Vit=man=heterosexuell?

Här kan du diskutera politiska ämnen som inte direkt rör vetenskap eller folkbildning.

Re: Vit=man=heterosexuell?

Inläggav Vidugavia » sön 03 aug 2014, 01:19

Hedning skrev:Typiskt flashbacktråd

Missade ditt påpekande här. Det är faktiskt i sammanhanget viktigt. Det är det typiska i detta både jag och Ek vänder oss mot. Det är därför vi vänder ett anklagande finger mot vita heterosexuella kränkta män. De vars kränkthet består i ilskan över att andra också får möjlighet att höras och synas.
I know this: if life is illusion, then I am no less an illusion, and being thus, the illusion is real to me. I live, I burn with life, I love, I slay, and am content."

- Conan Cimmeriern
Användarvisningsbild
Vidugavia

Inläggav Nemesis » sön 03 aug 2014, 09:52

Vidugavia skrev:

Missade ditt påpekande här. Det är faktiskt i sammanhanget viktigt. Det är det typiska i detta både jag och Ek vänder oss mot. Det är därför vi vänder ett anklagande finger mot vita heterosexuella kränkta män. De vars kränkthet består i ilskan över att andra också får möjlighet att höras och synas.

Som tidigare klargjorts så är kränkthet något ni inom vänstern och era politiska allierade islamisterna kör med. Inga andra.
"We keep being told: 'respect faith'. Well, I actually don't. Because I don't think that lying to children is a respectable occupation." - Christopher Hitchens
Nemesis

Inläggav Moridin » sön 03 aug 2014, 10:28

Vidugavia skrev:Jag ställde för övrigt ingen fråga om Eks logik utan om vad du menar är taskigt i hans beteende.

Då tar vi det igen: att protestera mot grundlösa angrepp på en viss grupp samtidigt som man själv utför sådan angrepp är logiskt motsägelsefullt. En position som inte ens är logiskt konsekvent kan inte tas på allvar av någon rationell människa. Du verkar ta hans position på allvar.
Either you believe evidence that can be tested, verified, and repeated will lead to a better understanding of reality, or you do not. - Michael Specter
|AIDSTruth | Evidens för makroevolution | Skeptical Science|
Användarvisningsbild
Moridin
Avstängd

Inläggav Vidugavia » sön 03 aug 2014, 12:07

Moridin skrev:
Vidugavia skrev:Jag ställde för övrigt ingen fråga om Eks logik utan om vad du menar är taskigt i hans beteende.

Då tar vi det igen: att protestera mot grundlösa angrepp på en viss grupp samtidigt som man själv utför sådan angrepp är logiskt motsägelsefullt. En position som inte ens är logiskt konsekvent kan inte tas på allvar av någon rationell människa. Du verkar ta hans position på allvar.

Jag har frågat förr och frågar igen. Vad är det för grundlösa angrepp du menar att Ek utför?
I know this: if life is illusion, then I am no less an illusion, and being thus, the illusion is real to me. I live, I burn with life, I love, I slay, and am content."

- Conan Cimmeriern
Användarvisningsbild
Vidugavia

Inläggav Moridin » sön 03 aug 2014, 12:22

Vidugavia skrev:Jag har frågat förr och frågar igen. Vad är det för grundlösa angrepp du menar att Ek utför?

Läs artikeln i OP. Jag är inte här för att utbilda dig.
Either you believe evidence that can be tested, verified, and repeated will lead to a better understanding of reality, or you do not. - Michael Specter
Användarvisningsbild
Moridin
Avstängd

Inläggav Vidugavia » sön 03 aug 2014, 12:39

Moridin skrev:
Vidugavia skrev:Jag har frågat förr och frågar igen. Vad är det för grundlösa angrepp du menar att Ek utför?

Läs artikeln i OP. Jag är inte här för att utbilda dig.

Jag har läst artikeln upprepade gånger och kan fortfarande inte greppa vad det är du stör dig på. Argument kräver argumenterande. Om du hävdar att artikeln har ett kränkande innehåll så är det naturligtvis upp till dig att förklara vad detta består i. Annars är samtalet meningslöst, i brist på argument.

Vad är du här för? I syfte att sprida tom satslogik?

- Conan Cimmeriern
Användarvisningsbild
Vidugavia

Inläggav Vidugavia » sön 03 aug 2014, 13:31

Nemesis skrev:
Vidugavia skrev:

Som tidigare klargjorts så är kränkthet något ni inom vänstern och era politiska allierade islamisterna kör med. Inga andra.

Antropologiska studier av den vita manliga kränkthetens främsta bastion i Sverige, nämligen SD, tycker åtminstone jag motsäger din analys:
http://www.interasistmen.se/granskning/ ... iga-bogar/

- Conan Cimmeriern
Användarvisningsbild
Vidugavia

Inläggav Moridin » sön 03 aug 2014, 13:37

Vidugavia skrev:Jag har läst artikeln upprepade gånger och kan fortfarande inte greppa vad det är du stör dig på. Argument kräver argumenterande. Om du hävdar att artikeln har ett kränkande innehåll så är det naturligtvis upp till dig att förklara vad detta består i. Annars är samtalet meningslöst, i brist på argument.

Då tar vi det igen: det är motsägelsefullt att hävda att X är fel, samtidigt som man själv utför X.
Användarvisningsbild
Moridin
Avstängd

Inläggav Vidugavia » sön 03 aug 2014, 13:46

Moridin skrev:
Vidugavia skrev:Jag har läst artikeln upprepade gånger och kan fortfarande inte greppa vad det är du stör dig på. Argument kräver argumenterande. Om du hävdar att artikeln har ett kränkande innehåll så är det naturligtvis upp till dig att förklara vad detta består i. Annars är samtalet meningslöst, i brist på argument.

Då tar vi det igen: det är motsägelsefullt att hävda att X är fel, samtidigt som man själv utför X.

Innan du konkret klargör vad X är så står vi bara här och stampar i den abstrakta tomheten.

- Conan Cimmeriern
Användarvisningsbild
Vidugavia

Inläggav Moridin » sön 03 aug 2014, 14:06

Vidugavia skrev:Innan du konkret klargör vad X är så står vi bara här och stampar i den abstrakta tomheten.

Då tar vi det igen. Ek gnäller på orättvisa kollektiviseringar, men utför själv orättvisa kollektiviseringar. Detta är motsägelsefullt.

Jag förstår att du antagligen inte har någon relevant vetenskaplig bakgrund, men jag förutsätter att du förstår var logisk konsistens är för något.
Användarvisningsbild
Moridin
Avstängd

Inläggav Vidugavia » sön 03 aug 2014, 14:08

Moridin skrev:
Vidugavia skrev:Innan du konkret klargör vad X är så står vi bara här och stampar i den abstrakta tomheten.

Då tar vi det igen. Ek gnäller på orättvisa kollektiviseringar, men utför själv orättvisa kollektiviseringar. Detta är motsägelsefullt.

Vi närmar oss pudelns kärna med myrsteg. Vad är det för orättvisa kollektiviseringar du menar att Ek gör?

- Conan Cimmeriern
Användarvisningsbild
Vidugavia

Inläggav Moridin » sön 03 aug 2014, 14:10

Vidugavia skrev:Vi närmar oss pudelns kärna med myrsteg. Vad är det för orättvisa kollektiviseringar du menar att Ek gör?

Läs gärna artikeln som länkas i OP. Jag är inte här för att utbilda dig.
Användarvisningsbild
Moridin
Avstängd

Inläggav Vidugavia » sön 03 aug 2014, 14:49

Moridin skrev:
Vidugavia skrev:Vi närmar oss pudelns kärna med myrsteg. Vad är det för orättvisa kollektiviseringar du menar att Ek gör?

Läs gärna artikeln som länkas i OP. Jag är inte här för att utbilda dig.

Jag har läst artikeln upprepade gånger och kan fortfarande inte greppa vad det är du stör dig på. Argument kräver argumenterande. Om du hävdar att artikeln har ett kränkande innehåll så är det naturligtvis upp till dig att förklara vad detta består i. Annars är samtalet meningslöst, i brist på argument.

Vad är du här för? I syfte att sprida tom satslogik?

- Conan Cimmeriern
Användarvisningsbild
Vidugavia

Inläggav Moridin » sön 03 aug 2014, 15:08

Vidugavia skrev:Jag har läst artikeln upprepade gånger och kan fortfarande inte greppa vad det är du stör dig på.

Om du inte förstår varför porträtterande av vita heterosexuella män som testosteron­fyllda, martyrkortsspelande, HBTQ-hatande homofober som inte har något att vara kränkt över är orättvisa kollektiviseringar så är du nog så långt gången att inget förnuft kan nå dig längre.
Användarvisningsbild
Moridin
Avstängd

Inläggav Nemesis » sön 03 aug 2014, 21:17

Athena Farrokzhad är i farten igen:

Bild

Våldsvänsterns försvarare på forumet får gärna berätta vad de anser om uttalandet. Ska man gå på ert tidigare mönster så ser ni inga större problem.
"We keep being told: 'respect faith'. Well, I actually don't. Because I don't think that lying to children is a respectable occupation." - Christopher Hitchens
Nemesis

FöregåendeNästa

Återgå till Politik