Petter skrev:Luftburen, blodburen, fekal-oral och sexuellt överförbar skilsmässa?
Kulturella traditioner som innebär att man tittar snett på sex före äktenskapet torde leda till en hel del mindre genomtänkta äktenskap.Urquhart skrev:Är inte skilsmässor i USA betydligt vanligare i de konservativa sydstaterna än i de liberala nordstaterna?
Billy Kropotkin skrev:Kulturella traditioner som innebär att man tittar snett på sex före äktenskapet torde leda till en hel del mindre genomtänkta äktenskap.Urquhart skrev:Är inte skilsmässor i USA betydligt vanligare i de konservativa sydstaterna än i de liberala nordstaterna?
Då är den metod som tillämpas i Shia-islam hederligare -- äktenskap kan vara tidsbegränsade för hur kort tid som helst, t.ex. en natt. Enligt vad jag läst i pressen så brukar sådana äktenskapskontrtakt kallas "knullpapper" i Iran.
Järven skrev:Sexuellt överföd är väl ganska vanligt.Petter skrev:Luftburen, blodburen, fekal-oral och sexuellt överförbar skilsmässa?
Det har väl rimligen med att en umgängeskrets ofta är relativt homogen i livssituation. Det är läge för alla ungefär samtidigt.VeVeN skrev:En iakttagelse som jag har gjort många gånger är att graviditet tycks kunna vara smittsamt i grupper av kvinnor. Blir en gravid, så blir flera det. Har inte kunnat få fram något bra värde på inkubationstiden.
Du har förstås tagit hänsyn till åldersgruppen.VeVeN skrev:En iakttagelse som jag har gjort många gånger är att graviditet tycks kunna vara smittsamt i grupper av kvinnor.
Det har naturligtvis betydelse, men dess epidemiska karaktär tycker jag går långt bortom vad åldern ensamt skulle kunna åstadkomma.Linda Kall skrev:Du har förstås tagit hänsyn till åldersgruppen.VeVeN skrev:En iakttagelse som jag har gjort många gånger är att graviditet tycks kunna vara smittsamt i grupper av kvinnor.
Är alla sexuella förhållanden prostitution?Xantippa skrev: det är ju prostitution det handlar om).
Ja, jag blev rätt nervös när en massa folk i bekantskapskretsen började separera, men det gick bra ändåtrilobite skrev:Det har väl rimligen med att en umgängeskrets ofta är relativt homogen i livssituation. Det är läge för alla ungefär samtidigt.VeVeN skrev:En iakttagelse som jag har gjort många gånger är att graviditet tycks kunna vara smittsamt i grupper av kvinnor. Blir en gravid, så blir flera det. Har inte kunnat få fram något bra värde på inkubationstiden.
Tyck inte så mycket.VeVeN skrev:Det har naturligtvis betydelse, men dess epidemiska karaktär tycker jag går långt bortom vad åldern ensamt skulle kunna åstadkomma.
Återgå till Samhällsvetenskap och humaniora
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster