Dator- och TV-spelspreferenser

Diskutera ämnen som inte hör hemma i något annat forum.

Re: Dator- och TV-spelspreferenser

Inläggav C-J » tis 03 jul 2012, 13:08

Jag kan inte köra bilsimulator i 3e-person, blir helt fel. Jag får bättre känsla för var bilen är på väg när jag sitter i den. Om spelet/bilen har vettig cockpit så kör jag får förarplats men oftast så kör jag ifrån motorhuven.
Oh, behave!
Användarvisningsbild
C-J
Forumadministratör

Inläggav Zartax » tis 03 jul 2012, 13:28

Själv brukar jag köra någon form av bumper-cam när jag kör bilsimulator. Tycker det blir mycket svårare att sitta bakom eftersom man tappar mycket av fartkänslan som är viktigt för att bedöma hur fort man ska ta sig in i en kurva. Dessutom är det mycket lättare att "känna" hur bilen reagerar eftersom responsen blir tydligare. Man ser vinkeländringar snabbare osv. Var man har sina kanter på bilen lär man sig rätt snabbt. :)
"Jag är hälften grekisk gud, hälften sabeltandad tiger." - Thunder

För närvarande på min ignorelista: Anders G, Linda Kall
Användarvisningsbild
Zartax

Inläggav RawHead » tis 03 jul 2012, 13:34

Dûrion Annûndil skrev:
RawHead skrev:På tal om MMO, är det någon här som kör SWTOR? Har själv kört sedan early access i deceber och spelar fortfarande några dagar i veckan.
Började spela så fort det kom ut. Tyvärr är det egentligen en kopia av WoW, fast i ett Star Wars-universa. Har man spelat WoW saknar man därför små finesser som man förväntar sig...

Nya patchar som förbättrar saker tycker jag bara gör det hela ännu mer likt WoW. Nya mounts. Nya pets. Nya titles. Nya dailys. Inget med innehåll. Synd också att alla klasser är kopior av varandra på vardera sidan.

Men nu har jag börjat spela igen, bara för att se hur karaktärshistorien utvecklas till slutet. De är egentligen det mest intressanta med spelet. Synd att det väl blir ointressant efter det. Kanske därför de förlorade så mycket folk månaderna efter.

Funderar man att börja spela kanske man ska vänta lite, det diskuteras att det ska bli Free2Play.

Jag fastnade aldrig för WoW, spelade SWG när WoW kom och bytte senare till EVE. Har av någon anledning alltid gillat space lite mer i MMO:s. Men jag har hört många andra säga om SWTOR att det är nästan som WoW fast med ett annat skin. Berättandet har väl alltid varit varit Biowares styrka och de klasser jag spelat hittills har bra klassberättelser, och spelet kan nog vara värt att spela nästan bara för den sakens skull även om man inte uppskattar end-game.

Senaste patchen (1.3) kom ju med några nyheter som t ex groupfinder och fria (gratis, inte valfria) serverbyten vilket i min mening var ett jättelyft och inte en sekund för tidigt. Jag hoppas att de satsar mer på tidsbergänsade events och kanske mer klasspecifika uppdrag framöver. Ny tier med gear och nya dailies känns trist, men iofs inte unikt för SWTOR, tyvärr.
The truth lies in the eye of the be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/
Användarvisningsbild
RawHead

Inläggav Ola » tor 05 jul 2012, 20:11

Jag mötte min namne i Krater idag, livet är komplett.
http://steamcommunity.com/profiles/7656 ... 7611956475
You sit there and you thump your Bible, and you say your prayers,
and it didn't get you anywhere! Talk about your psalms, talk about John 3:16...
Austin 3:16 says I just whooped your ass!
- Stone Cold Steve Austin
Användarvisningsbild
Ola

Inläggav piotrr » mån 16 jul 2012, 19:47

trilobite skrev:
JemyM skrev:Svenska post-apocalypse spelet Krater, med isometrisk och taktisk strid, finns tillgängligt på steam.

Notera trailern.

Men Piotrr tyckte ju et var dåligt ju.

Jag hade velat gilla det, jag känner minst en av utvecklarna, men det föll mig inte i smaken alls. Sladdriga kontroller, brant, låst isometrisk kamera som NWN innan patchen och alla karaktärer man talar med har samma bone mesh och idle-animationer och mumlande låtsasspråk. Jag förstår vad de siktade på, men jag kände det inte.

Jag plockar fram det igen om något år och ser vad jag tycker efter patchar.
/ Per Edman
Kiri-kin-tha's first law of Metaphysics: Nothing unreal exists
Folkpartiet Norrmalm. Vetenskap och Folkbildning. Uppsalainitiativet. Inlägget innehåller mina åsikter.
Användarvisningsbild
piotrr

Inläggav piotrr » mån 16 jul 2012, 19:48

Gåzart skrev:Jag gillar att bli överraskad bakifrån. Det gör spelen lite läskigare och mera klaustrofobiska. Då får man använda hörseln, titta på reflektioner eller faktiskt vända sig om om när man vill veta vad som händer bakom ryggen.

Dead Space har tredjeperson med oerhört litet synfält för att ge en mer klaustrofobisk känsla samtidigt som du ser vad för slags fruktansvärda saker som tuggar pådig.
/ Per Edman
Folkpartiet Norrmalm. Vetenskap och Folkbildning. Uppsalainitiativet. Inlägget innehåller mina åsikter.
Användarvisningsbild
piotrr

Inläggav piotrr » mån 16 jul 2012, 19:53

Jag är tillbaka i Minecraft. Kör senaste Weekly Snapshot, 27A., följ länken för en lista över nyheter.
/ Per Edman
Användarvisningsbild
piotrr

Inläggav Zartax » mån 16 jul 2012, 22:48

Användarvisningsbild
Zartax

Inläggav piotrr » tis 17 jul 2012, 14:13

Administrationen bakom Tribes:Ascend har på något sätt fuckat upp mitt konto och jag kan inte ta bort det och starta om. Så även om jag är fett sugen så blir det inget av, jag är helt enkelt för frustrerad och avtänd av registeringsprocessens problem.
/ Per Edman
Användarvisningsbild
piotrr

Inläggav Zartax » lör 21 jul 2012, 11:25

piotrr skrev:Administrationen bakom Tribes:Ascend har på något sätt fuckat upp mitt konto och jag kan inte ta bort det och starta om. Så även om jag är fett sugen så blir det inget av, jag är helt enkelt för frustrerad och avtänd av registeringsprocessens problem.

Jag hade samma (?) problem och skickade ett mail till dem. Efter några dagar så fixade de det och jag kunde spela igen. Så håll hoppet uppe!

Användarvisningsbild
Zartax

Inläggav piotrr » lör 21 jul 2012, 12:01

Zartax skrev:Jag hade samma (?) problem och skickade ett mail till dem. Efter några dagar så fixade de det och jag kunde spela igen. Så håll hoppet uppe!

Jag gjorde ungefär samma sak, men mitt mail innehöll nog mer svordomar än frågetecken. Jag fick inget svar.
/ Per Edman
Användarvisningsbild
piotrr

Inläggav JemyM » mån 29 okt 2012, 12:34

Jag är Gäst-DJ i avsnitt #163 av den svenska spelmusikspodcasten "Spelklassiker Musik ft. Gaminggrannar". I en timme spelar jag ny och gammal "pcmusik" i stor variation. Efter en retroinledning softar jag lite följt av ett hårdare och snabbare crescendo.
http://radiospeltorsk.se/2012/10/29/spe ... gast-dj-12
"An account of behavior should not exaggerate the role of consciousness. Rather than actually guiding or controlling behavior, consciousness seems mainly to make sense of behavior after it is executed." (Loewenstein, 2001)
Användarvisningsbild
JemyM

Inläggav Halogen » mån 29 okt 2012, 14:26

Borderlands 2 anyone? GUNS GUNS GUNS!
Användarvisningsbild
Halogen

Inläggav Zartax » mån 29 okt 2012, 14:37

Halogen skrev:Borderlands 2 anyone? GUNS GUNS GUNS!

Jo, fast alla mina borderlandspolare, som är gifta och fäder, hinner spela mer än mig som är barnlös och singel och är alltid högre level när vi ska lira. Wtf liksom?!

Användarvisningsbild
Zartax

Inläggav kaxiga Z » mån 29 okt 2012, 14:41

singel....det ante mig....det var alltså inte okej att bli kallad 'söt'? (-; (jag orkar inte leta efter tråden ifråga)
...man bör säga vad man vill säga i stället för att ständigt säga att man inte får säga det. /Lena Andersson
Användarvisningsbild
kaxiga Z
Forummoderator

FöregåendeNästa

Återgå till Övriga ämnen