Chemtrails

Be om vetenskapliga förklaringar till upplevelser, fenomen och anekdoter som du funderat på.

Chemtrails

Inläggav efekto » ons 12 jul 2006, 22:16

Detta är en avknoppning från Nattlysande moln. /Markus

Markus skrev:För er som inte vet vad efekto pratar om kan ni läsa om denna konspirationsteori här. Den går ut på att ångspåren från flygplan inte alls är ånga utan kemikalier som sprutas ut i illasinnade sysften.

väder modifering - konspirationsteori?"?

man undrar vart alla dessa försvarsmekanismer kommer i från, kan tv'n vara en del av problemet..

förvränga stackars människa, det finns en förening som heter aerosol society..
http://www.aerosol-soc.org.uk/

är denna en del av konspirationen i sånna fall??
Jobbar du inte imot Illuminati, Jobbar du för dom..
efekto

Inläggav Markus » ons 12 jul 2006, 22:24

Visa var på den sidan de pratar om chemtrails.
Hälsningar Markus

"Common sense is the collection of prejudices acquired by age eighteen."
Användarvisningsbild
Markus

Inläggav raol » ons 12 jul 2006, 22:31

efekto skrev:förvränga stackars människa, det finns en förening som heter aerosol society..

Den frågan är väl upp till de troende att besvara! Varför skulle dom vara det??
raol

Re: Chemtrails

Inläggav Anders » ons 12 jul 2006, 23:32

efekto skrev:förvränga stackars människa, det finns en förening som heter aerosol society..

The Aerosol Society är en intressegrupp för aerosol forskning. Är man tex astmatiker så ska man nog vara lite tacksam att sådan föreningar finns.
Maskirovka är en rysk militärteknisk term för metoder, verktyg, utrustning, med mera, som skall vilseleda en fiende i händelse av en konfliktsituation
Användarvisningsbild
Anders

Inläggav efekto » tor 13 jul 2006, 01:15

"Particles can be directly injected into the atmosphere, or can form by condensation from a vapour. Once formed, aerosol particles can collide and stick together, or they can grow by further condensation from the vapour phase. Aerosol particles can interact with thermal, acoustic and optical radiation, gas-phase chemical species (including ions), electric and gravitational fields, can be transported in gas flows and deposited onto surfaces. Many of these aspects of aerosol behaviour can be measured experimentally or modelled. The results then tell us something about the atmosphere, certain industrial processes, or even the behaviour of powders inhaled into the lung."

direkt citat från texten på denna länk..
http://www.aerosol-soc.org.uk/aerosols.asp

är det fortfarande en konspirations teori'?!?

orka..
efekto

Inläggav efekto » tor 13 jul 2006, 01:27

"Aerosols are powders, or droplets, suspended in a gas, with a typical particle diameter of about one micrometer. They are important in many fields of science and engineering, "and recently it has been proposed that they might be preventing catastrophic global warming.""

låt mig översätta det sista på vanlig hederlig svenska för mindre labila.

"och nyligen har det påståtts att det kanske kan motverka katastrofal global uppvärmning."
efekto

Inläggav krx » tor 13 jul 2006, 05:57

Med risk för upprepning:

Markus skrev:Visa var på den sidan de pratar om chemtrails.

Titta! Redan vanlig hederlig svenska!

Orka...

krx

edit: min fetstil i citat
krx

Inläggav Urquhart » tor 13 jul 2006, 08:40

efekto skrev:"Particles can be directly injected into the atmosphere, or can form by condensation from a vapour. Once formed, aerosol particles can collide and stick together, or they can grow by further condensation from the vapour phase. Aerosol particles can interact with thermal, acoustic and optical radiation, gas-phase chemical species (including ions), electric and gravitational fields, can be transported in gas flows and deposited onto surfaces. Many of these aspects of aerosol behaviour can be measured experimentally or modelled. The results then tell us something about the atmosphere, certain industrial processes, or even the behaviour of powders inhaled into the lung."

Exakt var där i din text står det om s.k. chemtrails? Ser inget som liknar det alls. Är jag månne blind?
"I hate everybody irrelevant of other issues" John F. Hickory
Användarvisningsbild
Urquhart

Inläggav efekto » tor 13 jul 2006, 09:36

ska jag komma hem till er och läsa högt eller byta ut hjärnceller med er???

ni vägrar ju ta in informationen.. förnekande även kallat..
efekto

Inläggav Dr Tinnitus » tor 13 jul 2006, 09:40

efekto skrev:ska jag komma hem till er och läsa högt eller byta ut hjärnceller med er???

Hur mottaglig för information brukar du själv vara, som påvisar att du kanske har fel i nåt? Svara ärligt!

Dr Tinnitus
Dr Tinnitus

Inläggav Tryggve » tor 13 jul 2006, 09:50

efekto skrev:ska jag komma hem till er och läsa högt eller byta ut hjärnceller med er???

Chemtrails nämns inte i artikeln, vad jag ser. Inte som begrepp, i af. Tips är att skippa förolämpningar, det är slöseri med tid och är knappast heller ett bra inslag i diskussioner.
Användarvisningsbild
Tryggve
Forummoderator

Inläggav Anders » tor 13 jul 2006, 10:50

OK, inget vad jag har läst på sidan motsäger vad jag läst i grundkurser i kemi.

Droplets i atomsfären är inget konstigt, se tex här, den stora frågan är ju om droplets har någon inverkan på klimatet.

Nope, det finns ingen konspiration. Bara för att något låter konstigt behvöer det inte vara pseudovetenskap. Jämför Alkemi -> Kemi.
Maskirovka är en rysk militärteknisk term för metoder, verktyg, utrustning, med mera, som skall vilseleda en fiende i händelse av en konfliktsituation
Användarvisningsbild
Anders

Inläggav raol » tor 13 jul 2006, 16:53

efekto skrev:"Aerosols are powders, or droplets, suspended in a gas, with a typical particle diameter of about one micrometer. They are important in many fields of science and engineering, "and recently it has been proposed that they might be preventing catastrophic global warming.""

låt mig översätta det sista på vanlig hederlig svenska för mindre labila.

"och nyligen har det påståtts att det kanske kan motverka katastrofal global uppvärmning."

Ja, det finns hypoteser kring hur aerosoler i atmosfären kan påverka klimatet.

Men hur i hela världen får du detta till att betyda att vita linjer från flygplan inte är vanliga kondensstrimmor utan kemiska substanser som hemliga organisationer sprutar ut i atmosfären?

Förklara för mig som är så oemottaglig för denna "information".
raol

Inläggav djembelelle » tor 13 jul 2006, 17:10

Anders skrev:OK, inget vad jag har läst på sidan motsäger vad jag läst i grundkurser i kemi.

Observera att efecto anser att utbildning är ond programmering från staten. Del av konspirationen.
Själv har han klarat sig utmärkt från den.
Användarvisningsbild
djembelelle

Inläggav Dr Tinnitus » tor 13 jul 2006, 18:21

djembelelle skrev:Observera att efecto anser att utbildning är ond programmering från staten. Del av konspirationen.
Själv har han klarat sig utmärkt från den.

Å det är inte så lite uppenbart heller, efter att ha läst vad efecto skrivit på Vaken. se och andra forum.

Det lustiga i det hela är att de som inte tror på vetenskap eller gillar forskning och utbildning på t ex. Vaken, de verkar alltså inte fatta att just utbildning och kunskap, vetenskap och forskning har skapat allt vi/de har omkring oss, t ex datorn de knackar in sina inlägg på. Samt förklarar hur saker och ting funkar m.m.

Dr Tinnitus
Dr Tinnitus

Nästa

Återgå till Förklara det här!