Övernaturliga snillen spekulerar

Diskutera det som påstås vara vetenskapligt grundat men som inte är det, samt andra empiriska påståenden utan belägg. Här kan du även diskutera sekter.

Re: Övernaturliga snillen spekulerar

Inläggav jak » ons 13 okt 2010, 21:05

killershrew skrev:EDIT: Klickade citera istället för ändra. När blev jag datornaffe egentligen? Jag var det inte igår, tror jag. Colin Fry har lagt en förbannelse!
Det borde vara värt en trumpetfanfar!
Användarvisningsbild
jak

Inläggav Vetinteallt » ons 13 okt 2010, 22:04

killershrew skrev:
killershrew skrev:
Spiff00 skrev:Aha, men du kan väl fortfarande läsa dem om du jobbar dig dit manuellt? =)

Jag är antagligen lite ding men jag förstår inte exakt vad du menar. Det borde gå att logga ut o ändå läsa trådarna om det är så du menar?

EDIT: Funkade fint.

EDIT: Klickade citera istället för ändra. När blev jag datornaffe egentligen? Jag var det inte igår, tror jag. Colin Fry har lagt en förbannelse!

Visslingar & applåder!!!!! :D
Ingen person finns på min ignorelista längre.
*folkbildning kan allvarligt skada dina fördomar*
Användarvisningsbild
Vetinteallt

Inläggav John Houdi » tor 14 okt 2010, 08:44

kaxiga Z skrev:Vet knappt något om ÖN, men induktiv slutsats från tidigare berättelser från John Houdi: Misstänker att ovanstående inlägg kommer att generera ännu ett antal pm till Houdi från folk på ÖN som i hemlighet håller med honom.

Jag är ju utslängd från ÖN. De kunde inte göra detta på "naturligt sätt", då jag aktat mina fingrar vid skrivandet, utan de var tvungen hitta på något för att bli av med mig. Jag var lite för obehaglig för att finnas kvar på ÖN och de kände sin världsbild hotad.
Men du är korrekt att jag fått PM tidigare från paranormalister som är medlemmar på ÖN som undrar vad medarbetarna håller på med och verkligen skäms för deras framfart på ÖN.
Tror att just medarbetarnas framfart gjort att "seriösare" paranormalister sökt sig till andra ställen.
* Läs min blogg John Houdi Skeptikern - http://johnhoudiskeptikern.wordpress.com/
* Läs om Terry Evans näthat och hotbrev
John Houdi

Inläggav Viva » fre 15 okt 2010, 06:16

Det är inte bara svenskar dom slänger ut
Dom är stor rasister också dom tål inte invandrare.
Användarvisningsbild
Viva

Inläggav killershrew » lör 16 okt 2010, 17:39

Jisses. Jag har sett en massa män. Som vanligt ingen hejd på vad som räknas som övernaturligt!
WHAT YOU DON'T KNOW SURE CAN HURT YOU -Twisted Sister
Hell hath no fury like a woo-man scorned
"[I]n the Church they don't think. A bishop keeps on saying at the age of eighty what he was told to say when he was a boy of eighteen" -Oscar Wilde
Användarvisningsbild
killershrew

Inläggav Vetinteallt » lör 16 okt 2010, 22:21

killershrew skrev:

Jisses. Jag har sett en massa män. Som vanligt ingen hejd på vad som räknas som övernaturligt!

:D :) :lol: Jag ska ta å stänka lite vitlök och vigvatten på min man här hemma dåra..hahaha
Användarvisningsbild
Vetinteallt

Inläggav calle555 » tis 26 okt 2010, 00:01

Användarvisningsbild
calle555
Forummoderator

Inläggav C-J » fre 26 nov 2010, 01:10

Oh, behave!
Användarvisningsbild
C-J
Forumadministratör

Inläggav John Houdi » fre 26 nov 2010, 10:42

Fascinerande att Supranaturalis släppte in Jane Lyzell.... Ska bli intressant att följa.
Sätter på fondue...
Bild
* Läs min blogg John Houdi Skeptikern - http://johnhoudiskeptikern.wordpress.com/
* Läs om Terry Evans näthat och hotbrev
John Houdi

Inläggav KA67 » fre 26 nov 2010, 17:56

John Houdi skrev:
Fascinerande att Supranaturalis släppte in Jane Lyzell.... Ska bli intressant att följa.
Sätter på fondue...
[img]bild[/img]
Det är inte slut än. Oerhört bisarrt. Skräck-roande.
Är jag övertydlig förtas mycket av dramatiken med det jag vill säga och är jag alltför subtil så faller allt.
Det ultimata är att vara exakt så subtil så att alla jag vill ska fatta, fattar - plus att jag vet att just de har fattat.
Användarvisningsbild
KA67

Inläggav Vetinteallt » fre 26 nov 2010, 18:35

Jag läser också inne i tråden där. Mycket rafflande läsning :) Gillar henne Lange. Har en vän som varit på gratis-seans hemma hos henne och hon var bra tyckte vännen som sa sig ha fått kontakt med sin döde mamma via det som Lange berättade. Jag som inte tror på sånt här , eller rättare sagt. Jag tror att några få personer kanske eventuellt har nån extra "gåva" ang att läsa av andra människor men att de nog inte kan styra den så pass ofta att det går att ta emot folk och varje gång leverera s a s.
Vännen sa att Lange aldrig tar betalt. Och jag tyckte att då är det ju rätt just i alla fall på det sättet.
Användarvisningsbild
Vetinteallt

Inläggav pwm » fre 26 nov 2010, 22:16

KA67 skrev:Det är inte slut än. Oerhört bisarrt. Skräck-roande.
Jo, det kan inte vara lätt att inte tro och samtidigt argumentera för sin tro.
Användarvisningsbild
pwm

Inläggav pwm » fre 26 nov 2010, 22:17

Vetinteallt skrev:Vännen sa att Lange aldrig tar betalt. Och jag tyckte att då är det ju rätt just i alla fall på det sättet.
Utveckla!
Användarvisningsbild
pwm

Inläggav Vetinteallt » fre 26 nov 2010, 23:49

pwm skrev:
Vetinteallt skrev:Vännen sa att Lange aldrig tar betalt. Och jag tyckte att då är det ju rätt just i alla fall på det sättet.
Utveckla!

Jag tycker att det är hemskt när man ska tjäna pengar på andras sorg t.ex. Tycker överhuvudtaget att man inte skall få lov att ta betalt för sånt som inte är bevisat.
Om man tröstar någon gratis och bägge är införstådda med premisserna om att detta kanske inte ens existerar eller fungerar överhuvudtaget så är det upp till dem. Om pengar är inblandade så tror jag att man hamnar i galen tunna till slut och börjar påstå sig veta saker som man inte alls vet ett dugg om och trixa sig fram och speciellt om man har detta mediala som sitt levebröd. Se bara hur han Anders, heter han väl? Ja hur han inte kunde hålla sig i från att bluffa. Och ja han kan väl mkt väl ha gjort så ända från första början. Vad vet jag?
Det skulle förvåna mig mycket om han är ensam i den " branchen" om att göra som han gjorde. Kanske gör dom så allihop och hela tiden? Pinsamt värre.
Jag rodnar över hela kroppen när jag ser tv-program som *det okända* när de går runt där i husen hos folk (ja även hon Lange då) och låtsas att dom känner av andarna som de påstår är där. Huuu bbrrrrr! :oops: :oops:
Användarvisningsbild
Vetinteallt

Inläggav Tristan Chi » lör 27 nov 2010, 00:38

Vetinteallt skrev:Jag tycker att det är hemskt när man ska tjäna pengar på andras sorg t.ex.
Pengar är bara ett av instrumenten som kan användas för att skaffa sig lojalitet, sympati och tillbedjan.
Obehag är det värsta jag vet.
Användarvisningsbild
Tristan Chi

FöregåendeNästa

Återgå till Pseudovetenskap och sekter