fall inte särskilt våldsamt. Det kräver reaktionsförmåga vilket är roligt, kraven på koncentration och samarbete vid valet av ny soffa är kanske inte lika höga. Kraven på att lyckas blir också lite högre eftersom man kan "dö" själv. Jag väljer ordet "unga pojkar" för jag är inte helt övertygad om att det är speciellt stor skillnad mellan spelande kvinnor och män (utom att fler män antagligen spelar överhuvudtaget).

(Apropå absolut ingenting så såg jag helt fantastiskt söta rosa leksakssvärd med mönster av rosor i en leksaksaffär härom dagen + en liten envis 7 årig tös som ville ville ville ha + helt obegripligt oförstående pappa -vad ska du med det till?)

När jag tänker efter så förstår jag egentligen inte alls vad du undrar över, sa du inte att du gärna spelar en rörmokare som äter svamp, hoppar på saker tills de säger splutt och som kan dö? Våld!
Användarvisningsbild
Grävling

Inläggav dunkelbrink » ons 17 dec 2008, 22:19

piotrr skrev:Jag tycker inte om att du dissar Harvest Moon på det där sättet.

Det var inte meningen som en diss av Harvets Moon.
Det är inte jag som stavar konstigt det är du som läser fel :)
Användarvisningsbild
dunkelbrink

Inläggav piotrr » ons 17 dec 2008, 23:11

dunkelbrink skrev:
piotrr skrev:Jag tycker inte om att du dissar Harvest Moon på det där sättet.

Det var inte meningen som en diss av Harvets Moon.

Mitt tyckande var inte till hundra procent seriöst. Ursäkter för ev missförstånd; helt mitt fel.
/ Per Edman
Användarvisningsbild
piotrr

Inläggav devadatta » tor 18 dec 2008, 11:50

tarzan skrev:Nu när jag kollar on-linespel så inser jag en sak: Vilka grymt bra spel det finns!

Kolla tex det här: http://tjejer.spelo.se/meow-meow-dressup.html

Om det är så bra, varför misslyckas jag då så fullständigt? :(

Bild
Vetenskap - det är roligt för att det är sant!
Användarvisningsbild
devadatta
Forumadministratör

Inläggav Grävling » tor 18 dec 2008, 12:45

Nåja :smile2: spelet är nog avsett för en nogräknad 5:åring, inte för Devadatta.
Användarvisningsbild
Grävling

Inläggav kaxiga Z » tor 18 dec 2008, 13:55

Har spelat ytterst lite. Nästan helt missat den livskomponenten.

För några år sedan testade jag den där ruskigt spännande, (vad hette den nu?) med en kille som går omkring i en "död" stad och letar efter sin (som han först trodde) döda fru - han har nämligen fått ett brev från henne. Läskiga mumier/zombies, etc...
Mysig layout.

S.T.A.L.K.E.R. ("Zonen") är också helt ok. "Bättre än filmen"....

Doom på 90-talet var toppen, precis lagom

Viss övervikt på grabbar var det när detta spelades, men vi var minst två tjejer varje gång, om jag minns rätt.
...man bör säga vad man vill säga i stället för att ständigt säga att man inte får säga det. /Lena Andersson
Användarvisningsbild
kaxiga Z
Forummoderator

Inläggav piotrr » tor 18 dec 2008, 14:25

kaxiga Z skrev:För några år sedan testade jag den där ruskigt spännande, (vad hette den nu?) med en kille som går omkring i en "död" stad och letar efter sin (som han först trodde) döda fru - han har nämligen fått ett brev från henne. Läskiga mumier/zombies, etc...
Mysig layout.

Förmodligen Silent Hill 2, "Restless Dreams". Dimmigt som fan dock, men det gjorde de ju så att säga till en poäng istället för en teknisk begränsning.
/ Per Edman
Användarvisningsbild
piotrr

Inläggav liberator » tor 18 dec 2008, 14:28

Spelar till och från, både på datorn och väldigt sällan på det PS2 som står och dammar vid tvn. Dock köpte jag i dag ett Xbox360 och två spel (Dirt och Skate) för den nätta summan av 1100 kronor, så över julhelgen blir det troligtvis mer spelande.

Inte haft särskild koll på utbudet till Xbox360, försöker ta igen det lite nu. Något speciellt spel man borde titta upp?
Musik och samma på Spotify
Twitter
Användarvisningsbild
liberator

Inläggav Urquhart » tor 18 dec 2008, 14:33

liberator skrev:Inte haft särskild koll på utbudet till Xbox360, försöker ta igen det lite nu. Något speciellt spel man borde titta upp?

Beror helt på vilka sorters spel du gillar. 360:n har ett rätt stort utbud och måååååånga bra spel.
"I hate everybody irrelevant of other issues" John F. Hickory
Användarvisningsbild
Urquhart

FöregåendeNästa

Återgå till Övriga ämnen