Mikropartier

Här kan du diskutera politiska ämnen som inte direkt rör vetenskap eller folkbildning.

Re: Mikropartier

Inläggav Jonas K » lör 13 sep 2014, 20:50

skeptiskelars skrev:Buhuhu.
Kristna värdepartiet hanns tydligen inte med.
Och imorrn är det val.

.....men det ser jag bara som en högst obetydlig skönhetsfläck i PKJ:s eminenta genomgång av mikropartier på sin MYCKET läsvärda blogg. Det som publicerats hitills har varit en ren fröjd att läsa.

@Jonas:
Om du sitter på ett halvfärdigt inlägg om Kristna vp, så skriv gärna klart och publicera en annan gång, även om d blir efter valet. Huvudsaken är att det blir publicerat.

Tackar och bugar för feedbacken. Hade ju tänkt att jag skulle hinna med några till innan valet, bland annat Kristna Värdepartiet, men jag får ta och beta av dem efteråt istället.

Det hann dock bli tre till innan valet; Landsbygdspartiet Oberoende, Hälsopartiet och Djurägarpartiet. Det är nog dock bara Hälsopartiet som är verkligt intressant ur skeptikersynpunkt, även om Landsbygdspartiet Oberoende förvisso tagit ställning mot GMO.
Läs min diverseblogg om konspirationsteorier, obskyra ideologier, nyandlighet, religiös extremism mm
Användarvisningsbild
Jonas K

Inläggav devadatta » fre 19 sep 2014, 20:18

Metro intervjuar partiet Enhet med anledning av att deras drygt 6000 röster gav dem förstaplats efter Piratpartiet.
Vetenskap - det är roligt för att det är sant!
Användarvisningsbild
devadatta
Forumadministratör

Inläggav Göran Getläpp » tor 25 sep 2014, 14:05

devadatta skrev:Metro intervjuar partiet Enhet med anledning av att deras drygt 6000 röster gav dem förstaplats efter Piratpartiet.

Det har fått uppmärksamhet på Newvoice också, vilket får Martin Gustavsson, Vetenskaplig partiet, att magsurt kommentera:

Martin Gustavsson - Vetenskapliga partiet skrev:Enhet på delad plats med Feministiskt initiativ Katten Filips parti och Vetenskapliga partiet alltså. Alla fick 0 mandat i riksdagen 0-0-0-0: http://vetenskapligapartiet.wordpress.c ... a-partiet/

Kunde ex. varit 10-5-6-4-2-1 -Kuckeliku!

http://newsvoice.se/2014/09/25/partiet- ... orra-valet

Men man kan inte klandra honom. Att åratal av arbete som partiledare bara ger tre röster i valet, kan orsaka magsurhet hos de flesta.

Fast å andra sidan gick det bättre för honom är för Perattens parti, Demokraterna, som inte ens fick partiledarens egen röst.

Så allt är relativt, även i foliehattarnas annars så naturlagstrotsande värld.
Göran Getläpp

Föregående

Återgå till Politik