Nyreligiositet

Diskutera sociologi, historia, religionsvetenskap, ekonomi, språk, statsvetenskap o.s.v. ur ett vetenskapligt perspektiv.

Re: Nyreligiositet

Inläggav Migi » tor 22 sep 2016, 04:55

Thermal skrev:
MonkheyBoy skrev:​3) Hur fann ni re­li­gi­o­nen och vad har ni för sam­man­koms­ter?

Som liten blev jag skickad till söndagsskolan. Där visade de tecknade bilder på Josef och Maria. Jag blandade ihop dem med seriefigurerna Kronblom och Malin, blev föga populär och måste sluta. Om än i något sofistikerad form så har jag inte övergivit själva idén.

Sammankomster kan jag gå på av sociala eller kulturella skäl.
Spännande. Kan du vidarutveckla, tack?
Användarvisningsbild
Migi

Inläggav Thermal » tor 22 sep 2016, 19:51

Migi skrev:
Thermal skrev:
MonkheyBoy skrev:​3) Hur fann ni re­li­gi­o­nen och vad har ni för sam­man­koms­ter?

Som liten blev jag skickad till söndagsskolan. Där visade de tecknade bilder på Josef och Maria. Jag blandade ihop dem med seriefigurerna Kronblom och Malin, blev föga populär och måste sluta. Om än i något sofistikerad form så har jag inte övergivit själva idén.

Sammankomster kan jag gå på av sociala eller kulturella skäl.
Spännande. Kan du vidarutveckla, tack?

The greatest story ever told
https://www.youtube.com/watch?v=on3M7YWlewo
Storyn är bra! En jämförelse med Kronblom och Malin kan tyckas haltande men stoppar man in en barnslig fantasi och svårigheter att komma ihåg namn i det hela är skillnaden i själva substansen försumbar.
En definition är per definition alltid korrekt. Frågan är om den är ändamålsenlig
Thermal

Inläggav Migi » tis 11 okt 2016, 22:54

Thermal skrev:The greatest story ever told
https://www.youtube.com/watch?v=on3M7YWlewo
Storyn är bra! En jämförelse med Kronblom och Malin kan tyckas haltande men stoppar man in en barnslig fantasi och svårigheter att komma ihåg namn i det hela är skillnaden i själva substansen försumbar.
Ha-ha! Episkt!
Användarvisningsbild
Migi

Föregående

Återgå till Samhällsvetenskap och humaniora