Anders Borg: Invandringen försämrar svensk ekonomi

Här kan du diskutera politiska ämnen som inte direkt rör vetenskap eller folkbildning.

Re: Anders Borg: Invandringen försämrar svensk ekonomi

Inläggav FudoMyoo » lör 16 aug 2014, 13:04

Moridin skrev:föreställningen att Sveriges ekonomi grusas av invandring stämmer inte.
Det tror inte jag heller. Men jag tror man lurar sig själv om man tror att artiklar som den från DN ovan gör avsett intryck på SD-sympatisörer och liknande. Tvärtom förstärker det dem förmodligen bara i uppfattningen att PK-media och etablissemanget mörkar och/eller friserar "sanningen" kring invandring. Det är ju det som är deras livsluft.
Ordnung muss sein.
Användarvisningsbild
FudoMyoo

Inläggav Moridin » lör 16 aug 2014, 16:16

FudoMyoo skrev:
Moridin skrev:föreställningen att Sveriges ekonomi grusas av invandring stämmer inte.
Det tror inte jag heller. Men jag tror man lurar sig själv om man tror att artiklar som den från DN ovan gör avsett intryck på SD-sympatisörer och liknande. Tvärtom förstärker det dem förmodligen bara i uppfattningen att PK-media och etablissemanget mörkar och/eller friserar "sanningen" kring invandring. Det är ju det som är deras livsluft.

Jag noterade att du inte valde att bemöta resterande argument i mitt inlägg. Inte för att jag hade förväntat det, men bra att påpeka för fullständighetens skull.
Either you believe evidence that can be tested, verified, and repeated will lead to a better understanding of reality, or you do not. - Michael Specter
|AIDSTruth | Evidens för makroevolution | Skeptical Science|
Användarvisningsbild
Moridin
Avstängd

Inläggav FudoMyoo » lör 16 aug 2014, 16:57

Moridin skrev:Jag noterade att du inte valde att bemöta resterande argument i mitt inlägg.
Orka glida in på något av dina sidospår. Jag gjorde den poäng jag ville göra. Man behöver inte invända varje gång man anser att någon har fel.
Senast redigerad av FudoMyoo lör 16 aug 2014, 17:07, redigerad totalt 1 gång.
Ordnung muss sein.
Användarvisningsbild
FudoMyoo

Inläggav TomasT » lör 16 aug 2014, 17:07

Asså.Det är valtider.
En företrädare för ett regeringsbärande parti har anammat ett språkbruk som även går hem i stugorna på landsbygden. Flertalet av dess invånare må tycka att det är skönt att någon uttrycker tankar som de själva inte vågat yttra.
Det om annat är väl att köpa röster och frångå sina principer om att nu får det vara slut på förändringar.

Inläggav Moridin » lör 16 aug 2014, 19:24

FudoMyoo skrev:
Moridin skrev:Jag noterade att du inte valde att bemöta resterande argument i mitt inlägg.
Orka glida in på något av dina sidospår. Jag gjorde den poäng jag ville göra. Man behöver inte invända varje gång man anser att någon har fel.

Det var inget sidospår, utan en direkt refutation av ditt resonemang. Om du inte vill lägga fram något motargument så tvingas jag acceptera din eftergift.
Either you believe evidence that can be tested, verified, and repeated will lead to a better understanding of reality, or you do not. - Michael Specter
|AIDSTruth | Evidens för makroevolution | Skeptical Science|
Användarvisningsbild
Moridin
Avstängd

Inläggav apelsin » lör 16 aug 2014, 23:15

FudoMyoo skrev:

Det är inte bara SD-sympatisörer som tycks ha den uppfattningen. Av en slump lyssnade jag på den tidigare citerade Sanandaji i en debatt där han säger att man "systematiskt vilseleder allmänheten om siffrorna ". Länk (hela Tinos anförande är mycket hörvärt)
Ignorerade användare: Anders G (orsak: frekvent användande av personangrepp och andra argumentationsfel).
apelsin

Inläggav FudoMyoo » lör 16 aug 2014, 23:24

apelsin skrev:Det är inte bara SD-sympatisörer som tycks ha den uppfattningen.
Är du säker på att inte Sanandaji sympatiserar med SD då...
Ordnung muss sein.
Användarvisningsbild
FudoMyoo

Inläggav apelsin » lör 16 aug 2014, 23:39

FudoMyoo skrev:
apelsin skrev:Det är inte bara SD-sympatisörer som tycks ha den uppfattningen.
Är du säker på att inte Sanandaji sympatiserar med SD då...

Ja, det framgår senare i debatten att han anser dem för extrema (även om han också vill justera ner volymerna).
Ignorerade användare: Anders G (orsak: frekvent användande av personangrepp och andra argumentationsfel).
apelsin

Inläggav FudoMyoo » sön 17 aug 2014, 10:16

apelsin skrev:Ja, det framgår senare i debatten att han anser dem för extrema (även om han också vill justera ner volymerna).
Jo jag hörde det, men det behöver inte vara någon motsättning. Det parti jag sympatiserar med och faktiskt även kommer lägga min röst på* anser jag också vara för extremt. Skulle inte vilja att hela deras program blev verklighet, men jag vill skjuta det politiska landskapet i den riktningen de verkar. Så tror jag faktiskt det är med en hel del av SDs sympatisörer också.

*Nej, det är inte SD.
Ordnung muss sein.
Användarvisningsbild
FudoMyoo

Föregående

Återgå till Politik