”Media särbehandlar Miljöpartiet”?

Här kan du diskutera politiska ämnen som inte direkt rör vetenskap eller folkbildning.

”Media särbehandlar Miljöpartiet”?

Inläggav Maggen » tis 26 aug 2014, 03:25

”Snart har ytterligare en valrörelse förflutit utan att Miljöpartiet fått svara på besvärliga frågor och granskats som alla andra partier. Miljöpartiet verkar ses som ofarliga, ett parti som bara vill gott”,

skriver Rebecca Weidmo Uvell
http://www.svt.se/opinion/article2263358.svt
Stämmer det verkligen, jag har en känsla av att det finns många Miljöpartister här som kan svara. Journalistkåren påstås vara mest MP och en hel del V, så MP syns mest om flyktingfrågor i drygt 3½ år och sedan kommer resten fram till valet, som är synd annars då miljön bör prioriteras och MP kan.
Maggen
Avstängd

Re: ”Media särbehandlar Miljöpartiet”?

Inläggav JackBlack » tor 28 aug 2014, 00:19

Jag har sympatiserat med MP i ett par decennier. Nu har jag dock inte sympatier för något riksdagsparti över huvud taget.

Jag tror det ligger mycket i Rebecca Weidmo Uvells beskrivning och jag tror att en bidragande anledning är att det i dag är mycket mer fokus på värderingar och syften än på en god analys och resultat. Även om jag själv delar många av de värderingar, syften och mål som MP har så är min slutsats att det i många fall innebär målkonflikter eller risk för stora negativa konsekvenser. Det finns många brister i MPs politik om man börjar granska hur rimlig den är och vilka resultat den har medfört eller kan medföra.
Ignorerade användare: Anders G (orsak: frekvent användande av personangrepp och andra argumentationsfel).
JackBlack

Återgå till Politik