Artificiella strukturer på månen?

Be om vetenskapliga förklaringar till upplevelser, fenomen och anekdoter som du funderat på.

Artificiella strukturer på månen?

Inläggav manifesto » tis 03 maj 2016, 14:32

Snubblade över en YouTube-video av SecureTeam10 och det ser onekligen ut som artificiella strukturer på månen. Det som gör att jag hajar till är att strukturerna är fotograferade av NASA vid två olika tillfällen, LROC och Apollo16 respektive, vilket utesluter någon form av glitch i bilderna. NASA spelar oss ett spratt? Mänskligt skrot?

Döm själva.

Bild
War is peace.
manifesto

Re: Artificiella strukturer på månen?

Inläggav Flabbergasted » tis 03 maj 2016, 15:54

manifesto Wrote:Snubblade över en YouTube-video av SecureTeam10 och det ser onekligen ut som artificiella strukturer på månen. Det som gör att jag hajar till är att strukturerna är fotograferade av NASA vid två olika tillfällen, LROC och Apollo16 respektive, vilket utesluter någon form av glitch i bilderna. NASA spelar oss ett spratt? Mänskligt skrot?

Döm själva.

Bild

Vad är det som gör att du tycker de ser artificiella ut?
VETENSKAP: Ett sätt att komma underfund med saker och ting och sedan få dem att fungera. Vetenskapen förklarar det som händer runt omkring oss. Det gör även RELIGION, men vetenskapen är bättre eftersom den har begripligare ursäkter när den har fel. -Terry Pratchett, Vi flyger
Användarvisningsbild
Flabbergasted

Inläggav manifesto » tis 03 maj 2016, 16:20

Flabbergasted Wrote:Vad är det som gör att du tycker de ser artificiella ut?

Raka linjer, räta vinklar, grejer som sticker ut. Nedersta och största strukturen ser kanske mer naturlig ut, men även den ser ut att vara out of place i omgivningen.

Du ser inget konstigt?
War is peace.
manifesto

Inläggav ttias » tis 03 maj 2016, 17:02

Jag tycker bara det ser ut som sten. Lite fantasilöst, jag vet.
Med ett leende på läpparna och foliehatten på sned.
Användarvisningsbild
ttias

Inläggav jak » tis 03 maj 2016, 17:08

manifesto Wrote:

Raka linjer, räta vinklar, grejer som sticker ut. Nedersta och största strukturen ser kanske mer naturlig ut, men även den ser ut att vara out of place i omgivningen.

Du ser inget konstigt?

Jag ser inga räta vinklar, var ser du dom?

Bild

Däremot går det att se kratrar på ytan av "strukturerna".
Användarvisningsbild
jak

Inläggav Vitnir » tis 03 maj 2016, 17:10

Man behöver bara söka på google för att se vad SecureTeam10 är för någon typ, en talanglös bedragare.
There is no spoon.
Användarvisningsbild
Vitnir

Inläggav manifesto » tis 03 maj 2016, 17:42

ttias Wrote:Jag tycker bara det ser ut som sten. Lite fantasilöst, jag vet.
Bra, då kan du säkert leta upp några liknande "stenar" på månens yta?
War is peace.
manifesto

Inläggav manifesto » tis 03 maj 2016, 17:44

Vitnir Wrote:Man behöver bara söka på google för att se vad SecureTeam10 är för någon typ, en talanglös bedragare.
Vilken tur då att jag länkade direkt till NASA:s originalbilder, eller är även NASA talanglösa bedragare, menar du?
War is peace.
manifesto

Inläggav manifesto » tis 03 maj 2016, 17:56

jak Wrote:
manifesto Wrote:

Du ser inget konstigt?

Jag ser inga räta vinklar, var ser du dom?

Bild

Däremot går det att se kratrar på ytan av "strukturerna".
Ja, kratrarna gör att det antagligen var mycket länge sedan formationerna hamnade där.

Den mittersta formationen ser ut som ett L. Översta formationen har en ljusare linje längs med mittpartiet som till höger viker ner ca 90 grader och till vänster en vit kant som viker upp ca 90 grader. Till vänster sticker det ut en rundformad struktur som grenar sig ca 90 grader neråt en bit ut. Under högra delen sticker det ut (ser ut som) två strukturer på ett sätt som ser konstigt ut om det handlar om ett naturligt stenblock.
War is peace.
manifesto

Inläggav Vitnir » tis 03 maj 2016, 18:03

manifesto Wrote:
Vitnir Wrote:Man behöver bara söka på google för att se vad SecureTeam10 är för någon typ, en talanglös bedragare.
Vilken tur då att jag länkade direkt till NASA:s originalbilder, eller är även NASA talanglösa bedragare, menar du?

Har du tittat på länkarna? Var någonstans står denna formation att finna i de jättebilderna?
There is no spoon.
Användarvisningsbild
Vitnir

Inläggav micke.d » tis 03 maj 2016, 18:07

Hur stora är de?
Hädanefter kallar jag dem Daesh.
Användarvisningsbild
micke.d
Forummoderator

Inläggav jak » tis 03 maj 2016, 18:07

manifesto Wrote:
jak Wrote:
manifesto Wrote:Den mittersta formationen ser ut som ett L. Översta formationen har en ljusare linje längs med mittpartiet som till höger viker ner ca 90 grader och till vänster en vit kant som viker upp ca 90 grader. Till vänster sticker det ut en rundformad struktur som grenar sig ca 90 grader neråt en bit ut. Under högra delen sticker det ut (ser ut som) två strukturer på ett sätt som ser konstigt ut om det handlar om ett naturligt stenblock.
ok. Ingen av dom ser ut som exakt 90 grader för mig, men även om dom gjort det är det ju inget magiskt med just en rät vinkel, sådana eller vinklar nära 90 grader uppträder ju naturligt och kan ses även på jorden.

Sedan får vi ju tänka på att vi ser ett tredimensionellt objekt, och inte nödvändigtvis exakt i linje med objektet, så vinkeln kan ju vara en annan i verkligheten.
Användarvisningsbild
jak

Inläggav manifesto » tis 03 maj 2016, 18:21

Vitnir Wrote:
manifesto Wrote:

Har du tittat på länkarna? Var någonstans står denna formation att finna i de jättebilderna?

Ja, de finns där. Leta på :)
War is peace.
manifesto

Inläggav Vitnir » tis 03 maj 2016, 18:59

Haha, nej jag slösar inte bort den tiden på en man som klistrar in ufon i stillbilder och "skakar på kameran". Men visst jag ger dig gärna att han inte har fotoshoppat dessa bilder.
Och detta skulle vara ett slags bevis på att utomjordingar har besökt vårt solsystem? Hur låga standarder på bevis kan man ha egentligen? Det som skulle vara intressant är att höra en expert på mångeologi ge sin syn på hur formationer som dessa kan bildas.
There is no spoon.
Användarvisningsbild
Vitnir

Inläggav manifesto » tis 03 maj 2016, 19:40

Vitnir Wrote:Haha, nej jag slösar inte bort den tiden på en man som klistrar in ufon i stillbilder och "skakar på kameran". Men visst jag ger dig gärna att han inte har fotoshoppat dessa bilder.
Menar du att han kan ha tagit sig in på NASA och/eller hackat bilderna?

Vitnir Wrote:Och detta skulle vara ett slags bevis på att utomjordingar har besökt vårt solsystem?
Vem påstår det? Det var secureteam10-videon som fick mig att kolla länkarna till NASA:s originalbilder. Vad som i övrigt sägs i videon är inte särskilt intressant. Det vanliga UFO-snacket ...

Vitnir Wrote:Hur låga standarder på bevis kan man ha egentligen? Det som skulle vara intressant är att höra en expert på mångeologi ge sin syn på hur formationer som dessa kan bildas.

Instämmer.
War is peace.
manifesto

Nästa

Återgå till Förklara det här!