Vad vet man om reinkarnation?

Be om vetenskapliga förklaringar till upplevelser, fenomen och anekdoter som du funderat på.

Re: Vad vet man om reinkarnation?

Inläggav Erland » sön 06 aug 2017, 21:55

nyth Wrote:Vet att alla inte är svin, vad tänker du att jag kan göra för skillnad?

Det är svårt göra skillnad ensam, men om man är många kan man göra skillnad tillsammans. Hitta någon viktig fråga du brinner för, leta upp någon bra grupp som kämpar för detta och engagera dig i denna.

Ett par exempel:

Vi hade inte haft allmän rösträtt om inte arbetarrörelsen, och en del liberaler, kämpat tillsammans stenhårt för detta för 100 år sedan.

Berlinmuren hade inte fallit om inte hundratusentals människor gått ut på gatorna och demonstrerat.
Användarvisningsbild
Erland

Inläggav nyth » mån 07 aug 2017, 10:38

Vet inte vad för saker det skulle vara dock.

Men herregud.....

https://www.google.se/amp/s/www.thesun. ... death/amp/

Hur fan orkar vissa?
nyth

Inläggav Bod » mån 07 aug 2017, 21:06

nyth Wrote:Vet att alla inte är svin, vad tänker du att jag kan göra för skillnad?

Man kan leva ett lyckligt liv utan att förändra världen. De flesta människor kan inte förändra världen. Men lyckas leva ett hyfsat gott liv ändå. Att bara försöka vara en god vän för dem man umgås med är en bra start. Det räcker länge. :smile2:
Until the lions have their historians, tales of hunting will always glorify the hunter.
Afrikanskt ordspråk
Användarvisningsbild
Bod

Inläggav Whey » sön 13 aug 2017, 00:11

nyth Wrote:Hej alla! Jag vet att det finns massor med historier om barn som minns sina tidigare liv osv., men hur vet man att de inte bara har blivit tillsagda vad de ska säga? Jag har studerat ämnet en tid nu och hittat en hel del, bla. denna sida:

http://secretgalaxy.com/biocentrism.htm

Kvantfysiken bevisar att medvetandet flyttar till ett annat universum efter döden 

"En bok med titeln "Biocentrism: How Life and Consciousness Are the Keys to Understanding the Nature of the Universe", publicerad i USA, har rört om på Internet, eftersom den innehöll bevis för att livet inte  slutar när kroppen dör, och att det kan pågå för evigt.  Författaren till denna bok, forskaren Robert Lanza har inga tvivel om att detta är möjligt. 

Bortom tid och rum 

Lanza är expert på regenerativ medicin och vetenskaplig ledare för Advanced Cell Technology Company.  Han är känd för sin omfattande forskning om stamceller och för flera framgångsrika experiment med kloning av hotade djurarter. 
Men för inte så länge sedan, blev han involverad med fysik, kvantmekanik och astrofysik. Det har gett upphov till den nya teorin om biocentrism, vilket professorn har talat om sedan dess. 

Teorin innebär att döden helt enkelt inte existerar.  Döden är en illusion som uppstår i medvetandet hos människor.  Människor identifierar sig med sin kropp.  De tror att kroppen kommer att förgås förr eller senare och deras medvetande försvinner.  I själva verket existerar medvetandet utanför tid och rum.  Det är möjligt att vara var som helst: i den mänskliga kroppen och utanför den.  Det stämmer väl överens med de grundläggande postulat i kvantmekaniken som vetenskap där en viss partikel kan vara närvarande överallt och en händelse kan inträffa på flera sätt. 

Lanza anser att flera universum kan existera samtidigt.  Dessa universa innehåller olika möjliga scenarier som kan inträffa.  I ett universum, kan kroppen vara död och i en annat fortsätter det att existera.
Detta innebär att en  person under resan genom tunneln i dödsögonblicket inte hamnar i helvetet eller i himlen, men i en liknande värld där han/hon en gång bebott, men den här gången är vid liv och så vidare, i all oändligthet. "

Här är en video på en 3 årig pojke som minns sitt tidigare liv, jag tror dock inte han är 3 år utan lite äldre och att det hela är bluff:

https://www.youtube.com/watch?v=ZWyHuN1G1vk

Jag har självt levt flera gånger tidigare. 22 närmare bestämt, faktiskt ganska liknande liv
i varje liv har jag tänkt just på detta viktiga med reinkarnation! Till jag i just detta liv kom på att jag levt alla dessa intressanta liv tidigare där jag mer eller mindre på heltid ägnat mig åt frågan om reinkarnation. Först blev jag jätteglad när jag insåg alla mina tidigare liv. sedan den insikten har dock en mycket konkret sunkbonad holistiskt robust depression trängt sig på med den ultimata sanningen om reinkarnation, har du inget bättre för dig så kan du slänga iväg alla dina potentiella liv på tanken om du levt förut i stället för att se framåt och förstå att inte fan ska du tänka på före detta liv utan på nästa, så slipper du hursomhels slänga bort detta. Med andra ord är det av yttersta vikt att alla som är intresserade av reinkarnation ger fullständigt fan i tanken för den ödslar bara tid på onödigheter oavsett om de är bara drömmar eller inte.

Carneval är dock ett bättre val, träffas och dansa kanske gnullah lite eller bara ha det bra, det kan jag rekommendera och detta beteende stöds också av evolutionen, då det fortplantar skruvningen. DNA eller vad det heter.
Användarvisningsbild
Whey

Inläggav nyth » sön 13 aug 2017, 12:42

Whey Wrote:
nyth Wrote:Hej alla! Jag vet att det finns massor med historier om barn som minns sina tidigare liv osv., men hur vet man att de inte bara har blivit tillsagda vad de ska säga? Jag har studerat ämnet en tid nu och hittat en hel del, bla. denna sida:

http://secretgalaxy.com/biocentrism.htm

Kvantfysiken bevisar att medvetandet flyttar till ett annat universum efter döden 

"En bok med titeln "Biocentrism: How Life and Consciousness Are the Keys to Understanding the Nature of the Universe", publicerad i USA, har rört om på Internet, eftersom den innehöll bevis för att livet inte  slutar när kroppen dör, och att det kan pågå för evigt.  Författaren till denna bok, forskaren Robert Lanza har inga tvivel om att detta är möjligt. 

Bortom tid och rum 

Lanza är expert på regenerativ medicin och vetenskaplig ledare för Advanced Cell Technology Company.  Han är känd för sin omfattande forskning om stamceller och för flera framgångsrika experiment med kloning av hotade djurarter. 
Men för inte så länge sedan, blev han involverad med fysik, kvantmekanik och astrofysik. Det har gett upphov till den nya teorin om biocentrism, vilket professorn har talat om sedan dess. 

Teorin innebär att döden helt enkelt inte existerar.  Döden är en illusion som uppstår i medvetandet hos människor.  Människor identifierar sig med sin kropp.  De tror att kroppen kommer att förgås förr eller senare och deras medvetande försvinner.  I själva verket existerar medvetandet utanför tid och rum.  Det är möjligt att vara var som helst: i den mänskliga kroppen och utanför den.  Det stämmer väl överens med de grundläggande postulat i kvantmekaniken som vetenskap där en viss partikel kan vara närvarande överallt och en händelse kan inträffa på flera sätt. 

Lanza anser att flera universum kan existera samtidigt.  Dessa universa innehåller olika möjliga scenarier som kan inträffa.  I ett universum, kan kroppen vara död och i en annat fortsätter det att existera.
Detta innebär att en  person under resan genom tunneln i dödsögonblicket inte hamnar i helvetet eller i himlen, men i en liknande värld där han/hon en gång bebott, men den här gången är vid liv och så vidare, i all oändligthet. "

Här är en video på en 3 årig pojke som minns sitt tidigare liv, jag tror dock inte han är 3 år utan lite äldre och att det hela är bluff:

https://www.youtube.com/watch?v=ZWyHuN1G1vk

Jag har självt levt flera gånger tidigare. 22 närmare bestämt, faktiskt ganska liknande liv
i varje liv har jag tänkt just på detta viktiga med reinkarnation! Till jag i just detta liv kom på att jag levt alla dessa intressanta liv tidigare där jag mer eller mindre på heltid ägnat mig åt frågan om reinkarnation. Först blev jag jätteglad när jag insåg alla mina tidigare liv. sedan den insikten har dock en mycket konkret sunkbonad holistiskt robust depression trängt sig på med den ultimata sanningen om reinkarnation, har du inget bättre för dig så kan du slänga iväg alla dina potentiella liv på tanken om du levt förut i stället för att se framåt och förstå att inte fan ska du tänka på före detta liv utan på nästa, så slipper du hursomhels slänga bort detta. Med andra ord är det av yttersta vikt att alla som är intresserade av reinkarnation ger fullständigt fan i tanken för den ödslar bara tid på onödigheter oavsett om de är bara drömmar eller inte.

Carneval är dock ett bättre val, träffas och dansa kanske gnullah lite eller bara ha det bra, det kan jag rekommendera och detta beteende stöds också av evolutionen, då det fortplantar skruvningen. DNA eller vad det heter.

Oj, hur har du tagit reda på det här?
nyth

Inläggav Anders G » sön 13 aug 2017, 12:54

nyth Wrote:

Begreppet du söker är "Hur har du fått för dig det här".
They don't like it up'em, you know!
Användarvisningsbild
Anders G

Inläggav nyth » sön 13 aug 2017, 14:45

Anders G Wrote:
nyth Wrote:

Begreppet du söker är "Hur har du fått för dig det här".

Man får säga att en person trollar annars.
nyth

Inläggav nyth » tor 17 aug 2017, 14:58

Jaha, inget svar. Där ser man.
nyth

Inläggav Bod » fre 18 aug 2017, 13:44

Trollande eller okontrollerad mundiarré (tangentbordsdiarré) orsakad av högt intag av vissa drycker på nattkröken?
(Vet ej vilket. Anmälde ett av de värsta rappakalja-inläggen.)
Until the lions have their historians, tales of hunting will always glorify the hunter.
Afrikanskt ordspråk
Användarvisningsbild
Bod

Inläggav nyth » sön 20 aug 2017, 06:10

Varför anmäla?
nyth

Inläggav Bod » sön 20 aug 2017, 11:18

nyth Wrote:Varför anmäla?

Det inlägget jag anmälde seglade iväg väldigt långt ifrån trådens ämne. Sedan kan man givetvis ha olika åsikter om det var mest rappakalja eller om innehållet i något avseende trots allt var intressant (det kanske hade en poetisk aspekt t ex) men jag fann det hur som helst helt OT.

Noterar nu självkritiskt att detta också seglar iväg från ämnet. :smile2: :oops: :smile2: Nåja admin må snippa som hen finner lämpligt.
Afrikanskt ordspråk
Användarvisningsbild
Bod

Inläggav nyth » mån 21 aug 2017, 19:45

Ok.

Jag vill inte dö f.ö. men den dagen då det är min tur kommer jag stå med öppna armar. :)
nyth

Inläggav Bod » mån 21 aug 2017, 21:38

nyth Wrote:Jag vill inte dö f.ö. men den dagen då det är min tur kommer jag stå med öppna armar. :)

Det låter lite motsägelsefullt.
"Öppna armar" för att denna värld/detta liv är så eländigt eller för att du är sugen på att uppleva reinkarnation/liv efter döden? Själv satsar jag på detta livet. Något annat därutöver finns det inget som tyder på att det existerar. Mest sannolikt är att detta jordeliv allt man har. Gör det bästa av det. Det är upp till dig. Vänta inte på att stekta sparvar ska komma flygande... :wink:
Afrikanskt ordspråk
Användarvisningsbild
Bod

Inläggav nyth » tis 22 aug 2017, 05:47

Då blev det fel helt enkelt, jag fascineras av ämnet liv efter döden bara. Även fast det är trams.
nyth

Föregående

Återgå till Förklara det här!