Hur fungerar Bemer 3000?

Be om vetenskapliga förklaringar till upplevelser, fenomen och anekdoter som du funderat på.

Re: Hur fungerar Bemer 3000?

Inläggav Alternatjustice65 » sön 23 feb 2014, 17:30

Hej RicoIsaksson intressant att just de finns här på forumet nu. Jag har precis läst igenom hela din enträgna konversation m allt från Bemer Sverige Bemer amerika osv. Jag får beundra ditt envisa försök att få info. Bravo :lol: Vidare undrar jag VAD får dig till denna otroliga vilja. Har någon sv dina närmaste dött pga alternativ behandl.berätta gärna vad anledn.till detta försökande att till alla pris hävda att allting är placebo. Du gör som de passar dig uppenbart. Behandling av djur som går effekt kan ej förklaras m placebo de förstår du också.
Alternatjustice65

Inläggav Alternatjustice65 » sön 23 feb 2014, 17:48

Efter att ha läst RicoIsakcson sign. Förstår j hur omöjligt det är att komma längre. Det utrycktes som en viktig upplysn. Va det gällde stora studier åtkomliga från nätet bara uppgår till någon procent. Resten är ej offic. Synbara för er eller andra skeptiker. Så är det med det. Sist något som framstående amerika besökande man från USA som skulle föreläsa i Sverige. Rikard Isaksson va inbjuden (undrar om han fanns på plats). Hursom den framstående mannen uttryckte dessa ord på VAR BEREDDA på att ni kommer att HÅNAS o FÖRLÖJLIGAS av de som inte förstår det här hur BEMER fungerar. O tänk på det j skrev tidig. Endast en liten del av forskningsresultat är åtkomliga för allmänheten. Det är väldigt enkelt o bekvämt att kalla allt som ni inte kan förklara för placebo. Kanske därför ni får beteckn. Vetensk. Dödgrävare enl googlad info. :roll:
Alternatjustice65

Inläggav MBY » sön 23 feb 2014, 18:04

Alternatjustice65 skrev:I muskler o eller påverkar endorfiner o andra substanser.
Hur? Menar du dessutom att endorfiner påverkas i muskler? O_o

Du påstår saker. När jag och andra ber dig förklara så börjar du tjuta om hat och mobbing. Är det rimligt?
Användarvisningsbild
MBY

Inläggav MBY » sön 23 feb 2014, 18:08

Alternatjustice65 skrev:de som inte förstår det här hur BEMER fungerar.
Hur fungerar BREMER då?

Du har kommit med ett par, tre konkreta påståenden: mitokondrier aktiveras, vita blodceller aktiveras, cellkraften påverkas och nu senast att endorfiner påverkas (eventuellt i musklerna?).

Så, kan du vara så vänlig att förklara vad du menar? Vad är t.ex. "cellkraft"? På vilket sätt "aktiveras" leukocyterna? Vilka av dem?

Jag kan nog bygga en apparat som ger ett visst endorfinpåslag... Ja, jag behöver nog bara en sladd, rentav. Nej, det räcker faktiskt med ett rep. Jag påstår dock inte att det vare sig botar sjukdomar eller har några positiva effekter annars alls...
Användarvisningsbild
MBY

Inläggav Blafsen » sön 23 feb 2014, 18:13

Alternatjustice65 skrev:Va det gällde stora studier åtkomliga från nätet bara uppgår till någon procent. Resten är ej offic. Synbara för er eller andra skeptiker. Så är det med det.

Men det är ju exakt samma sak med alla söm dött och fått svåra sjukdomar av Bemer 3000. Det är bevisade uppgifter som ingen kan hitta, förutom vi som har insideruppgifter bakom kulisserna. Att de är sanna hittar du också bara du vill. De är bevisade och sanna bara för att jag vet det.

Om du inte vill diskutera det de andra frågar efter, kan vi väl diskutera detta istället? Varför ska jag behöva belägga om inte du behöver?
......men jag är inte smartare än en femteklassare.
Användarvisningsbild
Blafsen

Inläggav MBY » sön 23 feb 2014, 18:24

Vad är cellkraft, Alternatjustice65?
Användarvisningsbild
MBY

Inläggav Alternatjustice65 » sön 23 feb 2014, 18:39

MBY o BLafsen läs sign. RicoIsacsons omfattande försök att kalla allting för placebo m Bemer. Jag har bemödat med mig detta kan ni också göra. Cellkraft har MBY hängt upp sig på det är så ni trötta ut folk. Plockar fram en undran som ni envist ska ha förklarat. Jag ändrar o stryk cellkraft. Uttrycker mig o citerar istället. En störd mickrocirculation medför tidigt Åldrande av celler. Resterande utförlig info o celler finns på RicoIsacsons world dokument från bemer Sverige Scrolla upp finns under hans brev till NASA
Alternatjustice65

Inläggav MBY » sön 23 feb 2014, 18:58

Alternatjustice65 skrev:MBY o BLafsen läs sign. RicoIsacsons omfattande försök att kalla allting för placebo m Bemer. Jag har bemödat med mig detta kan ni också göra. Cellkraft har MBY hängt upp sig på det är så ni trötta ut folk. Plockar fram en undran som ni envist ska ha förklarat. Jag ändrar o stryk cellkraft. Uttrycker mig o citerar istället. En störd mickrocirculation medför tidigt Åldrande av celler. Resterande utförlig info o celler finns på RicoIsacsons world dokument från bemer Sverige Scrolla upp finns under hans brev till NASA

Det står bortom allt tvivel att jag läst detta dokument. Jag har nämligen citerat ur det flera gånger och kommenterat. Den enda rimliga slutsats man kan dra är att det är DU som inte läser vad andra skriver.

Det är riktigt oförskämt av dig att hålla på som du gör. Det är DU som ska ge vettiga kommentarer på det jag redan skrivit om texten i fråga. Sluta ljug och låtsas som vi andra inte läst skiten.

Kan du svara på frågorna? Du vill inte längre kännas vid "cellkraft" eftersom du inte själv vet vad du menar, så låt oss stryka det.

Kan du då i stället svara på mina andra två frågor: Hur eller åtminstone på vilket sätt påverkar BREMER mitokondrierna? Vad menas med att aktivera de vita blodcellerna? Glöm inte, det är DINA påståenden. Jag frågar DIG om vad du menar med dessa påståenden. Borde vara rätt lätt att svara på tycker jag.
Användarvisningsbild
MBY

Inläggav Alternatjustice65 » sön 23 feb 2014, 19:12

Det finns avanc. Filmat hur vita blodkroppar ökar sin aktivitet. Jag har sett denna film s är tydlig o lättförstådd.Mitokondrier (cellens energifabr. Ofta kallad) vid Q10(koenzym)förklaring. Info.Tror ni på Q10? Hursom mycket förenklat förklarat. Mickrocirculat. Kallad vasumot. Ökas med Bemers Bioenerg.signals (ej att förväxlas med magnetenergifälts terapi) Kort sagt pulserings signalerna påverkar mickrocirc. Som på verkar cellerna(står utförligt hur i RicoIsacsons dokum. Han fått av Bemer Sverige) av detta påverkas vita blodkropparna o eftersom kroppen består av celler o organen består av celler så även bukspottskörteln som bevisat av bemer behandl. Åter produc. Insulin detta är fakta som är fantastiska i sig
Alternatjustice65

Inläggav MBY » sön 23 feb 2014, 19:18

Alternatjustice65 skrev:Det finns avanc. Filmat hur vita blodkroppar ökar sin aktivitet. Jag har sett denna film s är tydlig o lättförstådd.Mitokondrier (cellens energifabr. Ofta kallad) vid Q10(koenzym)förklaring. Info.Tror ni på Q10? Hursom mycket förenklat förklarat. Mickrocirculat. Kallad vasumot. Ökas med Bemers Bioenerg.signals (ej att förväxlas med magnetenergifälts terapi) Kort sagt pulserings signalerna påverkar mickrocirc. Som på verkar cellerna(står utförligt hur i RicoIsacsons dokum. Han fått av Bemer Sverige) av detta påverkas vita blodkropparna o eftersom kroppen består av celler o organen består av celler så även bukspottskörteln som bevisat av bemer behandl. Åter produc. Insulin detta är fakta som är fantastiska i sig

Var är dessa filmer?

Du har fortfarande inte alls besvarat på frågorna. Återigen, vadå "ökar sin aktivitet"? Blir det mer motila? Så mycket mer än så kan man ju inte se på mikroskopfilmer och andra avbildningstekniker förutsätter att man avdödar preparatet. Vad är det med Q10? Vad betyder ens "[m]itokondrier vid Q10(koenzym)förklaring"? Det är ju inte ens en koherent mening! Jag vet vad Coenzym Q10 är. Men om du vill påskina att andningskedjan eller liknande ökar sin aktivitet så får du 1) visa det och 2) visa att det är "bra" på något sätt. Ökningar av omsättningen i diverse pathways är inte per automatik "bra" eller "bot".

Sedan ljuger du igen. Det står inte alls tydligt i dokumentet du hänvisar till. Dokumentet har däremot påvisats innehålla fantastiskt grava fel.

Du kan alltså inte svara på frågorna? Då vet vi att du bara babblar smörja.
Senast redigerad av MBY sön 23 feb 2014, 19:30, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
MBY

Inläggav micke.d » sön 23 feb 2014, 19:26

Alternatjustice65 skrev: Va det gällde stora studier åtkomliga från nätet bara uppgår till någon procent. Resten är ej offic. Synbara för er eller andra skeptiker.
Hävdar du att det finns stora vetenskapliga studier, men att de ej är åtkomliga via nätet? Var är de då åtkomliga? Är de inte publicerade någonstans?
Hädanefter kallar jag dem Daesh.
Användarvisningsbild
micke.d
Forummoderator

Inläggav MBY » sön 23 feb 2014, 19:27

Ännu mer lulz från dokumentet:
Idag har många forskare i cellbiologi och mikrocirkulation insett att detta är en av de stora orsakerna till ohälsa. Det beror på att näring och livsnödvändigt syre kommer inte fram till cellerna och de innebär att ovanstående processer inte kan ske tillräckligt i våra celler. Alltså proteinbildning, kemiska processer och energibildandet.
Dessa forskare har sett att mellan 80-85% av alla sjukdomstillstånd har en gravt störd mikrocirkulation.
Varför har forskare inte förstått detta tidigare. Eftersom detta rör sej om mycket små delar så krävs det väldigt avancerade instrument för att se dessa processer. Idag finns intravitalmikroskop som visar dessa processer och vid mikrocirkulationsinstitutet i Berlin så har de dessutom en höghastighetskamera kopplat till detta mikroskop. Denna kamera är en skiktkamera som kan ställa in en speciellt ställe där den filmar dessa rörliga mekanismer.

80-85% av alla sjukdomstillstånd skulle beror på detta? Nej.

Det finns naturligtvis inget "mikrocirkulationsinstitut" i Berlin, annat än som påhitt av denne "Dr. Rainer Klopp". Sökningar på detta går ofelbart tillbaka på BREMER. Det är alltså inte frågan om någon som helst oberoende forskning utan bara rent kvacksalveri. Som redan konstaterats i tråden.
Användarvisningsbild
MBY

Inläggav Alternatjustice65 » sön 23 feb 2014, 19:51

Finns det något intravitalmikroskåp som det pratas om på institutet i Berlin. Finns det inget institut över huvudtaget menar du. Förklara dig. Den där Dr Klopp är inte vem som helst det är stora viktiga framskridande han står för. Finns en omfattande bok på Tyska om mickrocirculation. Är det så svårt att accept. Att kroppens självläk. Förmåga kan läka det mesta sjukdom.tillstånd. Bemer påverkar kroppens självläkning. Bemer används av Sweizh OS Lag sedan många år tillbaka
Alternatjustice65

Inläggav Alternatjustice65 » sön 23 feb 2014, 19:56

Svara på frågan finns det avancerade intravitalmickroskåp som i Berlin ja e Nej Micke Moderator
Alternatjustice65

Inläggav MBY » sön 23 feb 2014, 20:04

Alternatjustice65 skrev:Finns det något intravitalmikroskåp som det pratas om på institutet i Berlin.
Ja, men jag tvivlar på att "institutet" existerar mer än som Klopps privata våning eller mottagning eller liknande. Nå, ska du visa upp de där filmerna du påstår finns, tagna med intravitalmikroskopi?

Jag frågar igen: vad menar du med att mitokondrier och vita blodceller blir "aktiverade" av BREMER? Ska det vara så förbaskat svårt att svara på? Leukocyter finns av flera typer, hur blir de påverkade, vad menas med "aktivera" (säg, i frånvaro av patogener, etc) och på vilket sätt är allt detta "bra"?
Alternatjustice65 skrev:Förklara dig. Den där Dr Klopp är inte vem som helst det är stora viktiga framskridande han står för. Finns en omfattande bok på Tyska om mickrocirculation.
Hörru, nu ska du veta hut! Ingen annan än DU ska förklara dig. Jag har inte påstått något och du har hela bevisbördan.
Alternatjustice65 skrev:Är det så svårt att accept. Att kroppens självläk. Förmåga kan läka det mesta sjukdom.tillstånd.
Not even wrong. Det är så tendentiöst beskrivet att det du säger saknar värde.
Alternatjustice65 skrev:Bemer påverkar kroppens självläkning.
Ännu ett påstående utan ett spår av belägg. Vad menas dessutom? Läka benbrott?
Alternatjustice65 skrev:Bemer används av Sweizh OS Lag sedan många år tillbaka
Komplett irrelevant. Finns heller inget land som heter "Sweizh".

Nu får du väl för sjutton ta och skärpa dig. Inga fler jäkla referenser till det där dokumentet jag redan läst och med lätthet kunnat avfärda som ren gallimatias. Inga fler lösa påståenden. Svara på frågorna i stället!
Användarvisningsbild
MBY

FöregåendeNästa

Återgå till Förklara det här!