Hur fungerar Bemer 3000?

Be om vetenskapliga förklaringar till upplevelser, fenomen och anekdoter som du funderat på.

Re: Hur fungerar Bemer 3000?

Inläggav MBY » sön 23 feb 2014, 20:09

Alternatjustice65 skrev:Svara på frågan finns det avancerade intravitalmickroskåp som i Berlin ja e Nej Micke Moderator

Varför ska micke.d svara på det? Det är liksom ingen fråga som har någon relation till något. Ja, det finns intravitalmikroskåp. Vad hjälper väl det, när du ändå inte kan uppvisa filmer från ett sådant där testuppställningen är redovisad och relevant för vad vi diskuterar?

Institutet i Berlin kan man dock tvivla på om det ö.h.t. existerar, iaf i form av ett verkligt forskningslaboratorium. Har du en hemsida som inte bums kan spåras tillbaka till Bremer? Har du någon förteckning av peer-review som publicerats från "institutet"?

Det är liksom du som ska svara på frågor, inte vi. Det är du som påstår att något fungerar eller är si eller så utan belägg.

Edit: Det är heller ingen som helst ordning på dina påståenden. Antingen talar du om mikrocirkulation och i nästa andetag är vi inne i cellen och mitokondrierna. Påstår du att BREMER-whatever påverkar organismen från stort till smått utan att det finns några pathways? Kan mitokondrierna bli mer aktiva (whatever hur) oberoende av mikrocirkulationen, eller menar du att BREMER påverkar en sak (mikrocirkulation) som får effekter på cellers metabolism? Det är liksom en rätt stor skillnad på kapillärer och exempelvis Q10...

Det du påstår framstår alltså som rent och skärt trams för den som är minsta lilla bekant med detta. Jag har ställt ett antal frågor till dig om och om och om och om och om igen, och du har mage att yla om påhopp och jag vet inte vad, i stället för att finna dig i att det var DU som kom med påståendena. Nu har vi rätt att få förtydliganden om de påståenden som rakt uppochner inte betyder något alls eller är obegripliga. Så vad "aktiveras"? Hur många gånger ska jag behöva fråga? Nå, vad aktiveras? Hur aktiveras det? Vad menas? Nå? Nå?
Användarvisningsbild
MBY

Inläggav Alternatjustice65 » sön 23 feb 2014, 20:35

Jag har ingen film det har Bemers Sverige j är en vanlig fast ovanligt brinnande för att rentvå alternativ medic. bästa metoder. Ni skulle säkert inte tro på om jag hade en film. Slutl. Ni svänger er hela tiden med uttryck som ingen vanlig människa begriper Perwiew o not even blabla. Är det några intellekt. termer ni funnit o så gärna svänger er med här j tänker inte slå upp dom. Att ni kallar allt ni inte kan begripa för kvacksalveri säger det mesta om er på forumet. Ni vill inte tro ni är s k a motvalskärringar om än män som bara kan lita på gubben i vit rock. Som bla har j-vl kort utb. I kostlära detta borde ni känna till. Därför används av läkare uttrycket en allsidig kost täcker allt. Not even blabla kanske vi kan kallade det eller va. En läkare kan lite om mycket. En alternativmedicin kan mycke om en viss behandl. Metod. Tex Naprapat känner till muskler fästen osv som påverkar nackspärr ryggont huvudvärk osv.Amerikansk utv. Osteopatterapi känner till pulsen i ryggmärgsvätskan o behandl kranialnerverna osv.lymphdränage är expert på lymphans funktion. Några exemp.Naprapati samarb. O reckomend av läkare. Enaugh va tvungen o kort förklara då det är brist att kalla allt ni inte begriper för kvacksalveri
Alternatjustice65

Inläggav vils » sön 23 feb 2014, 21:05

Lite Ad Hominem men dina inlägg är så illa stavade och osammanhängande att jag inte begriper vad du skriver. Använd rättstavningsfunktionen och bestäm dig för om du vill använda engelsk eller svensk terminologi.
Den språkliga oredan gör inläggen svåra att bemöta sakligt.
"...eller galen entusiast, som Vils" KaxigaZ
I´ll use Arial when Helvetica freezes over.
Facit på Sweclockers I Facit på Bit-Tech
Användarvisningsbild
vils

Inläggav pwm » sön 23 feb 2014, 21:11

Alternatjustice65 skrev:Jag har ingen film det har Bemers Sverige j är en vanlig fast ovanligt brinnande för att rentvå alternativ medic. bästa metoder. Ni skulle säkert inte tro på om jag hade en film. Slutl. Ni svänger er hela tiden med uttryck som ingen vanlig människa begriper Perwiew o not even blabla. Är det några intellekt. termer ni funnit o så gärna svänger er med här j tänker inte slå upp dom. Att ni kallar allt ni inte kan begripa för kvacksalveri säger det mesta om er på forumet. Ni vill inte tro ni är s k a motvalskärringar om än män som bara kan lita på gubben i vit rock. Som bla har j-vl kort utb. I kostlära detta borde ni känna till. Därför används av läkare uttrycket en allsidig kost täcker allt. Not even blabla kanske vi kan kallade det eller va. En läkare kan lite om mycket. En alternativmedicin kan mycke om en viss behandl. Metod. Tex Naprapat känner till muskler fästen osv som påverkar nackspärr ryggont huvudvärk osv.Amerikansk utv. Osteopatterapi känner till pulsen i ryggmärgsvätskan o behandl kranialnerverna osv.lymphdränage är expert på lymphans funktion. Några exemp.Naprapati samarb. O reckomend av läkare. Enaugh va tvungen o kort förklara då det är brist att kalla allt ni inte begriper för kvacksalveri
Överväg att sluta förnedra dig själv. Ange bara några de där 'många artiklarna'. Spelar ingen roll hur svåråtkomliga de är. Titel, författare, tidskrift, nummer och årgång räcker.

Allt annat kommer lätt att uppfattas som tillkortakommande från din sida. Kör.
Användarvisningsbild
pwm

Inläggav Alternatjustice65 » sön 23 feb 2014, 21:15

Har du nått annat att komma med. Jag skriver allting på en liten tfn. Har ej dator hemma lider av synskeln. Besvär har svårt för att övervaka stora skärmar. Vet du hur arbetsamt det är att skriva allt på en liten tfn. Men det här har engager. mig hela helgen. Jag har annars utbildn.o kan skriva med fingersättning på tangentbord. Blåser säkert de flesta i snabbskrivning om det gällde det. Det är att göra det gnälligt lätt att avfärda vad j skriver för att det är en del stafvel o lite engelska. Ska det va så :banghead: svårt att fixa det du som förmodligen inte har synbesvär o skriver på en liten j-v display en bedrift bara det :roll:
Alternatjustice65

Inläggav MBY » sön 23 feb 2014, 21:22

Alternatjustice65 skrev:Jag har ingen film det har Bemers Sverige j är en vanlig fast ovanligt brinnande för att rentvå alternativ medic. bästa metoder.
Ok, inga belägg men en dogmatisk tro. Uppfattat.
Alternatjustice65 skrev:Ni svänger er hela tiden med uttryck som ingen vanlig människa begriper Perwiew o not even blabla.
Lol!

Här är några uttryck från dig som INGEN begriper: "Cellkraft", "aktivera vita blodceller" (utan kontext), "aktivera mitokondrier". Vad exakt blir aktiverat och hur? Det kan du inte svara på för du vet inte vad du talar om.

Alternatjustice65 skrev: Är det några intellekt. termer ni funnit o så gärna svänger er med här j tänker inte slå upp dom.
Ok, noterat. Inte bara obildad utan obildbar, m.a.o.

Alternatjustice65 skrev:Att ni kallar allt ni inte kan begripa för kvacksalveri säger det mesta om er på forumet.
Är det vi som inte begriper? Snälla nån...

Alternatjustice65 skrev:Ni vill inte tro ni är s k a motvalskärringar om än män som bara kan lita på gubben i vit rock. Som bla har j-vl kort utb. I kostlära detta borde ni känna till. Därför används av läkare uttrycket en allsidig kost täcker allt. Not even blabla kanske vi kan kallade det eller va. En läkare kan lite om mycket.
Blablabla. Lösa påståenden som spretar åt alla håll, ad hominem, rent trams. Inget i sak. Du är mer off-topic än on-topic.

Alternatjustice65 skrev:En alternativmedicin kan mycke om en viss behandl. Metod. Tex Naprapat känner till muskler fästen osv som påverkar nackspärr ryggont huvudvärk osv.Amerikansk utv. Osteopatterapi känner till pulsen i ryggmärgsvätskan o behandl kranialnerverna osv.lymphdränage är expert på lymphans funktion. Några exemp.Naprapati samarb. O reckomend av läkare. Enaugh va tvungen o kort förklara då det är brist att kalla allt ni inte begriper för kvacksalveri
Osammanhängande blablabla. Vem som tror sig kunna vad har naturligtvis ingen bäring på om metoderna fungerar och är i alla händelser off-topic, likaledes skitprat.

För bövelen, svara på frågorna nu!
Användarvisningsbild
MBY

Inläggav MBY » sön 23 feb 2014, 21:26

Alternatjustice65 skrev:Har du nått annat att komma med.
Vi har konkreta frågor att komma med. Du låtsas inte om dem.
Alternatjustice65 skrev:Jag skriver allting på en liten tfn. Har ej dator hemma lider av synskeln. Besvär har svårt för att övervaka stora skärmar. Vet du hur arbetsamt det är att skriva allt på en liten tfn. Men det här har engager. mig hela helgen. Jag har annars utbildn.o kan skriva med fingersättning på tangentbord. Blåser säkert de flesta i snabbskrivning om det gällde det.
Blablabla, off topic. Skriva snabbt? Kvantitet går före kvalitet märker vi iaf.

Svara på frågorna eller håll truten nu!
Användarvisningsbild
MBY

Inläggav pwm » sön 23 feb 2014, 21:29

Alternatjustice65 skrev:... Besvär ...
Det är ju helt klart och behöver inte artikuleras vidare. Frågan gällde om du kunde ange några av de publicerade studierna du nämnde. Inte alltså.
Användarvisningsbild
pwm

Inläggav Blafsen » sön 23 feb 2014, 21:47

Egentligen skulle jag vilja skriva ett seriöst inlägg, men.......vad tjänar det till?

Undrar bara om alla dina källor och uppgifter är lika seriösa som alla dina inlägg där du säger att du är färdig med forumet?

Varför inte bara vänta på uppgifterna från NASA och sen fira segerns sötma?
......men jag är inte smartare än en femteklassare.
Användarvisningsbild
Blafsen

Inläggav Alternatjustice65 » sön 23 feb 2014, 21:51

Ok PWM en av de vettigaste här som har ett normalt foto. Svaret på allt är j kan inte förklara det närmare. Jag har inga tidn.länkar e annat j förlitar mig på forskare o expertis inom området microcirculat.För mig låter det mesta högst trovärdigt att ni ej tycker det visar tydligt följande
Alternatjustice65

Inläggav micke.d » sön 23 feb 2014, 21:55

Alternatjustice65 skrev:Svara på frågan finns det avancerade intravitalmickroskåp som i Berlin ja e Nej Micke Moderator
Du menar instrument för in vivo mikroskopi? Visst finns det såna.

Skulle du vilja vara vänlig att svara på min fråga nu?
micke.d skrev:Hävdar du att det finns stora vetenskapliga studier, men att de ej är åtkomliga via nätet? Var är de då åtkomliga? Är de inte publicerade någonstans?
Hädanefter kallar jag dem Daesh.
Användarvisningsbild
micke.d
Forummoderator

Inläggav pwm » sön 23 feb 2014, 22:03

Alternatjustice65 skrev:Svaret på allt är j kan inte förklara det närmare.
OK, då kan vi lägga påståenden om publicerade studier på skräphögen.
Alternatjustice65 skrev:För mig låter det mesta högst trovärdigt att ni ej tycker det visar tydligt följande
Va?
Användarvisningsbild
pwm

Inläggav MBY » sön 23 feb 2014, 22:09

Alternatjustice65 skrev:Ok PWM en av de vettigaste här som har ett normalt foto. Svaret på allt är j kan inte förklara det närmare. Jag har inga tidn.länkar e annat j förlitar mig på forskare o expertis inom området microcirculat.För mig låter det mesta högst trovärdigt att ni ej tycker det visar tydligt följande

Jag vet! Fortsätt kommentera allt mellan himmel och jord som inte har med Bremer att göra och hoppas att vi andra inte i villervallan märker att du intet begriper!

Du kan alltså inte förklara närmare? Då så, är du då införstådd i att dina påståenden är komplett BS tills du visat evidens för motsatsen?

Summa summarum hittills är alltså att det inte finns någon "cellkraft", mitokondrier producerar inte kilovis med APT styck per sekund och det är ingen mening med att säga att "vita blodceller blir aktiverade". De forskare och experter som du hänvisar till är också uppenbarligen ren båg, då du inte ens kan producera en endaste liten pyttereferens. Det enda som har framkommit i tråden är ett mycket litet antal (2 st?) virrpannor (som t.ex. denne Klopp) vars peer-reviewade artiklar vi inte sett röken till. Troligtvis för att de inte existerar. Och givetvis, dessa "forskare och experter" är knutna till BREMER och kan alltså i bästa fall sägas hora med sin auktoritet.

Bra, då har vi det utrett. Frågan om varför du skriver inlägg på inlägg med komplett nonsens kvarstår.
Senast redigerad av MBY sön 23 feb 2014, 22:15, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
MBY

Inläggav micke.d » sön 23 feb 2014, 22:30

Låser tråden tillfälligt på grund av upprepad ämnesflykt och brist på fruktbar diskussion.
Hädanefter kallar jag dem Daesh.
Användarvisningsbild
micke.d
Forummoderator

Inläggav Stina76 » mån 27 jun 2016, 19:05

Har det kommit ngn evidens?
Stina76

FöregåendeNästa

Återgå till Förklara det här!