Här är originalfrågan:
John Houdi skrev:Jane, då vi i skeptikerpodden spelade upp din storseans och tog isär den sett ur skeptiskt perspektiv i avsnitt 18 av Skeptikerpodden förra året, så blev du oerhört upprörd på ÖN och trodde då att det skulle skada din verksamhet som medium. (Jag kan inte svara dig där då jag fortfarande (av någon anledning) har skrivförbud där.)
Du sa då att vi förstörde din verksamhet och en hel del annat.
Vad blev resultatet? Har du fått färre eller fler folk till dina kurser och seanser eller är det precis som förut?
Vill bara veta då du inte nämnt något om vårt program på väldigt länge och de eventuella skador som vi kanske skulle åsamka dig.
Vi sitter nämligen på flera olika mediums seanser och storseanser och funderar på att göra program av dessa också.
För er som vill lyssna på programmet så är länken:
http://skeptikerpodden.se/2010/08/andra-sidan/
och hela Janes storseans finns utlagd här:
http://skeptikerpodden.se/2010/08/hela-seansen/
Jane svarade mig med en motfråga (jag kommer nu att skriva ut hur debatten innan tråden togs bort gick. Jag TROR att den kan ha ett allmänintresse både hos skeptiker och paranormalister men om moderator tycker att det inte är så så får du gärna ta bort detta. Tycker det är viktigt att vi är ärliga):
Jane Lyzell skrev:Får jag då fråga en sak till dig john! vad är din avsikt med att lägga in det avsnittet här och fråga dessa frågor!? är det för att du vill återigen få mig stå i dålig dager? Eller är det för du gillar mig så fantstiskt mycket?
Tyckte vi hadde en bra dialog tills nu faktiskt! - synd!
Då rycker medarbetare på MiF in:
GunillaF skrev:Jag håller med Jane. Den länken hade inget här att göra. Din fråga går mycket bra att läsa utan den John. Därför är länken borttagen.
Jag svarar:
John Houdi skrev:Får jag då fråga en sak till dig john! vad är din avsikt med att lägga in det avsnittet här och fråga dessa frågor!?
Eftersom alla de poster då du skrev om hur mycket detta avsnitt av Skeptikerpodden skadat dig så ville jag höra om detta stämde en tid efteråt.
är det för att du vill återigen få mig stå i dålig dager?
Inte alls. Du står ju för vad du gör, eller hur?
Eller är det för du gillar mig så fantstiskt mycket?
Kanske. Du är ju det enda medium (i stort sett) som vi "tagit isär" en storseans på så frågan är väl ganska intressant för alla att höra, antog jag. Jag skulle gissa att du inte sett någon försämring utan att programmet formodligen gav dig och din verksamhet mer reklam? Har jag rätt?
Tyckte vi hadde en bra dialog tills nu faktiskt!- synd!
Tja, tycker jag också och att jag då bryr mig om dig och undrar om detta skadade dig och din verksamhet är väl inte negativt? Eller?
Och svarar medarbetare:
John Houdi till GunillaF skrev:#2
Jag håller med Jane. Den länken hade inget här att göra. Din fråga går mycket bra att läsa utan den John. Därför är länken borttagen.
Tja, om du tycker så men faktum är ju att Jane tidigare berättat att hon inte har något att skämmas för så då är det väl ok?
Dessutom kanske det finns andra här som blir nyfikna och undrar vad det är vi pratar och diskuterar om. De kanske vill lyssna och bilda sig en egen uppfattning då jag och Skeptikerpodden vill vara ärliga med vad vi gör och ratar om. Förmodligen tycker de flesta att vi tänker fel men då har de också bildat sin egna uppfattning, vilket inte är fel, väl?
GunillaF skrev:#5 Om det finns de som är intresserada av att lyssna så rekomenderar jag dem att PM:a dig om det.
Jane Lyzell skrev:4 vart har jag skrivit det nu!???? det var då som vi hadde en diskution om det inne på ÖN - ni la ut min seans utan mitt medgivande - vilket bara det är öfärlåtligt!
Nu går du på igen om detta här inne - självklart det skadar att gå ut med eran vinkling av en seans - där endast de kan höra mig inte svaren och inga intevjuver av de som fått medelanden!
Det är så enkelriktat så det finns inte - och inte la du ut det för att vara tjenis o bundis med mig john
utan du gör en GARVAN av allt ihopa! så tråkigt! Erat mål är väll att skada så vist är det så!, nöjd!
Jane Lyzell skrev:6 för mig får du gärna ta bort tråden då den är person ställt till mig och borde tagits i pm!
Jag har skickat PM till Jane Lyzell med samma frågor.
GunillaF skrev:Tråden låses och tas bort.
John. Du kan PM:a Jane om det här eftersom det är en personlig fråga till henne. Det finns inget allmänt intresse av detta.
John Houdi skrev:Om det finns de som är intresserada av att lyssna så rekomenderar jag dem att PM:a dig om det.
Varför smyga? Jane eller Skeptikerpodden hart inget att dölja. Är det inte en dialog och att få alla att bilda sig en egen uppfattning som du borde förespråka?
Där låstes tråden och togs bort (har hela tråden som PDF). Fick ett PM om detta från GunillaF men hon hade sett till att man inte kan svara på PM till henne.
Lägger upp detta som ett dokument över hur det kan gå till på paranormalisters forum. Hur de håller varandra om ryggen och är livrädda för att fel frågor ställs. Måhända är det fel av mig och jag vet att det kommer skrivas på MiF och andra ställen, men jag vill vara ärlig och visa hur det hela kan gå till.
Kan nämna att jag även ställt samma fråga till Jane Lyzell på skeptiscism.ifokus.se där hon kan svara (om hon inte väljer att skicka PM förstås).
EDIT: Jane svarade på PM och kallade mig för Garvarn och att jag (inte Skeptikerpodden) förstört hennes verksamhet. Jag frågar henne om hur hon vet detta och återkommer kanske om jag får svar.